Taco Bell juriša na nova tržišta
Kako je zvanično najavljeno, Taco Bell, franšizni lanac restorana poznat po meksičkim specijalitetima, namerava da značajno poveća broj restorana u inostranstvu – tačnije, da do 2023. otvori 1.300 novih jedinica na tržištima van Sjedinjenih Američkih Država. Taco Bell „juriša“ na evropske, azijske i južnoameričke zemlje, ali pre svega na Veliku Britaniju, Koreju, Japan, Čile, Peru i Indiju.
Foto: Mike Mozart/ Flickr
Prema procenama kompanije, povećanje broja restorana na novim tržištima trebalo bi da obezbedi dodatne dve milijarde dolara od prodaje.
Trenutno, ovaj franšizni lanac ima 250 restorana u 26 zemalja – što je znatno manje kada se uporedi sa „sestrinskim“ kompanijama – KFC i Pizza Hut – koje se, kao i Taco Bell, nalaze u portfelju kompanije Yum! Brands. Iskustvo ovih brendova, međutim, uveliko ohrabruje. Najveći prihod od prodaje KFC, recimo, ostvaruje na međunarodnim tržištima – najviše u Kini, gde ima više od 4.600 restorana, što čini jednu trećinu svih KFC restorana u inostranstvu.
Za Taco Bell, fokus na međunarodna tržišta samo je deo šireg razvojnog plana koji podrazumeva i rast mreže na matičnom tržištu. U planu je da se do 2022. otvori 2.000 restorana u Americi, što bi donelo i novih 14 milijardi dolara od prodaje. U ovom trenutku, Taco Bell ima 5.800 jedinica u Americi, a otvaranjem 200 novih restorana tokom 2014. godine, kompanija je oborila i sopstveni rekord.
Izvor: Entrepreneur Magazine
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...