Veliki na muci

U Sjedinjenim Američkim Državama raste nezadovoljstvo primalaca McDonald’s-ove franšize. Velikom brendu sigurno nije lako, budući da samo na matičnom tržištu ima više od 14.200 restorana, a čak 90 posto se nalazi u rukama primalaca franšize. Prema poslednjem istraživanju, privatnici koji posluju pod McDonald’s-ovim brendom zameraju rukovodstvu kompanije da uvodi promene koje nepovoljno utiču na poslovanje restorana.
Naime, najveći broj McDonald’s-ovih primalaca franšize u Americi negoduje zbog uvođenja velikog broja novih proizvoda, što se značajno odrazilo na brzinu posluženja. Pojedini primaoci su rekli da dodatnu zbrku unosi i veliki broj varijanti postojećih jela. – Ovakav meni je propast i za zaposlene i za kupce. Usluga je za 8 do 10 sekundi sporija nego prošle godine – izjavljuje jedan od nosilaca franšize, a nezadovoljstvo je potvrdila i prosečna ocena kojom su primaoci vrednovali svoj odnos sa menadžmentom kompanije – na skali od 1 do 5, rukovodstvo McDonald's-a je dobilo 1,73 – što je do sada najniža ocena u istoriji ovog franšiznog lanca.
Kako prenose američki mediji, najviši menadžment kompanije priznao je da su nove proizvode uveli suviše brzo i da većina franšiznih vlasnika restorana nije uspela u tako kratkom roku da se navikne na novi meni. Analitičari smatraju da je pad prodaje koju lanac beleži u prvom kvartalu ove godine na američkom tržištu delimično uslovljen i promenama u ponudi, a jedan od bivših primalaca McDonald’s-ove franšize u šali je dodao da je šteta što jednostavnost i efikasnost nisu više na meniju ovog lanca restorana.
Međutim, negodovanja se ne završavaju sa jelovnikom. Suočeni sa jačanjem konkurencije, te padom profita od 5,2 posto i padom prodaje od skoro 2 posto u prva tri meseca ove godine, McDonald’s je pokušao da poveća promet i promotivnim kampanjama. Tako je, tokom dve nedelje u aprilu, svojim mušterijama uz doručak nudio – besplatnu kafu. Većina primalaca franšize je na to uzvratila jetkim komentarima, a besplatna kafa, prema njihovim izjavama, do sada – nije dovela do željenog rezultata. Promet je ostao više-manje isti.
Da li će rukovodstvo kompanije saslušati primedbe svojih primalaca franšize u Americi, ostaje da se vidi u narednim nedeljama. Spremnost izgleda da postoji. – Naša svetska konvencija, koja okuplja primaoce McDonald's-ove franšize iz celog sveta, ujedno će biti i prilika za otvoren dijalog i sugestije kako da nastavimo da razvijamo naše poslovanje i kako da najbolje služimo našim korisnicima – objavio je McDonald's u zvaničnom saopštenju pre početka konvencije koja se održala početkom maja u Orlandu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...