Pizza Hut - saglasno u promene!
Kako je nedavno potvrdio izvršni direktor kompanije Dejvid Gibs, Pizza Hut u ovom trenutku uvodi „najznačajnije promene u svojoj istoriji“. Pored toga što će ponuda biti obogaćena, najveći svetski lanac picerija će predstaviti i novi logo, redizajnirani veb-sajt, novi izgled kutija za pizze i nove uniforme. Procenjeno je da će nove vrste testa, sastojaka i preliva udvostručiti postojeći meni, a kada se sve kombinacije uzmu u obzir, mušterije će moći da naruče čak 2 milijarde različitih pizza.
Foto: Pizza Hut
U uslovima jake konkurencije i sa novim navikama potrošača, Pizza Hut, kao i ostali veliki brendovi restorana brze usluge u Americi, stoji iza toga da su promene bile nužne, a američki mediji primećuju da je ovim potezima lanac najviše želeo da se prilagodi ukusima mlađe populacije, tzv. „milenijumskoj generaciji“ (rođeni 80-ih i 90-ih godina prošlog veka). Iskustvo pokazuje da ove generacije potrošača mnogo više obraćaju pažnju na zdraviju i raznovrsniju ishranu, što objašnjava i zašto je tek u novije vreme većina poznatih lanaca brze hrane uvela stavke u meni koje se baziraju na svežim i niskokaloričnim sastojcima. S druge strane, primećeno je da u poslednjih pet godina konstantan rast prometa beleže tzv. fast-casual restorani, koncepti koji, kao i klasični fast-food lanci, ne nude punu restoransku uslugu, ali u kojima se služi kvalitetnija, nezamrznuta i manje obrađena hrana.
Promene koje Pizza Hut uvodi sada, nadovezuju se, međutim, na niz promena s početka ove godine. Lanac je tada prvi put u svojoj istoriji počeo da prodaje pizzu „na parče“, imajući na umu potrošače koji nemaju vremena da sede u restoranu ili više vole da „jedu u hodu“. Kompanija je, pored toga, odlučila da prilagodi enterijer i onima koji vole da jedu u restoranu – prostor za ručavanje će biti mnogo širi i otvoreniji, a svaki sto će dobiti interaktivni digitalni meni. Sve su to izmene koje bi takođe trebalo da klasičnu piceriju približe trenutno vrlo popularnom formatu – pomenutim fast-casual restoranima.
Foto: Pizza Hut
Saglasnost mreže
I pored toga što svaka novina povlači za sobom i određen rizik, u kompaniji su spremni da investiraju u promene. Međutim, da bi što bolje prepremila i svoje primaoce franšize, kompanija je još u septembru pozvala u sedište u Dalas 1.000 regionalnih menadžera i instruktora, koji su, prvo, imali zadatak da probaju, a zatim da, uz pomoć stručnog tima, nauče da prave nove pizze.
Kako objavljuje magazin Entrepreneur, predstavnici kompanije kažu da za promene imaju bezrezervnu saglasnost svojih primalaca franšize, te da ona i jeste bila vektor za promene. – Vrlo smo zadovoljni u kom se pravcu krećemo i dugoročnim efektima koje će ove promene doneti našem biznisu... To je ono što su nama naše mušterije rekle da žele, a smatramo da će se novi ukusi dopasti potrošačima svih generacija – izjavio je portparol kompanije NPC International, najvećeg primaoca Pizza Hut franšize.
Ono što čitavom sistemu ide u prilog, istovremeno je i pokazatelj da kompanija sve vreme dobro "osluškuje" potrebe svojih mušterija, budući da se Pizza Hut i ove godine nalazi na Listi najboljih svetskih brendova, koju je početkom oktobra objavila konsultantska kuća Interbrand (Interbrand’s Best Global Brands). Zanimljivo je da pored uobičajenih, finansijskih pokazatelja, Interbrand-ova lista uzima u obzir i nešto specifičnije faktore, kao što su: koliko brend utiče na izbor koji će klijent napraviti, odnosno, koliko brend ispunjava očekivanja svojih klijenata. Pizza Hut je tek jedan od nekoliko franšiznih brendova na ovoj listi.
Pizza Hut ima mrežu od 15.000 restorana u 100 zemalja širom sveta, od čega su 13.000 franšize. Sa 1.300 restorana u 30 zemalja, Pizza Hut je i najveći lanac pizzerija u Evropi. Kako smo već pisali, američki lanac je zainteresovan da uđe i na tržišta ovog regiona – primaoce franšize već traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...