
Iako kriza ne jenjava, u buđelaru se uvek nađe novca za kriglu piva, pa čak i onog kvalitetnog. I skupljeg. Budući da je „sok od ječma“ jedno od najomiljenijih alkoholnih pića u Srbiji, četiri nemačka proizvođača premium piva su se zainteresovala za ulazak na srpsko tržište. Nemci retko greše kad su u pitanju biznis prilike, što pokazuje i snaga njihove privrede, čak i u ekonomski turbuletnim vremenima. Kompanije Karmeliten Brauerei (Karmeliten Braueri), Eder & Heylands Brauerei (Eder & Hejland Braueri), Feldschlosschen (Feldšlozken) i Dinkelacker – Schwabenbraeu AG (Dinkelaker – Švabenbro) iz Štutgarta smatraju da bi se njihovo pivo u Srbiji dobro pilo, pa su u potrazi za dobavljačima.
I na nedavno održanom trećem Oktobarfestu u Beogradu, Srbi su pokazali koliko im prija pivo. Reka ljudi je čekala ispred šanka da bi došla do kvalitetnog bavarskog napitka.
Zašto onda bar u glavnom gradu zemlje nema nijednog svetskog lanca pivnica?! Kao što smo već pisali, u susednoj Hrvatskoj, čuvena pivnica Belgian Beer Caffe već ima dva franšizna lokala – u Rijeci i Zagrebu. Ne bi se moglo reći da je količina popijenog piva uzrok ovoj pivskoj „oseci“, jer susedi popiju svega 15 litara piva više po glavi stanovnika. Sudeći po interesovanju domaćih preduzetnika sa kojima je Franchising.rs razgovarao, interes za svetskim franšiznim lancima postoji i u Srbiji.
Jovan Todorović, vlasnik pivnica „Cigla bar“ kaže da bi i sam voleo da postane vlasnik franšize neke od poznatih pivnica.
- Ulazak nekog svetskog lanca pivnica u Srbiju bi bio odličan za potrošače, jer se pokazalo da vole poznate brendove iz sveta ugostiteljstva. Ljudi u Srbiji žele da probaju i piju dobro, kvalitetno pivo koje bi takve pivnice mogle da ponude – kaže Todorović za Franchising.rs.
Da potražnja ne bi bila zanemarljiva, Todorović pokušava da dokaže statistikom.
– U mojoj pivnici, u ukupnoj prodaji alkoholnih pića pivo učestvuje 80 odsto – kaže on.
Slično je i kod Đorđa Popovića, vlasnika pivnice „Queen’s Pub“.
- Potrošnja piva u našoj pivnici učestvuje sa 70 odsto u odnosu na ostale artikle. Kriza nije uticala na promet i prodaja je čak skočila u poslednje dve do tri godine – tvrdi Popović.
Obojica se raduju dolasku novih i to kvalitetnih piva na tržište.
– Pivare koje su najavile ulazak zaista imaju vrhunska piva kakva se u Srbiji ne toče. Njihov dolazak bi svakako obogatio ponudu i obradovao konzumente – kaže Todorović.
Ova dva vlasnika nisu razmišljala o franšiznom širenju. Prvi, jer je u posao ušao relavitno skoro, a drugi, jer postojeći prostor još uvek ne zadovoljava dizajnerske zahteve vlasnika. Zapravo, za razliku od rakije, koja se kroz „Rakia bar“ širi franšizno već i u inostranstvu, niko iz „sveta piva“ još nije počeo da širi mrežu na ovaj način.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...