Od 133 Vapiano restorana širom planete, po ocenama tajnih kupaca, restoran u tržnom centru Ušće najbolji je već treću godinu za redom. Odmah zatim slede sarajevski i restoran u Knez Mihajlovoj.
(Na slici: Saša Trišić na otvaranju restorana u Knez Mihajlovoj)
Ponedeljak
07.10.2013.
Kako su Beograđani i Sarajlije prihvatili koncept restorana Vapiano, gde ga još možemo očekivati i po čemu je poseban - razgovaramo sa Sašom Trišićem.
 

Restoran italijanske kuhinje Vapiano je u Srbiju stigao iz Nemačke pre četiri godine. Nakon što je prvi restoran u tržnom centru Ušće "izašao na dobar glas", u Beogradu je otvoren i drugi restoran. Vlasnik master development franšize za ovaj koncept restorana je Saša Trišić, i to za sve zemlje bivše Jugoslavije. Danas, pored Beograda, Vapiano radi i u Sarajevu. Prema ocenama mystery shopper-a* (tajnih kupaca), ta tri restorana su u samom vrhu po kvalitetu i usluzi, birano među 133 Vapiano restorana, koliko ih danas ima u svetu. O tome kako je pokrenuo franšizu, kako bira zaposlene, ko su najverniji gosti i gde planira da otvori nove restorane - razgovaramo sa Sašom Trišićem.

Šta je sve bilo potrebno za pokretanje franšize restorana Vapiano? Da li je davalac franšize učestvovao u pripremnim radnjama pre otvaranja restorana i u čemu se sastojala njegova podrška?

Vapiano daje development franšizu, što znači da sve obaveze u vezi sa otvaranjem restorana "padaju na pleća" primaoca franšize. Davalac franšize, pak, ustupa brend i know-how.
Vapiano je relativno mlad brend, i u vreme kada sam ja pokretao biznis, još se radilo na standardizaciji sistema, tako da sam jedan od pionira koji je značajno pomogao da se sistem dovede do faze koja će omogućiti dalju ekspanziju Vapiana u celom svetu. Danas, sa ovako razvijenim konceptom, planira se otvaranje 1.000 restorana u narednih 10 godina.

Od 133 Vapiano restorana širom planete, po ocenama mystery shoppera moja tri restorana zauzimaju prvo, treće i četvrto mesto. Restoran u tržnom centru Ušće najbolji je već treću godinu za redom, tj. od kada se radi ocenjivanje. Odmah zatim slede sarajevski i restoran u Knez Mihajlovoj. I ne čudi što primaoci franšize iz drugih zemalja šalju svoje menadžere na obuku u Beograd.

Kakvu podršku dobijate sad kad je franšiza uveliko zaživela u Srbiji?

Redovno dobijamo marketinški materijal, upućuju nas na aktuelne trendove, a najvažnije - dobijamo recepte koje osmišljava jedan od najboljih svetskih šefova za paste.

Svaku dobru kuhinju, bez obzira na originalnost menija, čine kuvari? Kako birate kadar? Da li postoje standardi koje propisuje sam davalac franšize?

Naravno, postoje standardi koji se poštuju u svim Vapiano restoranima - svaki recept i svaka priprema obroka su definisani do najsitnijeg detalja. Kuvare obučavamo u samom restoranu, a za njihovu obuku potrebno je dve do tri nedelje. Međutim, paste su im kvalitetne i ukusne kao da su čitav život proveli u kuhinji.

Chi VA PIANO, va sano e va lontano - glasi italijanska poslovica, a uči nas da onaj ko opušteno ide kroz život, živi zdravije i duže. Foto: Vapiano u Knez Mihajlovoj

Šta biste izdvojili kao najveću prednost ovog koncepta? Šta bi to najbolje moglo da preporuči restorane Vapiano?

Da budem iskren, na tržištima kao što je naše izuzetno je teško opstati, s obzirom na visoke troškove investicije - u proseku dva miliona evra po restoranu - kao i na veoma nisku kupovnu moć stanovništva. U prve tri godine poslovanja beležili smo rast u proseku 15-20 odsto. Međutim, ove godine beležimo minus zbog veoma teške ekonomske situacije. Ipak, optimista sam, i mislim da će 2014. biti daleko bolja za sve, pa i za nas.

U svakom slučaju, Vapiano je osvojio srca Beograđana i Sarajlija, konceptom koji je apsolutno prihvaćen, jer nudi svežu, zdravu i dnevno pripremljenu hranu, u predivnom ambijentu, a uz - ipak - vrlo prihvatljive cene u odnosu na kvalitet koji nudimo.

Da li ste zadovoljni recepcijom brenda u Srbiji? Možete li da procenite ko su vaši najčešći i najverniji gosti?

Kad uzmemo u obzir već sve navedeno, vrlo sam zadovoljan posetom restoranima. Naši najčešći gosti su poslovni ljudi, koji dolaze u vreme pauze za ručak, ali i tinejdžeri i pripadnice lepšeg pola, koji su tu najčešće u poslepodnevnim i večernjim satima. Tokom vikenda, naravno, najviše dolaze porodice.

Kakvi su utisci o restoranu u Sarajevu?

Restoran u Sarajevu je izuzetno popularan, nalazi se u tržnom centru koji je na odličnoj lokaciji, ali mu je trebalo vremena da se izbori sa pešačkom zonom. Jedan je od najlepših u sistemu Vapiana.

Kakvi su planovi za budućnost?

Planiramo još dva do tri restorana u Beogradu. Po jedan u Nišu i Novom Sadu. Što se tiče Hrvatske i Slovenije, planiramo da se tamo pojavimo početkom 2015. godine.

*Mystery Shopper je, zapravo, jedna od metoda ispitivanja tržišta kojom se služe kompanije, najčešće iz uslužnog sektora, koje žele da provere kvalitet usluge u svojim centrima ili prodajnim mestima. Kompanije unajmljuju nezavisnu agenciju za ocenjivanje kvaliteta i usluge, koja šalje svoje tajne kupce da obilaze prodavnice i uslužne centre - predstavljajući se kao obični kupci. Na osnovu sopstvenih iskustava, tajni kupci zatim prave detaljne mesečne izveštaje o standardu, stepenu kvaliteta i usluzi koju pružaju dotični centri.