Četvrtak
07.08.2014.
Burger King prijavljuje rast dobiti i najavljuje dalju ekspanziju, naročito na tržištima van Amerike.
 

Prema poslednjem finansijskom izveštaju, popularni lanac brze hrane je u drugom kvartalu ostvario 19 posto veću dobit.  Kompanija je objavila da je zaradila 75,1 million dolara. U isto vreme, prijavili su i pad prihoda od 6,1 posto, ali u Burger Kingu kažu da su takvi rezultati bili – očekivani. Nakon što su prošle godine sve svoje restorane "preveli" u vlasništvo primalaca franšize, u kompaniji su već tada mogli da računaju na pad prihoda. 

Foto: PROFIT system / Burger King u Hrvatskoj

Međutim, potpunim prelaskom na franšizing, troškovi poslovanja su drastično smanjeni, a otvaranje novih restorana i ubiranje franšiznih naknada doveli su konačno, u ovom kvartalu, i do povećanja profita matične kompanije. Burger King planira da i dalje nastavi sa ekspanzijom i razvojem franšizne mreže, s tim što će najveći broj restorana biti otvoren na inostaranim tržištima.

Lanac je, istina, u drugom kvartalu ove godine zatvorio 22 restorana u Sjedinjenim Državama i Kanadi, ali je i pokrenuo 153 nova van matičnog tržišta. Da podsetimo, prvi restoran ovog lanca otvoren je krajem jula i u Hrvatskoj, na odmorištu uz auto-put A1, u blizini Zagreba. U franšiznoj mreži Burger King sada ima 13.808 restorana širom sveta, što je skoro za 700 više u odnosu na broj iz prošle godine. 

Po broju jedinica Burger King se svakako ne može meriti sa ostalim konkurentskim lancima brze hrane. To mu, sa druge strane, ostavlja dovoljno "prostora" za rast, pre nego što dostigne McDonald's, koji trenutno ima 35.000 restorana ili Yum Brands, koji sa svojim brendovima – KFC, Taco Bell i Pizza Hut – ima mrežu od 40.000 restorana širom sveta. 

Izvor: Entrepreneur