Prag, Berlin, Beč, Bratislava, Bukurešt - samo su neki od evropskih gradova u kojima se može naći češki franšizni koncept - pivnica PUB.
Utorak
13.05.2014.
Da i češko pivo „poteče kroz franšizu“ potrudio se češki lanac pivnica-restorana PUB, koji se za sada može naći u nekoliko zemalja u Evropi.
 

Pivo je jedan od nacionalnih simbola Češke, ali poklonike ima i daleko van granica ove zemlje. To može da dokaže i franšizni koncept The PUB – Pilsner Unique Bar – lanac pivnica-restorana u kojima se, pored dobre domaće kuhinje, služi i točeno pivo. Međutim, gosti se u ovoj pivnici služe sami – za svakim stolom postoji slavina za točenje piva, a hrana se naručuje „elektronski“ putem touch displeja.

Prvi The PUB je otvoren 2005. u Plzenu, a tokom devet godina postojanja kompanija je uspela da razvije i franšizu i otvori lokale i u inostranstvu. Franšizne pivnice pod brendom The PUB trenutno se mogu naći u Nemačkoj, Austriji i Slovačkoj, dok je u septembru prošle godine otvoren je i prvi bar na Balkanu, u glavnom gradu Rumunije.

U Bukureštu radimo već pola godine, u Bratislavi oko mesec dana. Iako je rano za bilo kakve dugoročne prognoze, možemo da budemo zadovoljni jer oba bara beleže konstantan rast. To je najvažnije – kaže Jaroslav Stuna, direktor kompanije The PUB Franchising.

Uslovi za primaoca master franšize se, kako kaže, razlikuju od države do države, jer su i odlike i potrebe svakog tržišta različiti.

U Češkoj posluje 12 The PUB pivnica, pet se nalazi u Pragu. – Pregovaramo i dalje s potencijalnim primaocima franšize širom Češke. Ovog meseca će, recimo, biti otvoren lokal u Ostravi – kaže Stuna. Kompanija je za sada zadovoljna brojem restorana u Pragu, međutim, Stuna naglašava da, generalno, odluka o otvaranju novih lokala zavisi od potražnje i potencijala svakog pojedninačnog tržišta. Samim tim, i Prag će, kao i drugi gradovi u Evropi i svetu, i dalje biti zanimljiva i perspektivna tržišta za širenje pivnice The PUB.