U Sjedinjenim Američkim Državama McDonald’s ima više od 14.200 restorana. Čak 90 posto restorana se nalazi u rukama primalaca franšize.
Sreda
21.05.2014.
Novi meni i promotivne kampanje donele više problema nego koristi primaocima McDonald’s-ove franšize u Americi.
 

U Sjedinjenim Američkim Državama raste nezadovoljstvo primalaca McDonald’s-ove franšize. Velikom brendu sigurno nije lako, budući da samo na matičnom tržištu ima više od 14.200 restorana, a čak 90 posto se nalazi u rukama primalaca franšize. Prema poslednjem istraživanju, privatnici koji posluju pod McDonald’s-ovim brendom zameraju rukovodstvu kompanije da uvodi promene koje nepovoljno utiču na poslovanje restorana.

Naime, najveći broj McDonald’s-ovih primalaca franšize u Americi negoduje zbog uvođenja velikog broja novih proizvoda, što se značajno odrazilo na brzinu posluženja. Pojedini primaoci su rekli da dodatnu zbrku unosi i veliki broj varijanti postojećih jela. – Ovakav meni je propast i za zaposlene i za kupce. Usluga je za 8 do 10 sekundi sporija nego prošle godine – izjavljuje jedan od nosilaca franšize, a nezadovoljstvo je potvrdila i prosečna ocena kojom su primaoci vrednovali svoj odnos sa menadžmentom kompanije – na skali od 1 do 5, rukovodstvo McDonald's-a je dobilo 1,73 – što je do sada najniža ocena u istoriji ovog franšiznog lanca.

Kako prenose američki mediji, najviši menadžment kompanije priznao je da su nove proizvode uveli suviše brzo i da većina franšiznih vlasnika restorana nije uspela u tako kratkom roku da se navikne na novi meni. Analitičari smatraju da je pad prodaje koju lanac beleži u prvom kvartalu ove godine na američkom tržištu delimično uslovljen i promenama u ponudi, a jedan od bivših primalaca McDonald’s-ove franšize u šali je dodao da je šteta što jednostavnost i efikasnost nisu više na meniju ovog lanca restorana.

Međutim, negodovanja se ne završavaju sa jelovnikom. Suočeni sa jačanjem konkurencije, te padom profita od 5,2 posto i padom prodaje od skoro 2 posto u prva tri meseca ove godine, McDonald’s je pokušao da poveća promet i promotivnim kampanjama. Tako je, tokom dve nedelje u aprilu, svojim mušterijama uz doručak nudio – besplatnu kafu. Većina primalaca franšize je na to uzvratila jetkim komentarima, a besplatna kafa, prema njihovim izjavama, do sada – nije dovela do željenog rezultata. Promet je ostao više-manje isti.

Da li će rukovodstvo kompanije saslušati primedbe svojih primalaca franšize u Americi, ostaje da se vidi u narednim nedeljama. Spremnost izgleda da postoji. – Naša svetska konvencija, koja okuplja primaoce McDonald's-ove franšize iz celog sveta, ujedno će biti i prilika za otvoren dijalog i sugestije kako da nastavimo da razvijamo naše poslovanje i kako da najbolje služimo našim korisnicima – objavio je McDonald's u zvaničnom saopštenju pre početka konvencije koja se održala početkom maja u Orlandu.