Teška vremena i za velike

Prema poslednjim predviđanjima, prodaja u McDonald's-ovim restoranima na globalnom nivou će ostati na istom nivou. Kako je objavljeno, prodaja ni u trećem kvartalu ove godine nije porasla, što je ispod očekivanog. Predstavnici kompanije, međutim, kažu da je za slabe rezultate prodaje u ovoj godini isključivo kriva teška ekonomska situacija u svetu. Jedini segment poslovanja koji još uvek generiše profit je McCafe, koji je donekle zamaskirao slabije rezultate u segmentu po kome je McDonald's, zapravo, postao slavan u svetu - prodaji hamburgera i pomfrita.
Mnogo toga se, kako primećuju analitičari, promenilo na ugostiteljskom tržištu u Americi i od tradicionalnih fast-food lanaca se traži da prate trendove koje nameće nova, mlađa generacija mušterija. Uvođenje zdravijih, niskokaloričnijih obroka u jelovnik je samo jedan od zahteva. I McDonald's je svoj tradicionalni meni proširio neuobičajenim obrocima - ovsene kaše, "zamotuljci" (wraps) s mnogo više sveže salate i niskokalorični napici postali su deo standardne ponude, a prodavcima je naloženo da mušterije od sada obavezno pitaju da li žele salatu pre nego pomfrit uz obrok sa mesom.
Međutim, izgleda da McDonald's ove novine nije uveo na vreme. Konkurenti su u ovom slučaju reagovali brže. Istina, u trenutku kada je tzv. zdraviji meni postao deo ponude, McDonald's je zabeležio nagli skok prodaje, ali to nije moglo da pobije činjenicu da kasni za svojim najvećim rivalima na američkom tržištu - lancima Burger King i Wendy's - uprkos tome što još uvek ima sedam puta veću prodaju od oba konkurenta zajedno.
Stagnaciju ili pad prodaje, s druge strane, nisu prijavili samo McDonald's-ovi restorani u Americi, već širom sveta. Francuska, najznačajnije McDonald's-ovo tržište u Evropi, tek je u trećem tromesečju ove godine prijavila rast prodaje, a prodaja u Nemačkoj je nestabilna - naizmenično pada i raste. Predstavnici McDonald's-a smatraju da bi dodatno podizanje cene proizoda u Evropi loše uticalo na rast prometa i da zbog toga to neće uraditi.
I Japan i Kina su prijavili pad prodaje u trećem kvartalu ove godine, što će znatno uticati na ukupne rezultate kompanije u Aziji, Bliskom istoku i Africi. Ovi podaci su već naveli McDonald's da odloži otvaranje novih restorana na tržištima u razvoju kao što je Kina.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...