Domaći preduzetnici su zainteresovani za kupovinu franšize nekog svetskog lanca pivnica. Tada bi mogli da ponude kvalitetnije pivo koje bi, kako kažu, sigurno imalo prođu kod potrošača
Subota
03.11.2012.
Strani pivari kažu da je domaće tržište perspektivno, vlasnici domaćih pivnica se slažu, ali ni traga od lanaca pivnica
 

Iako kriza ne jenjava, u buđelaru se uvek nađe novca za kriglu piva, pa čak i onog kvalitetnog. I skupljeg. Budući da je „sok od ječma“ jedno od najomiljenijih alkoholnih pića u Srbiji, četiri nemačka proizvođača premium piva su se zainteresovala za ulazak na srpsko tržište. Nemci retko greše kad su u pitanju biznis prilike, što pokazuje i snaga njihove privrede, čak i u ekonomski turbuletnim vremenima. Kompanije Karmeliten Brauerei (Karmeliten Braueri), Eder & Heylands Brauerei (Eder & Hejland Braueri), Feldschlosschen (Feldšlozken) i Dinkelacker – Schwabenbraeu AG (Dinkelaker – Švabenbro) iz Štutgarta smatraju da bi se njihovo pivo u Srbiji dobro pilo, pa su u potrazi za dobavljačima.

I na nedavno održanom trećem Oktobarfestu u Beogradu, Srbi su pokazali koliko im prija pivo. Reka ljudi je čekala ispred šanka da bi došla do kvalitetnog bavarskog napitka.
Zašto onda bar u glavnom gradu zemlje nema nijednog svetskog lanca pivnica?! Kao što smo već pisali, u susednoj Hrvatskoj, čuvena pivnica Belgian Beer Caffe već ima dva franšizna lokala – u Rijeci i Zagrebu. Ne bi se moglo reći da je količina popijenog piva uzrok ovoj pivskoj „oseci“, jer susedi popiju svega 15 litara piva više po glavi stanovnika. Sudeći po interesovanju domaćih preduzetnika sa kojima je Franchising.rs razgovarao, interes za svetskim franšiznim lancima postoji i u Srbiji.

Jovan Todorović, vlasnik pivnica „Cigla bar“ kaže da bi i sam voleo da postane vlasnik franšize neke od poznatih pivnica.
- Ulazak nekog svetskog lanca pivnica u Srbiju bi bio odličan za potrošače, jer se pokazalo da vole poznate brendove iz sveta ugostiteljstva. Ljudi u Srbiji žele da probaju i piju dobro, kvalitetno pivo koje bi takve pivnice mogle da ponude – kaže Todorović za Franchising.rs.
Da potražnja ne bi bila zanemarljiva, Todorović pokušava da dokaže statistikom.
U mojoj pivnici, u ukupnoj prodaji alkoholnih pića pivo učestvuje 80 odsto – kaže on.

Slično je i kod Đorđa Popovića, vlasnika pivnice „Queen’s Pub“.
- Potrošnja piva u našoj pivnici učestvuje sa 70 odsto u odnosu na ostale artikle. Kriza nije uticala na promet i prodaja je čak skočila u poslednje dve do tri godine – tvrdi Popović.

Obojica se raduju dolasku novih i to kvalitetnih piva na tržište.
Pivare koje su najavile ulazak zaista imaju vrhunska piva kakva se u Srbiji ne toče. Njihov dolazak bi svakako obogatio ponudu i obradovao konzumente – kaže Todorović.

Ova dva vlasnika nisu razmišljala o franšiznom širenju. Prvi, jer je u posao ušao relavitno skoro, a drugi, jer postojeći prostor još uvek ne zadovoljava dizajnerske zahteve vlasnika. Zapravo, za razliku od rakije, koja se kroz „Rakia bar“ širi franšizno već i u inostranstvu, niko iz „sveta piva“ još nije počeo da širi mrežu na ovaj način.


Vesna Lapčić
saradnik