Uspešno širenje mreže na inostranim tržištima kompanija postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim delom temelji na franšizingu. Kao davalac master franšize, Telepizza traži preduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman da razvija koncept narednih 10 godina (5+5).
Četvrtak
24.10.2013.
Najpoznatiji španski lanac picerija Telepizza uspešno razvija franšiznu mrežu i van matičnog tržišta. Razmatraju širenje i na tržišta istočne i jugoistočne Evrope.
 

Za svetski poznate lance picerija Pizza Hut ili Domino's - nema ko nije čuo. Nije ni čudo, američki brendovi imaju dugu tradiciju koja seže u šezdesete godine prošlog veka, što znači da bar pola veka rade na razvoju prodajne mreže i međunarodnoj ekspanziji. Ali, malo je onih koji znaju da postoji i izvorno evropski brend Telepizza, koji je, kao i američki koncepti, uspeo da lanac svojih picerija proširi na tržišta van zemlje porekla - i preuzme dobar deo tržišnog kolača, gde god da se pojavio.

Sve je počelo u Španiji. Pod imenom Telepizza 1988. godine otvoren je prvi restoran u Madridu. Posle samo nekoliko godina poslovanja, pionirski trud kompanije je prerastao u strateški cilj i Telepizza je postala vodeći brend u sektoru dostave pizze na kućnu adresu.

Nošeni uspehom na matičnom tržištu, kompanija je devedesetih godina koncept počela da širi i na inostranim tržištima - otvorila je prve picerije u Poljskoj, Portugalu i Čileu.

Danas, Telepizza ima oko 1.200 restorana, više od 24.000 zaposlenih i može se naći u Španiji, Portugalu, Poljskoj, Kolumbiji, zemljama Srednje Amerike, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Peruu i Kini. Kako kažu, gde god da se pojave, imaju cilj da što brže postanu brend br. 1 u sektoru koji tako predano razvijaju od samog početka - sektoru kućne dostave.

Naravno, uspešno širenje mreže na inostranim tržištima kompanija postiže i zahvaljujući strategiji koja se dobrim delom temelji na franšizingu. Kao davalac master franšize, Telepizza traži preduzetnika na lokalnom tržištu koji je spreman da razvija koncept narednih 10 godina (5+5). U tom slučaju, primalac, naravno, ima mogućnost da dalje daje single unit franšize pojedinačnim primaocima. Na ovaj način, Telepizza je, recimo, prisutna u Poljskoj.

Zanimljivo je da je u junu 2010. Telepizza na brzinu "osvojila" tržište Kolumbije. Kupivši dobro poznati lokalni lanac picerija, Telepizza je nasledila mrežu od 80-ak prodajnih mesta i brzo stekla konkurentnu prednost u zemlji. Akvizicija kao vid prisustva na stranom tržištu se u ovom slučaju španskom lancu višestruko isplatila.

U kompaniji ne kriju da su im najzanimljivija tržišta iz španskog govornog područja, što prvenstveno uključuje zemlje Latinske Amerike. Međutim, na osnovu pozitivnog iskustva iz Poljske, gde je Telepizza već godinama jedan od najpopularnijih i najrasprostranjenijih brendova, zemlje istočne i jugoistočne Evrope se takođe pominju kao poželjna tržišta za razvoj koncepta. Predstavnici kompanije će u narednom periodu posetiti nekoliko zemalja iz ove regije. Miriše na dobro.

Pogledajte prezentaciju kompanije Telepizza na našem poljskom portalu i u poljskom Katalogu franšiza.