Sve ili ništa

Norveška kompanija zadužena za vođenje Burger King restorana u tom području, uvela je nova pravila pristupanja stranici na Facebook-u. Do sada, kompanija je imala profil sa oko 38.000 Facebook pratilaca. Danas ih je oko 3/4 manje. Kako prenosi poljski portal hotmoney.pl, ovo je, u stvari, direktna posledica novih uslova poslovanja na društvenim mrežama, što je izazvalo masovno isključenje tzv. nelojalnih i pasivnih potrošača. Šta se zaista desilo?
Već određeno vreme, kompanije smatraju da je impertiv da budu prisutne i na Facebook-u. Mnogima je to stvorilo još veću obavezu - da skupe što veći broj "lajkova". Mnoge su angažovale i različite stručnjake za marketing na društvenim mrežama. Facebook je, međutim, otvorio vrata i fanovima koji se ne libe da postave neprijatna pitanja ili da ostave pritužbe na račun kvaliteta i usluge kompanije. Pored toga, što je možda još intrigantnije, čini se da Facebook stranice često "lajkuju" ljudi koji nisu ni preterano veliki fanovi predstavljanih brendova, a kamoli pravi obožavaoci.
Marketinška služba norveškog Burger Kinga je, stoga, odlučila da povuče prilično rizičan, i u najmanju ruku, čudan potez. Postavila je obaveštenje da ko god "lajkuje" stranicu kompanije, dobija kupon za besplatan Big Mac - hamburger koji se služi u restoranima njenog najvećeg konkurenta - McDonald's-u. Odziv je bio neverovatno visok. Iako je na ovu marketinšku provokaciju "naselo" 30.000 ljudi, kompanija je zaključila da joj ovi ljudi nisu ni potrebni, pošto bi, očigledno, svoju privrženost Burger Kingu "rado kompenzovali jednim hamburgerom konkurentskog ugostitelja". Fanovi koji su ostali lojalni, dobili su poziv da se pridruže novoj Facebook stranici Burger Kinga. Kompanija se, istina, nelojalnim klijentima zahvalila i - blokirala prilaz novoformiranoj grupi pratilaca.
Burger King, kao i veliki broj kompanija uopšte, ne očekuje da na svojim Facebook stranicama pročita samo izjave hvale, već iskrene utiske, pa i kritike vernih potrošača. I pored tog rizika, u ovom trenutku Burger King u Norveškoj se može pohvaliti da je aktivnost fanova na novoj stranici sada čak četvorostruko veća.
Zanimljivo je, inače, da su pomenuti kuponi za besplatan Big Mac važili samo za 1.000 ljudi. Ostali su mogli da se slade jedino - mirisom hamburgera.
Na osnovu članak sa našeg poljskog portala Franchising.pl, priredila redakcija Franchising.rs.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...