Od limuna do profita

Porodična kompanija Lemonbar sa sedištem u italijanskom gradu Trevizo osnovana je 2001. godine. Marka Lućetu, bivšu fudbalsku zvezdu i idejnog tvorca kompanije Lemonbar, ulazak u preduzetničke vode je, u stvari, vratio korenima i prirodi. Želeo je da ponudi prirodan, svež i ručno pravljen proizvod.
- U samom obliku citrusnog voća sam pronašao savršenu polazišnu tačku za konstrukciju pokretnog bara. Uzor mi je bila sama priroda. Dok sam studirao u Kaliforniji, ideja je konačno sazrela u zaokružen poslovni plan: počevši od porekla voća, preko ručne proizvodnje do doživljaja jedinstvenog ukusa. To je čitava ideologija. Priroda je bez premca u svojoj čistoti, oblicima i funkcionalnosti, pokazala je da je izvanredan dizajner – priča sam Lućeta o svojoj poslovnoj ideji.
Vođen krilaticom „sveže – prijateljski – brzo“ (eng. FFF: fresh - friendly - fast) Lućeta je svoj poslovni koncept vrlo brzo počeo da širi putem franšize - i to vrlo uspešno. Impresivan rast, prema tvrdnjama samih vlasnika, duguju upravo uspešnom poslovanju franšiznih partnera. Ukupan prihod koji ostvaruje grupa iznosi tri miliona evra godišnje, navodi se na zvaničnom portalu. U Italiji, Lemonbar ima već više od 80 franšiza.
Za instalaciju ovog interesantnog pokretnog bara potrebno je svega 4,5 kvadrata, najbolje na nekoj prometnoj lokaciji. „Veliki limun“ iz kojeg se poslužuju sveže ceđeni napici može biti smešten bilo gde na otvorenom: plaži, pešačkim zonama, bazenima, koncertnim mestima na otvorenom... Od zatvorenih lokacija, ovakvi barovi se mogu instalirati na aerodromu, autobuskim ili železničkim stanicama, šoping centrima, supermarketima i slično.
U Lemonbaru se može probati 15 bezalkoholnih i 20 blago alkoholnih koktela, a u isto vreme, potrošače može da uslužuje četvoro ljudi. Upravo u zaposlenima koji rade „u limunu“ je ključ uspeha same franšize, ističu davaoci. Zbog toga se za njih organizuju specijalne obuke, pa samo iskustvo u ugostiteljstvu nije neophodno, kako za same primaoce franšize, tako i za radnike.
Kao jedna od prednosti za potencijalne primaoce franšize navode se i niska ulaganja. Franšiza Lemonbara stigla je između ostalog u Mađarsku, Francusku, a nedavno i u američku državu Floridu.
Kompanija je članica Franšizne asocijacije Italije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...