Taksijem do franšize

Nakon mnogo radnih sati tokom kojih su rukovodioci Cammeo grupe i njihovi konsultanti razmatrali mogućnost razvoja franšiznog poslovanja, doneta je odluka da je to „put kojim treba započeti vožnju“. –Cammeo franšiza je rezultat pomnog planiranja, analize tržišta i dugoročnih procena o ostvarenju profita. Cammeo grupa zapravo želi učvrstiti svoju poziciju na tržištu i proširiti svoje poslovanje na tržišta na kojima dosad nije bila prisutna – objašnjava Biljana Karanović, menadžerka zadužena za razvoj franšize.
– Kako bismo postigli te ciljeve, gotovo svakodnevno se trudimo podizati kvalitet svojih usluga i radnih uslova. Pokretanje poslovnog modela franšize je bio samo logični nastavak naših htenja za proširenjem poslovanja i ostvarenja poslovnih ciljeva – dodaje Karanović.
Pilot-projekt u Osijeku je već u pripremi, a franšiza je dostupna na čitavoj teritoriji Hrvatske, gde god postoji potreba za taksi uslugama. Primaoce franšize Cammeo traži prvenstveno među postojećim preduzetnicima-pružaocima taksi usluga. S druge strane, obraćaju se i nezaposlenima koji imaju ambiciju da postanu samostalni preduzetnici i koji vide svoju poslovnu budućnost u ovoj branši.
– Primalac franšize može da postane svako ko je voljan da preuzme obavezu odgovornog poslovanja i da se prilagodi internim standardima Cammeo grupe. Naravno, osnovni uslovi su da osoba poseduje vozačku dozvolu, srednjoškolsko obrazovanje te da njegovo psihičko i fizičko zdravlje zadovoljava osnovne kriterijume za učestvovanje u saobraćaju i rad s ljudima. Primaoci franšize mogu postati i muškarci i žene koji nemaju iskustva u obavljanju taksi usluga ili u vođenju sopstvene firme. Svi zainteresovani prolaze testiranje na osnovu čijih rezultata donosimo odluku o sklapanju ugovora o franšizi – objašnjava Biljana Karanović.
Sklapanjem ugovora o franšizi, primaoci dobijaju sav neophodni know-how za upravljanje taksi servisom uz savete o smanjenju troškova. Takođe, prolaze obuku koja podrazumeva pohađanje Taxi akademije i specijalizovanih seminara na kojima stiču znanje za pružanje taksi usluga, a mogu da računaju i na usluge pozivnog centra i svu logističku i tehničku podršku. Davalac franšize obezbeđuje marketinšku i promotivnu podršku, te korišćenje najmodernijeg softverskog sistema zasnovanog na GPRS tehnologiji – Taxi Navigator – koji uveliko olakšava komunikaciju između kol-centra, taksista i krajnjeg korisnika usluge.
– Finansijske obaveze primaoca prema davaocu franšize, u ovom slučaju Cammea, u skladu su sa uzansama franšiznog modela. Osim početne pristupnice, primalac franšize je dužan podmirivati i mesečnu naknadu. Međutim, važno je napomenuti da su početni troškovi ulaganja za početak rada daleko ispod prosečnih ulaganja u poređenju sa drugim franšiznim poslovima na području Hrvatske – ističe Karanović.
Najveća stavka je, napominje, nabavka automobila prilagođenog za obavljanje autotaksi prevoza, ali, ukoliko budući primalac franšize već poseduje takav, onda su ulaganja zaista minimalna. – Konkretne cene su poslovna tajna, ali mogu reći da je naša franšiza finansijski dostupna, a ugovorom o franšizi postavljeni su temelji za win-win situaciju, u kojoj obe strane imaju mogućnost ostvarenja profita – kaže Karanović.
Taxi Cammeo započeo je poslovanje 2006. u Rijeci. Četiri godine kasnije otvara i predstavništvo u Osijeku, dok u Zagreb stiže 2011. godine. Danas pod ovim brendom putnike prevozi više od 200 vozila.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.