Još jedan svetski lanac u regionu?

Prema nezvaničnim najavama, još jedan američki franšizni lanac razmišlja da uđe na tržišta tzv. Adriatik regije, pre svega na tržišta Slovenije, Srbije i Hrvatske. Radi se o restoranima brze hrane Broaster Chicken, koji su, kako i samo ime kaže, poznati po svojim specijalitetima od pilećeg mesa.
Broaster Chicken je osnovan 1954. u američkoj državi Viskonsin. Kompanija je prvobitno proizvodila i prodavala specijalnu, patentiranu opremu za pripremu hrane koje je omogućavala da se piletina i drugo meso spreme po revolucionarnoj metodi - kombinacijom kuvanja pod pritiskom i prženja u ulju. Oprema i metod pripreme hrane su ubrzo zaštićeni i od tada poznati kao broasting. Kompanija je tokom vremena i sama počela da proizvodi i distribuira specijalitete od piletine pripremljene na ovaj način. Danas, u Americi ima više od 10.000 Broaster Chicken restorana.
Kompanija je 2011. godine, međutim, odlučila da svoje proizvode ponudi i Evropi. Prvi restoran je otvoren u Poljskoj, a na tom tržištu trenutno radi pet prodajnih jedinica. Početkom ove godine Broaster Chicken je objavio da traže i partnere za razvoj franšizne mreže u Češkoj i Slovačkoj. Zahvaljujući svom iskustvu i reputaciji, posao rekrutinga je poveren konsultantskoj kući PROFIT system, koja će im pomoći da pronađu odgovarajućeg primaoca master franšize za pomenuta područja.
U prilog najavama da Broaster Chicken razmišlja da uđe na tržišta jugoistočne Evrope možda ide i informacija da je PROFIT system u ovom regionu pojačan novim saradnikom - naime, timu PROFIT system-a pridružio se slovenački konsultant Matjaž Plauštajner, koji je poznat kao jedan od preduzetnika sa najdužim stažom i iskustvom u fast-food branši. Plauštajner je 1993. doveo McDonald's u Sloveniju, postavši njihov prvi primalac franšize na tom području. Takođe, dovodi se i u vezu sa ulaskom Burger King-a, kada je ovaj lanac brze hrane odlučio da otvori svoj prvi restoran u Sloveniji.
U ovom regionu, inače, treba napomenuti, postoji već jedan operater koji ima pravo da priprema i prodaje "broaster" specijalitete od piletine. Trenutno, u Sloveniji rade dva takva "pokretna lokala" - na Centralnoj tržnici (pijaci) i tržnom centru BTC u Ljubljani smeštena su dva specijalna brendirana kamiona sa prikolicom koja ujedno služi kao prostor za pripremu hrane i kao uslužni štand.
(PROFIT system, odnosno, PROFIT franchise services, kao ćerka firma za Adriatik regiju, izdavač je portala Franchising.rs)
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...