Vođen krilaticom „sveže – prijateljski – brzo“ (fresh - friendly - fast) Marko Lućeta je svoj poslovni koncept vrlo brzo počeo da širi putem franšize - i to vrlo uspešno.
Petak
25.10.2013.
Priroda je neiscrpan izvor ideja - italijanski fudbaler Marko Lućeta konstruisao je pokretni bar u obliku limuna i vrlo brzo svoj koncept počeo da širi kroz franšizu.
 

Porodična kompanija Lemonbar sa sedištem u italijanskom gradu Trevizo osnovana je 2001. godine. Marka Lućetu, bivšu fudbalsku zvezdu i idejnog tvorca kompanije Lemonbar, ulazak u preduzetničke vode je, u stvari, vratio korenima i prirodi. Želeo je da ponudi prirodan, svež i ručno pravljen proizvod.

- U samom obliku citrusnog voća sam pronašao savršenu polazišnu tačku za konstrukciju pokretnog bara. Uzor mi je bila sama priroda. Dok sam studirao u Kaliforniji, ideja je konačno sazrela u zaokružen poslovni plan: počevši od porekla voća, preko ručne proizvodnje do doživljaja jedinstvenog ukusa. To je čitava ideologija. Priroda je bez premca u svojoj čistoti, oblicima i funkcionalnosti, pokazala je da je izvanredan dizajner – priča sam Lućeta o svojoj poslovnoj ideji.

Vođen krilaticom „sveže – prijateljski – brzo“ (eng. FFF: fresh - friendly - fast) Lućeta je svoj poslovni koncept vrlo brzo počeo da širi putem franšize - i to vrlo uspešno. Impresivan rast, prema tvrdnjama samih vlasnika, duguju upravo uspešnom poslovanju franšiznih partnera. Ukupan prihod koji ostvaruje grupa iznosi tri miliona evra godišnje, navodi se na zvaničnom portalu. U Italiji, Lemonbar ima već više od 80 franšiza.

Za instalaciju ovog interesantnog pokretnog bara potrebno je svega 4,5 kvadrata, najbolje na nekoj prometnoj lokaciji. „Veliki limun“ iz kojeg se poslužuju sveže ceđeni napici može biti smešten bilo gde na otvorenom: plaži, pešačkim zonama, bazenima, koncertnim mestima na otvorenom... Od zatvorenih lokacija, ovakvi barovi se mogu instalirati na aerodromu, autobuskim ili železničkim stanicama, šoping centrima, supermarketima i slično.

U Lemonbaru se može probati 15 bezalkoholnih i 20 blago alkoholnih koktela, a u isto vreme, potrošače može da uslužuje četvoro ljudi. Upravo u zaposlenima koji rade „u limunu“ je ključ uspeha same franšize, ističu davaoci. Zbog toga se za njih organizuju specijalne obuke, pa samo iskustvo u ugostiteljstvu nije neophodno, kako za same primaoce franšize, tako i za radnike.

Kao jedna od prednosti za potencijalne primaoce franšize navode se i niska ulaganja. Franšiza Lemonbara stigla je između ostalog u Mađarsku, Francusku, a nedavno i u američku državu Floridu.

Kompanija je članica Franšizne asocijacije Italije.


Vesna Lapčić
saradnik