Nova tržišta u fokusu

Kornelia Šild
Kornelia Šild, rukovodilac direkcije prodaje i marketinga u kompaniji Mini Pani, kaže da nisu imali posebna očekivanja kada su krenuli u Moskvu budući da je kompaniji to bio prvi nastup na tako velikom sajmu. Kako kaže, važno im je bilo da se predstave i vide da li postoji interesovanje za poslovnim konceptom koji nude.
- Iako smo se pojavili kao sasvim nepoznat brend u tom regionu, bili smo prijatno iznenađeni koliko je posetilaca privukao naš štand. Prezentovani franšizni koncept svi su ocenili kao vrlo interesantan, a što je još važnije, i prihvatljiv za implementaciju – kaže ona.
BUYBRAND Expo je jedan od najvećih sajmova franšiza u Evropi. Okuplja veliki broj izlagača, posetilaca, nacionalnih asocijacija na polju franšiznog poslovanja. Ove godine je na sajmu nastupilo 123 franšizna sistema, među kojima su bili najprestižniji franšizni brendovi iz Rusije, baltičkih zemalja, zemalja ZND, Istočne Evrope i Azije. Od sistema koji posluju u Srbiji svoj štand su imali Sberbank, Bogner Jeans, 7 camicie, Coffeeshop Company, a jedini izlagač iz Srbije - bila je upravo kompanija Mini Pani.
Dugoročno, subotička kompanija planira da pronađe primaoce master franšize za određene ruske oblasti: moskovsku, krasnodarsku, volgogradsku, za oblast oko Sankt Petersburga. - U franšiznom protokolu imamo tačno opisano koliki promet očekujemo od master primaoca u prve dve godine poslovanja. Ako se ti ciljevi ispune, posle druge godine se pristupa izgradnji fabrike za proizvodnju Mini Pani peciva u sedištu master primaoca. Sve do tada, dostava peciva se vrši iz proizvodnog pogona u Subotici, koji se prostire na 5.000 kvadrata, i bez ikakvih poteškoća može da isprati potrebe navedenog tržišta – objašnjava Šild kako su planirali da nastupe na tako velikom tržištu.
Šild smatra da na tržištu Rusije ima mesta za svakog, a posebno za Mini Pani koji ima savremenu i finansijski dostupnu franšizu, što znači da sa prilično malim ulaganjem može da se pokrene biznis, i to u veoma kratkom vremenskom roku. - Što je najvažnije, imamo robu besprekornog kvaliteta koja se može meriti s proizvodima vodećih svetskih pekarskih kompanija. Plan nam je da pronađemo odgovarajućeg master primaoca, koji bi prepoznao priliku i bio spreman da sprovede implementaciju franšiznog koncepta na određeno tržište – dodaje ona.
Šild ističe da je strategija za ovu godinu podrazumevala povećanje lojalnosti potrošača i pridobijanje novih kupaca, što je ujedno trebalo da osigura poziciju i opstanak primalaca Mini Pani franšize na tržištu. - Početkom godine smo uveli sasvim novu grupu proizvoda – Mini Burek u tri ukusa, a krajem leta smo se pojavili sa sasvim novim tipom ambalaže koja je osmišljena tako da se određeni proizvodi, kao što je mini kroasan i pomgris - testo koje i po ukusu i po obliku podseća na pomfrit - mogu konzumirati sa željenim topping-om, a i dalje jesti u hodu. Krajem godine izlazi pizza parče u dva ukusa – kaže Šild.
Tokom tekuće godine, Mini Pani franšiznom sistemu je pristupilo 50 novih franšiza, i to u Srbiji 30, Bosni i Hercegovini osam, a u Crnoj Gori i Makedoniji po šest. - Na domaćem tržištu smo lideri i tu imamo najbolje rezultate. Nema gradova koje bih posebno izdvajala po poslovanju. Svaka poslovnica realizuje promet shodno kupovnoj moći stanovništva. Po tom osnovu bismo mogli da odredimo kategorije, ali u poslovanju i u pristupu poslu skoro su svi isti. Naš pozitivan stav tokom ovih kriznih godina dao je i njima snagu da koračaju zajedno sa nama i da ne posustanu. Shvatili su da im to što su deo sistema koji opstaje 11 godina i brine za njihovu egzistenciju pruža kako finansijsku, tako i moralnu sigurnost – kaže Šild.
Planovi za narednu godinu ove kompanije usmereni su na jačanje i širenje postojeće franšizne mreže. Iako je, kako kaže Šild, u Srbiji širenje velikih razmera završeno. - Prisutni smo u 100 naseljenih mesta sa više od 10.000 stanovnika. Baš zbog tog razloga ćemo više pažnje posvetiti širenju franšizne mreže na drugim tržištima na kojima već poslujemo, kao i na osvajanje novih tržišta u zemljama EU. A kako bismo zadržali vodeću poziciju na matičnom tržištu, i sledeće godine ćemo nastaviti da širimo asortiman – naglašava Šild.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...