Ugostitelji najčešće koriste Facebook da bi informisali svoje potrošače o promotivnim akcijama ili otvaranju novih restorana.
Petak
06.12.2013.
Norveška podružnica čuvenog fast-food lanca Burger King primenila je neobičnu taktiku kako bi se rešila nelojalnih potrošača.
 

Norveška kompanija zadužena za vođenje Burger King restorana u tom području, uvela je nova pravila pristupanja stranici na Facebook-u. Do sada, kompanija je imala profil sa oko 38.000 Facebook pratilaca. Danas ih je oko 3/4 manje. Kako prenosi poljski portal hotmoney.pl, ovo je, u stvari, direktna posledica novih uslova poslovanja na društvenim mrežama, što je izazvalo masovno isključenje tzv. nelojalnih i pasivnih potrošača. Šta se zaista desilo?

Već određeno vreme, kompanije smatraju da je impertiv da budu prisutne i na Facebook-u. Mnogima je to stvorilo još veću obavezu - da skupe što veći broj "lajkova". Mnoge su angažovale i različite stručnjake za marketing na društvenim mrežama. Facebook je, međutim, otvorio vrata i fanovima koji se ne libe da postave neprijatna pitanja ili da ostave pritužbe na račun kvaliteta i usluge kompanije. Pored toga, što je možda još intrigantnije, čini se da Facebook stranice često "lajkuju" ljudi koji nisu ni preterano veliki fanovi predstavljanih brendova, a kamoli pravi obožavaoci.

Marketinška služba norveškog Burger Kinga je, stoga, odlučila da povuče prilično rizičan, i u najmanju ruku, čudan potez. Postavila je obaveštenje da ko god "lajkuje" stranicu kompanije, dobija kupon za besplatan Big Mac - hamburger koji se služi u restoranima njenog najvećeg konkurenta - McDonald's-u. Odziv je bio neverovatno visok. Iako je na ovu marketinšku provokaciju "naselo" 30.000 ljudi, kompanija je zaključila da joj ovi ljudi nisu ni potrebni, pošto bi, očigledno, svoju privrženost Burger Kingu "rado kompenzovali jednim hamburgerom konkurentskog ugostitelja". Fanovi koji su ostali lojalni, dobili su poziv da se pridruže novoj Facebook stranici Burger Kinga. Kompanija se, istina, nelojalnim klijentima zahvalila i - blokirala prilaz novoformiranoj grupi pratilaca.

Burger King, kao i veliki broj kompanija uopšte, ne očekuje da na svojim Facebook stranicama pročita samo izjave hvale, već iskrene utiske, pa i kritike vernih potrošača. I pored tog rizika, u ovom trenutku Burger King u Norveškoj se može pohvaliti da je aktivnost fanova na novoj stranici sada čak četvorostruko veća.

Zanimljivo je, inače, da su pomenuti kuponi za besplatan Big Mac važili samo za 1.000 ljudi. Ostali su mogli da se slade jedino - mirisom hamburgera.

Na osnovu članak sa našeg poljskog portala Franchising.pl, priredila redakcija Franchising.rs.