Još jedan svetski lanac u regionu?

Broaster Chicken već ima prodajna mesta u Poljskoj. Primaoca master franšize traže i za područje Češke i Slovačke, a izgleda da bi želeli da razviju mrežu franšiznih poslovnica i na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije.
Sreda
11.09.2013.
Američki fast-food lanac Broaster Chicken razmatra mogućnost ulaska na tržišta ovog regiona.
 

Prema nezvaničnim najavama, još jedan američki franšizni lanac razmišlja da uđe na tržišta tzv. Adriatik regije, pre svega na tržišta Slovenije, Srbije i Hrvatske. Radi se o restoranima brze hrane Broaster Chicken, koji su, kako i samo ime kaže, poznati po svojim specijalitetima od pilećeg mesa.

Broaster Chicken je osnovan 1954. u američkoj državi Viskonsin. Kompanija je prvobitno proizvodila i prodavala specijalnu, patentiranu opremu za pripremu hrane koje je omogućavala da se piletina i drugo meso spreme po revolucionarnoj metodi - kombinacijom kuvanja pod pritiskom i prženja u ulju. Oprema i metod pripreme hrane su ubrzo zaštićeni i od tada poznati kao broasting. Kompanija je tokom vremena i sama počela da proizvodi i distribuira specijalitete od piletine pripremljene na ovaj način. Danas, u Americi ima više od 10.000 Broaster Chicken restorana.

Kompanija je 2011. godine, međutim, odlučila da svoje proizvode ponudi i Evropi. Prvi restoran je otvoren u Poljskoj, a na tom tržištu trenutno radi pet prodajnih jedinica. Početkom ove godine Broaster Chicken je objavio da traže i partnere za razvoj franšizne mreže u Češkoj i Slovačkoj. Zahvaljujući svom iskustvu i reputaciji, posao rekrutinga je poveren konsultantskoj kući PROFIT system, koja će im pomoći da pronađu odgovarajućeg primaoca master franšize za pomenuta područja.

U prilog najavama da Broaster Chicken razmišlja da uđe na tržišta jugoistočne Evrope možda ide i informacija da je PROFIT system u ovom regionu pojačan novim saradnikom - naime, timu PROFIT system-a pridružio se slovenački konsultant Matjaž Plauštajner, koji je poznat kao jedan od preduzetnika sa najdužim stažom i iskustvom u fast-food branši. Plauštajner je 1993. doveo McDonald's u Sloveniju, postavši njihov prvi primalac franšize na tom području. Takođe, dovodi se i u vezu sa ulaskom Burger King-a, kada je ovaj lanac brze hrane odlučio da otvori svoj prvi restoran u Sloveniji.

U ovom regionu, inače, treba napomenuti, postoji već jedan operater koji ima pravo da priprema i prodaje "broaster" specijalitete od piletine. Trenutno, u Sloveniji rade dva takva "pokretna lokala" - na Centralnoj tržnici (pijaci) i tržnom centru BTC u Ljubljani smeštena su dva specijalna brendirana kamiona sa prikolicom koja ujedno služi kao prostor za pripremu hrane i kao uslužni štand.

(PROFIT system, odnosno, PROFIT franchise services, kao ćerka firma za Adriatik regiju, izdavač je portala Franchising.rs)