Jelovnik po Matiji

Wok by Matija, restoran u kojem se spremaju specijaliteti isključivo od namirnica iz eko uzgoja, otvoren je u martu 2013. u centru Zagreba. Tvorac koncepta Matija Nikolić u Hrvatskoj je poznat i kao učesnik popularnog televizijskog show programa Masterchef. Kako kaže, oduvek je želeo da otvori gastro kutak u kojem bi ljudi nakon kupovine, posla ili sastanka “skoknuli” na zdrave specijalitete.
– Wok by Matija je prepoznat jer je prvenstveno zdrava kombinacija ukusa, mirisa i boja. Sva jela se spremaju prema originalnoj vlastitoj recepturi, kao spoj svetskih gastronomskih specifičnosti i domaće gastronomije. Jedina povezanost sa kineskom kuhinjom je činjenica da se hrana termički obrađuje u woku, te mogućnost odabira štapića za jelo zbog prakičnosti i specifičnosti ambalaže – objašnjava Matija Nikolić.
Zanimljivo je da namirnice koje se koriste za pripremu hrane u ovom restoranu uzgajaju roditelji Matije Nikolića u srcu parka prirode Lonjsko polje “Mikin krč”. Namirnice stižu i iz prijateljskih porodičnih privrednih gazdinstava. Roditelji proizvode i vlastite domaće nudle na bazi domaćeg brašna i jaja iz eko uzgoja, a u ponudi su, takođe, prirodni sokovi koje sami proizvode od svežih sezonskih sastojaka.
Posle godinu dana rada, pod brendom Wok by Matija otvoren je i prvi franšizni lokal, i to u Rijeci. Jedan od razloga zbog kojih se Matija Nikolić odlučio za franšizno širenje jeste u želji da više ljudi uživa u brzoj, ali zdravoj hrani. – Drago nam je što će Riječani biti u mogućnosti da uživaju u novijim, kvalitetnijim ukusima – kaže Nikolić.
Franšizu, međutim, nude na celoj teritoriji Hrvatske. – Nije isključeno ni širenje preko granica Hrvatske, kako ne bi samo Hrvati uživali u Matijinom jelovniku, nego i susedne zemlje, a kasnije će možda biti interesa i za širenje u udaljenije države – kaže on.
Najviše upita za franšizom za sada im stiže sa Jadrana.
Primalac franšize dobija pravo na korišćenje imena, recepte, kao i sedmodnevnu obuku u restoranu u Zagrebu. Budući da se jelovnik sezonski menja, davalac franšize se obavezuje da će dodatne obuke sprovoditi u mestima primalaca franšize. – Takođe, prilikom kupovine franšize primalac ulazi u grupu povlašćenih kupaca, koji imaju manju cenu za nabavku namirnica. Koriste se naši gotovi umaci i naša domaća testenina jer priprema jela uz njih traje dva minuta po jelu. Isto tako, primalac franšize može da računa na promociju i marketing s naše strane – objašnjava Nikolić.
Na pitanje da li je u ovim ekonomski nepovoljnim okolnostima teško širiti franšiznu mrežu, Nikolić kaže da sličnih restorana ne postoji u Hrvatskoj, te da im je zbog toga lakše. – To se vidi iz našeg poslovanja. Dok drugi zatvaraju lokale, mi se širimo i otvaramo nove – ističe on.
Pored franšiza, nameravaju da nastave i samostalno da šire mrežu. Uskoro se očekuje otvaranje novog restorana u Zagrebu, a postoji plan da se Wok by Matija nađe na još deset lokacija, kako u Zagrebu, tako i drugim gradovima Hrvatske.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...