U Srbiji, prisutni smo u 100 naseljenih mesta sa više od 10.000 stanovnika. Zbog toga ćemo više pažnje posvetiti širenju franšizne mreže na drugim tržištima na kojima već poslujemo, kao i na osvajanje novih tržišta u zemljama EU. A kako bismo zadržali vodeću poziciju na matičnom tržištu, i sledeće godine ćemo nastaviti da širimo asortiman.
Kornelia Šild
Ponedeljak
25.11.2013.
Mini Pani planira da svoj franšizni koncept proširi i na tržište Rusije. Nastup na ovogodišnjem sajmu franšiza BUYBRAND Expo u Moskvi, samo je jedan od koraka u razvojnoj strategiji.
 

Kornelia Šild, rukovodilac direkcije prodaje i marketinga u kompaniji Mini Pani, kaže da nisu imali posebna očekivanja kada su krenuli u Moskvu budući da je kompaniji to bio prvi nastup na tako velikom sajmu. Kako kaže, važno im je bilo da se predstave i vide da li postoji interesovanje za poslovnim konceptom koji nude.

- Iako smo se pojavili kao sasvim nepoznat brend u tom regionu, bili smo prijatno iznenađeni koliko je posetilaca privukao naš štand. Prezentovani franšizni koncept svi su ocenili kao vrlo interesantan, a što je još važnije, i prihvatljiv za implementaciju – kaže ona.

BUYBRAND Expo je jedan od najvećih sajmova franšiza u Evropi. Okuplja veliki broj izlagača, posetilaca, nacionalnih asocijacija na polju franšiznog poslovanja. Ove godine je na sajmu nastupilo 123 franšizna sistema, među kojima su bili najprestižniji franšizni brendovi iz Rusije, baltičkih zemalja, zemalja ZND, Istočne Evrope i Azije. Od sistema koji posluju u Srbiji svoj štand su imali Sberbank, Bogner Jeans, 7 camicie, Coffeeshop Company, a jedini izlagač iz Srbije - bila je upravo kompanija Mini Pani.

Dugoročno, subotička kompanija planira da pronađe primaoce master franšize za određene ruske oblasti: moskovsku, krasnodarsku, volgogradsku, za oblast oko Sankt Petersburga. - U franšiznom protokolu imamo tačno opisano koliki promet očekujemo od master primaoca u prve dve godine poslovanja. Ako se ti ciljevi ispune, posle druge godine se pristupa izgradnji fabrike za proizvodnju Mini Pani peciva u sedištu master primaoca. Sve do tada, dostava peciva se vrši iz proizvodnog pogona u Subotici, koji se prostire na 5.000 kvadrata, i bez ikakvih poteškoća može da isprati potrebe navedenog tržišta – objašnjava Šild kako su planirali da nastupe na tako velikom tržištu.

Šild smatra da na tržištu Rusije ima mesta za svakog, a posebno za Mini Pani koji ima savremenu i finansijski dostupnu franšizu, što znači da sa prilično malim ulaganjem može da se pokrene biznis, i to u veoma kratkom vremenskom roku. - Što je najvažnije, imamo robu besprekornog kvaliteta koja se može meriti s proizvodima vodećih svetskih pekarskih kompanija. Plan nam je da pronađemo odgovarajućeg master primaoca, koji bi prepoznao priliku i bio spreman da sprovede implementaciju franšiznog koncepta na određeno tržište – dodaje ona.

Šild ističe da je strategija za ovu godinu podrazumevala povećanje lojalnosti potrošača i pridobijanje novih kupaca, što je ujedno trebalo da osigura poziciju i opstanak primalaca Mini Pani franšize na tržištu. - Početkom godine smo uveli sasvim novu grupu proizvoda – Mini Burek u tri ukusa, a krajem leta smo se pojavili sa sasvim novim tipom ambalaže koja je osmišljena tako da se određeni proizvodi, kao što je mini kroasan i pomgris - testo koje i po ukusu i po obliku podseća na pomfrit - mogu konzumirati sa željenim topping-om, a i dalje jesti u hodu. Krajem godine izlazi pizza parče u dva ukusa – kaže Šild.

Tokom tekuće godine, Mini Pani franšiznom sistemu je pristupilo 50 novih franšiza, i to u Srbiji 30, Bosni i Hercegovini osam, a u Crnoj Gori i Makedoniji po šest. - Na domaćem tržištu smo lideri i tu imamo najbolje rezultate. Nema gradova koje bih posebno izdvajala po poslovanju. Svaka poslovnica realizuje promet shodno kupovnoj moći stanovništva. Po tom osnovu bismo mogli da odredimo kategorije, ali u poslovanju i u pristupu poslu skoro su svi isti. Naš pozitivan stav tokom ovih kriznih godina dao je i njima snagu da koračaju zajedno sa nama i da ne posustanu. Shvatili su da im to što su deo sistema koji opstaje 11 godina i brine za njihovu egzistenciju pruža kako finansijsku, tako i moralnu sigurnost – kaže Šild.

Planovi za narednu godinu ove kompanije usmereni su na jačanje i širenje postojeće franšizne mreže. Iako je, kako kaže Šild, u Srbiji širenje velikih razmera završeno. - Prisutni smo u 100 naseljenih mesta sa više od 10.000 stanovnika. Baš zbog tog razloga ćemo više pažnje posvetiti širenju franšizne mreže na drugim tržištima na kojima već poslujemo, kao i na osvajanje novih tržišta u zemljama EU. A kako bismo zadržali vodeću poziciju na matičnom tržištu, i sledeće godine ćemo nastaviti da širimo asortiman – naglašava Šild.


Vesna Lapčić
saradnik