Halo, jednu pizzu, molim!
Za svetski poznate lance picerija Pizza Hut ili Domino's - nema ko nije čuo. Nije ni čudo, američki brendovi imaju dugu tradiciju koja seže u šezdesete godine prošlog veka, što znači da bar pola veka rade na razvoju prodajne mreže i međunarodnoj ekspanziji. Ali, malo je onih koji znaju da postoji i izvorno evropski brend Telepizza, koji je, kao i američki koncepti, uspeo da lanac svojih picerija proširi na tržišta van zemlje porekla - i preuzme dobar deo tržišnog kolača, gde god da se pojavio.
Sve je počelo u Španiji. Pod imenom Telepizza 1988. godine otvoren je prvi restoran u Madridu. Posle samo nekoliko godina poslovanja, pionirski trud kompanije je prerastao u strateški cilj i Telepizza je postala vodeći brend u sektoru dostave pizze na kućnu adresu.
Nošeni uspehom na matičnom tržištu, kompanija je devedesetih godina koncept počela da širi i na inostranim tržištima - otvorila je prve picerije u Poljskoj, Portugalu i Čileu.
Danas, Telepizza ima oko 1.200 restorana, više od 24.000 zaposlenih i može se naći u Španiji, Portugalu, Poljskoj, Kolumbiji, zemljama Srednje Amerike, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Peruu i Kini. Kako kažu, gde god da se pojave, imaju cilj da što brže postanu brend br. 1 u sektoru koji tako predano razvijaju od samog početka - sektoru kućne dostave.
Naravno, uspešno širenje mreže na inostranim tržištima kompanija postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim delom temelji na franšizingu. Kao davalac master franšize, Telepizza traži preduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman da razvija koncept narednih 10 godina (5+5). U tom slučaju, primalac, naravno, ima mogućnost da dalje daje single unit franšize pojedinačnim primaocima. Na ovaj način, Telepizza je, recimo, prisutna u Poljskoj.
Zanimljivo je da je u junu 2010. Telepizza na brzinu "osvojila" tržište Kolumbije. Kupivši dobro poznati lokalni lanac picerija, Telepizza je nasledila mrežu od 80-ak prodajnih mesta i brzo stekla konkurentnu prednost u zemlji. Akvizicija kao vid prisustva na stranom tržištu se u ovom slučaju španskom lancu višestruko isplatila.
U kompaniji ne kriju da su im najzanimljivija tržišta iz španskog govornog područja, što prvenstveno uključuje zemlje Latinske Amerike. Međutim, na osnovu pozitivnog iskustva iz Poljske, gde je Telepizza već godinama jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brendova, zemlje istočne i jugoistočne Evrope se takođe pominju kao poželjna tržišta za razvoj koncepta. Predstavnici kompanije će u narednom periodu posetiti nekoliko zemalja iz ove regije. Miriše na dobro.
Pogledajte prezentaciju kompanije Telepizza na našem poljskom portalu i u poljskom Katalogu franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...