McDonald’s u Češkoj posluje više od 20 godina. Na kraju prošle godine, imao je 93 restorana pod svojim brendom, od čega 18 posluje kroz franšizu.
Utorak
21.01.2014.
Uticaj nepovoljne ekonomske situacije u Češkoj oseća i američki fast-food gigant McDonald’s. Franšizni lanac, međutim, uspeva da se izbori sa konkurencijom.
 

U uslovima teške ekonomske situacije, kakvi u ovom trenutku vladaju u ugostiteljskom sektoru u Češkoj, borba između brendova i njihov opstanak na tržištu postaje još teži. Posledice oseća čak i američki lanac brze hrane McDonald's. Kako navode novinari češkog portala Franchising.cz, prihod od prodaje u McDonald's-ovim restoranima je prošle godine pao za 1,8% - na nešto manje od 4,1 milijardu čeških kruna (oko 150 miliona evra).

- Ovakav rezultat je isključivo posledica nepovoljne ekonomske situacije, koja pogađa sve kompanije na ugostiteljskom tržištu Češke - kaže Drahomira Jirakova, menadžerka za odnose sa javnošću kompanije McDonald's u Češkoj. Prema internim podacima kompanije, međutim, njihove restorane u Češkoj prošle godine je posetilo 58 miliona ljudi.

Američki gigant je pokazao da može i zna kako da se bori za svoje mesto na tržištu. Kompanija je samo u 2013. godini otvorila sedam novih restorana, ali i predstavila novi franšizni koncept - manji format restorana koji bi mogao da se "smesti" u manje tržne centre, železničke ili autobuske stanice. - Ovaj koncept bi u budućnosti trebalo da igra veoma važnu ulogu, kao ključni deo naše strategije širenja na nova područja - kaže Jirakova. Prve dve podružnice su, naime, već otvorene u Pragu.

Kada tržište slabi, kompanije obično razmišljaju kako da srežu svoje troškove. McDonald's je, naprotiv, prošle godine u razvoj poslovanja uložio 285,5 miliona kruna (oko 10 miliona evra), što je najveći iznos ulaganja u proteklih 15 godina. Na kraju godine, kompanija je u Češkoj imala 93 restorana, od čega je 18 radilo pod franšizom. - Ove godine planiramo da otvorimo tri do četiri nova restorana - dodaje na kraju Jirakova.

Izvor: Franchising.cz