Spremni za dalju ekspanziju

Martin Princ
Subway, američki lanac brze hrane poznat po bogatom izboru sendviča, otvorio je krajem prošle godine prvi restoran u Ljubljani. Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, kompanija sada planira da nastavi razvoj, a u ovom trenutku već ima oko 20 mogućih lokacija gde bi, zajedno sa francuskim partnerima, želela da otvori nove restorane. Pored toga što bi želeli da se Subway pojavi u gradovima kao što su Maribor, Celje i Kopar – zainteresovani su i za lokacije duž auto-puta A1 i A2.
– Nakon tri meseca rada našeg prvog restorana u Ljubljani – koji je postizao odlične rezultate – može se smatrati da je slovenačko tržište bilo spremno za dalju ekspanziju. Izabrali smo oko 20 lokacija na kojima bismo želeli da se razvijamo u saradnji sa primaocima franšize, uključujući i restorane duž auto-puteva A1 i A2. Naš dugoročni cilj je da budemo prvi među lancima brze hrane po broju otvorenih restorana – izjavio je Martin Princ, zadužen za razvoj Subway-a u srednjoj i istočnoj Evropi.
Kako je pomenuto, prvi Subway restoran u Sloveniji je otvoren pre šest meseci, a primalac franšize i vlasnik restorana Iztok Levac kaže da od samog početka postižu veoma dobre rezultate. – Već u prvim danima posle otvaranja prodali smo više od 2.500 sendviča. Od samog početka, prodaja je bila za jednu četvrtinu veća od proseka koji ostvaruju Subway restorani u Francuskoj, a za 16 procenata veća od prodaje restorana u Irskoj – kaže Levac.
Subway se u Sloveniji, kao i svuda u svetu, razvija isključivo po principu franšizinga – pojedinačne restorane otvaraju samostalni preduzetnici koji postaju primaoci franšize. Ulaskom u franšizni sistem Subway-a, primaoci franšize ne samo što dobijaju mogućnost da rade za svoj račun pod svetski poznatim brendom, već i ogromno iskustvo, prenos know-how-a i podršku. – I u Sloveniji bismo želeli da iskoristimo prednosti franšizinga, koji nam je omogućio da se tako brzo razvijamo širom sveta – dodaje Martin Princ.
To je i jedan od razloga zašto lanac u Sloveniji namerava da već u junu organizuje veliki informativni seminar za sve preduzetnike koji su zainteresovani za otvaranje Subway restorana.
Subway je, inače, krajem 2010. godine postao najveći lanac brze hrane na svetu po broju otvorenih restorana. Trenutno ima 41.500 restorana u 104 države, od toga – više od 4.000 u Evropi. Prvi Subway restoran su u Milfordu 1965. godine otvorili Fred DeLuka i dr Piter Bak. Ovo partnerstvo je, navode u saopštenju, otvorilo put hiljadama koji su stali na svoje noge i postigli uspeh sa vlastitim preduzećem.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...