Prvi McDonald’s u Republici Srpskoj otvoren je 18. oktobra; Nedavno pre toga, sredinom jula, otvoren je još jedan u Hrvatskoj, u Rijeci, a uskoro se očekuje i otvaranje restorana u beogradskom Bulevaru kralja Aleksandra što pokazuje da kriza ne smeta lancima brze hrane u regiji.
Sreda
24.10.2012.
McDonald’s nastavlja da širi mrežu u regionu - novi restoran zvanično otvoren u Banjaluci, nedavno u Rijeci, a uskoro će biti otvoren i novi u Beogradu
 

Banjalučki McDonald's izgrađen je na površini od 840 kvadrata, ima 193 mesta za sedenje, a u njega je uloženo oko 2,5 miliona konvertibilnih maraka. U restoranu je zaposleno 80 ljudi.
Da podsetimo, McDonald's restoran Vrata Jadrana u Rijeci osigurao je, pak, 50 novih radnih mjesta. Time trenutno u Hrvatskoj posluje 20 McDonald's restorana, a Globalna hrana d.o.o. kao nosilac franšize McDonald's za Hrvatsku najavljuje i dalje investicije, te otvorenja novih radnih mesta tokom ove godine.

I dok s jedne strane brojni potrošači - ali i nezaposleni - s nestrpljenjem čekaju nove restorane američkog lanca brze hrane u svom kraju, drugi su spremni da čak i ruže grad zbog dolaska McDonald's-a. Naime, dan posle otvaranja McDonald's u Banjaluci, na nekoliko lokacija u centru grada pojavili su se grafiti usmereni protiv ovog globalnog lanca brze hrane. Pored toga, usledila je i kampanja - protest lecima, koji su deljeni po gradu a na kojima se navode informacije o štetnosti McDonald's obroka, njihovom sastavu, kao i odnosu te kompanije prema zaposlenima.
Postavlja se pitanje čemu čak i ta vrsta kampanje – mogućnost izbora je sasvim dovoljan i dokazan tržišni mehanizam - ali je to i dalje benignije od ruženja grada porukama i grafitima protiv lanca brze hrane, kao da se pri tome zaboravlja da se grad održava novcem svih poreskih obveznika – pa tako i onih koji nemaju ništa protiv brze hrane.
Mogućnost izbora i jačanje tržišta treba da raduju, nikako suprotno.

Slobodan Gavranović, gradonačelnik Banjaluke kaže da je većina Banjalučana, ipak, odavno želela McDonald’s restoran u svom gradu.
-Banjaluka se razvija i raste i sasvim sigurno već sada postoji potreba da se ovakvi restorani otvore i na drugim lokacijama s naglaskom na one kojima će se moći prići vozilima -kaže on.

Nosilac franšize za Republiku Srpsku je kompanija Dreamfoods čiji je vlasnik nosilac franšize i za teritoriju Srbije.


Vesna Lapčić
saradnik