Sa istom ljubavlju i energijom

Dimitrije Stevanović (prvi sleva) sa Brankom Nešićem (prvi zdesna) i Mihajlom Stevanovićem (drugi zdesna), na svečanom otvaranju Rakia Bara u Zemunu
Kad se pogledaju biografije braće Dimitrija i Mihajla Stevanovića, primalaca franšize Rakia Bara, teško da bi bilo ko očekivao da će zaplivati vodama ugostiteljstva. Mihajlo je diplomirani ekonomista, stručnjak za direktno oglašavanje, ali i bivši košarkaški reprezentativac u mlađim kategorijama sa internacionalnom karijerom. Dimitrije je diplomirani inženjer-master procesnog hemijskog inženjerstva, odgovorni projektant i sertifikovani tehnološki broker.
Pre nego što ušli u ugostiteljstvo i franšizing, četiri godine su zajedno vodili Agenciju za online marketing i novinarstvo. U to vreme, kako sami kažu, takva agencija je bila pionirski poduhvat budući da je internet oglašavanje bilo u samom začetku. Iskustva koja su tada stekli – sada primenjuju u svom novom poslovnom poduhvatu – Rakia Baru u Zemunu.
– Vlasnika franšize smo upoznali na jednom od predavanja u Privrednoj komori Srbije. Bilo je to nekoliko godina pre nego što smo uopšte i počeli da razmišljamo o ugostiteljstvu. Tada smo prvi put čuli sve što treba znati o našem nacionalnom piću, njegovim potencijalima, ali i Rakia Bar konceptu koji je u tom trenutku značajno unapredio ugostiteljsku ponudu u Beogradu. Nije prošlo mnogo vremena, a mi smo bili rešeni da otvorimo franšizu Rakia Bara u Zemunu – kaže jedan od braće, Dimitrije Stevanović.
Mihajlo se nadovezuje da ih je u ovaj poslovni poduhvat najviše uvukla strast koju je Branko Nešić, tvorac Rakia Bara, ulagao u promociju rakije, profesionalnog ugostiteljstva i kvaliteta samog brenda. – Takođe, cenimo doprinos koji je Nešić dao u podizanju nivoa ugostiteljstva i kulturi ispijanja kvalitetnih domaćih voćnih destilata u celoj Srbiji, kao i njegov rad na podizanju svesti o našem jedinstvenom nacionalnom alkoholnom piću, kojeg smo se dugo stideli u ugostiteljstvu. Sve to smo spojili sa poznavanjem lokalnog tržišta. Tek kada malo dublje uđete u svet rakije i bliže se upoznate sa samom istorijom, načinom proizvodnje i procenom kvaliteta, shvatite koliko je retko i zaista teško naići na, popularno rečeno, dobru rakiju. Kad smo se uverili u kvalitet i verodostojnost ponude Rakia Bara, jasno nam je bilo koji put ćemo izabrati – kaže Mihajlo.
Franšiza Rakia Bara u Zemunu otvorena je u martu 2014. u centralnoj pešačkoj zoni, u blizini Opštine Zemun i Zemunskog keja. Ciljna grupa su im stanovnici ne samo Zemuna, već i Novog Beograda – gde gravitira oko 400.000 ljudi. Bar se prostire na dva nivoa i poseduje letnju baštu. – Autentičan enterijer bara uradio je Marko Basarovski – jedan od vodećih domaćih arhitekata mlađe generacije– kaže Dimitrije.
O franšizingu su znali i pre nego što su postali primaoci franšize. Kada su počeli da razmišljaju o ugostiteljstvu, razmatrali su da li da se sami upuste u posao ili da uzmu franšizu. – Nama se zapravo jako svideo koncept Rakia Bara. On se pokazao kao uspešan ne samo u Srbiji, već i drugim zemljama. Pritom, davalac franšize je imao veliko iskustvo, ne samo u ugostiteljstvu, već i organizaciji Rakia festa, stvaranju brenda. Ne manje važna bila je jedinstvena ponuda i tehnička podrška, što znači da smo mogli da računamo na plansku i organizovanu proizvodnju i snabdevanje.Danas, kad i sami poslujemo kao deo većeg franšiznog sistema, jako nam je važna podrška davaoca, i na polju logistike i edukacije – objašnjava Dimitrije.
– Energije su je jednostavno poklopile. Sjajno se razumemo sa Brankom i stavovi oko menadžerstva u ugostiteljstvu i kreiranju strategija komunikacije, ponude i prodaje su nam isti – dodaje Mihajlo.
Zahvaljujući predanom radu, ali i već izgrađenom brendu, Stevanovići kažu da uspevaju da ostvare prethodno zacrtane ciljeve, uprkos konstantnom padu prometa u ugostiteljstvu i životnog standarda. – Kada se franšiza razvija pod jakim brendom, to može da bude velika prednost kad krenete da osvajate tržište na kojem postoji veliki broj lokalnih konkurenata. Franšiza Rakia Bara nam je omogućila da naš ugostiteljski objekat na lokalnoj mapi Zemuna dobije jedinstvenu i zaokruženu ponudu – kaže Dimitrije.
Foto: Rakia Bar Zemun
Franšiza im je donela brojne prednosti, tako da, kako kažu, od prvog dana odlično prodaju svoj glavni proizvod – rakiju. Pored toga, ne zanemaruju i nezaobilaznu ponudu kafa. Rakia Bar se, kako kažu, okreće sve zahtevnijim potrošačima, dopunjuje i inovira ponudu, ali „ostaje svoj“. – U dogovoru sa davaocem franšize proširili smo koncept i prilagodili ga navikama lokalnog tržišta, tako da smo veliku pažnju posvetili i segmentu kafa. Opredelili smo se za „speciallity coffee concept“ pripremanja i posluživanja specifične esspresso kafe tipa arabika, kao i inovacijama u pripremi domaće kafe. Sve smo to objedinili radnim nazivom – „R - coffee shop“ – dodaju Stevanovići.
U Srbiji je, kako kažu, veliki izazov biti preduzetnik. – Još je teže ako ste u dvadesetim godinama i radite u ugostiteljstvu, u jednom od najkonkurentnijih sektora u Srbiji. Standardni problemi preduzetnika su već poznati, a u našem poslu to je, pre svega, nelojalna konkurencija protiv koje se, zajedno sa franšizodavcem, borimo kvalitetom usluge i proizvoda koje nudimo. Takođe, država nije ponudila odgovarajuću podršku mladim i malim preduzetnicima, koji u današnje vreme pokretanjem poslovanja rizikuju mnogo, da bi stvorili zaista malo. Franšiza će svakako povećati šanse mnogih preduzetnika za uspeh. Da bi se danas u Srbiji poslovalo uspešno, potrebno je konstantno ulagati sve svoje vreme, znanje i ljubav u posao – kaže Dimitrije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...