Wok by Matija primaoce franšize traži na celoj teritoriji Hrvatske, ali nije isključeno ni širenje van matičnog tržišta, pre svega u susedne zemlje regiona.
Četvrtak
20.03.2014.
Gastro kutak Wok by Matija iz Zagreba posle samo godinu dana rada dao je i prvu franšizu. Primaoce traže u Hrvatskoj, a veruju da bi koncept bio uspešan i u susednim zemljama.
 

Wok by Matija, restoran u kojem se spremaju specijaliteti isključivo od namirnica iz eko uzgoja, otvoren je u martu 2013. u centru Zagreba. Tvorac koncepta Matija Nikolić u Hrvatskoj je poznat i kao učesnik popularnog televizijskog show programa Masterchef. Kako kaže, oduvek je želeo da otvori gastro kutak u kojem bi ljudi nakon kupovine, posla ili sastanka “skoknuli” na zdrave specijalitete.

Wok by Matija je prepoznat jer je prvenstveno zdrava kombinacija ukusa, mirisa i boja. Sva jela se spremaju prema originalnoj vlastitoj recepturi, kao spoj svetskih gastronomskih specifičnosti i domaće gastronomije. Jedina povezanost sa kineskom kuhinjom je činjenica da se hrana termički obrađuje u woku, te mogućnost odabira štapića za jelo zbog prakičnosti i specifičnosti ambalaže – objašnjava Matija Nikolić.

Zanimljivo je da namirnice koje se koriste za pripremu hrane u ovom restoranu uzgajaju roditelji Matije Nikolića u srcu parka prirode Lonjsko polje “Mikin krč”. Namirnice stižu i iz prijateljskih porodičnih privrednih gazdinstava. Roditelji proizvode i vlastite domaće nudle na bazi domaćeg brašna i jaja iz eko uzgoja, a u ponudi su, takođe, prirodni sokovi koje sami proizvode od svežih sezonskih sastojaka.

Posle godinu dana rada, pod brendom Wok by Matija otvoren je i prvi franšizni lokal, i to u Rijeci. Jedan od razloga zbog kojih se Matija Nikolić odlučio za franšizno širenje jeste u želji da više ljudi uživa u brzoj, ali zdravoj hrani. – Drago nam je što će Riječani biti u mogućnosti da uživaju u novijim, kvalitetnijim ukusima – kaže Nikolić.

Franšizu, međutim, nude na celoj teritoriji Hrvatske. – Nije isključeno ni širenje preko granica Hrvatske, kako ne bi samo Hrvati uživali u Matijinom jelovniku, nego i susedne zemlje, a kasnije će možda biti interesa i za širenje u udaljenije države – kaže on.

Najviše upita za franšizom za sada im stiže sa Jadrana.

Primalac franšize dobija pravo na korišćenje imena, recepte, kao i sedmodnevnu obuku u restoranu u Zagrebu. Budući da se jelovnik sezonski menja, davalac franšize se obavezuje da će  dodatne obuke sprovoditi u mestima primalaca franšize. – Takođe, prilikom kupovine franšize primalac ulazi u grupu povlašćenih kupaca, koji imaju manju cenu za nabavku namirnica. Koriste se naši gotovi umaci i naša domaća testenina jer priprema jela uz njih traje dva minuta po jelu. Isto tako, primalac franšize može da računa na promociju i marketing s naše strane – objašnjava Nikolić.

Na pitanje da li je u ovim ekonomski nepovoljnim okolnostima teško širiti franšiznu mrežu, Nikolić kaže da sličnih restorana ne postoji u Hrvatskoj, te da im je zbog toga lakše. – To se vidi iz našeg poslovanja. Dok drugi zatvaraju lokale, mi se širimo i otvaramo nove – ističe on.

Pored franšiza, nameravaju da nastave i samostalno da šire mrežu. Uskoro se očekuje otvaranje novog restorana u Zagrebu, a postoji plan da se Wok by Matija nađe na još deset lokacija, kako u Zagrebu, tako i drugim gradovima Hrvatske. 


Vesna Lapčić
saradnik