Kafa iz SF-a više nije SF

U junu prošle godine, otvorena je kafeterija u američkom stilu San Francisco Coffee House (San Francisko kofi haus)u Ulici 27. marta u Beogradu.
Željko Radenković, vlasnik kompanije Petema doo, koja je vlasnik master franšize pomenute kafeterije za tržište Srbije, kaže da nakon nešto više od godinu dana poslovanja u Beogradu planiraju da od proleća prošire mrežu kafea San Francisco Coffee House.
– U prvoj godini smo poslovali na „nuli“ i želeli da učvrstimo posao u prvom lokalu. Već od početka sledeće godine očekujemo da ostvarimo profit – kaže Radenković.
On kaže da još uvek nisu odlučili da li će posao širiti tako što će davati franšize ili će pak otvariti sopstvene lokale.
– Ugostitetljstvom se bave razni ljudi. Ukoliko nađemo pouzdane partnere, dali bismo franšizu – kaže on.
Radenković kaže da će uskoro San Francisco kafe nuditi i drugim lokalima.
Njegova firma Peteme kupila je master franšizu za srpsko tržište od hrvatske kompanije DT marketing.
Jasmina Pacek i Denis Tensek, vlasnici firme DT marketing, nakon šestogodišnjeg boravka u Sjedinjenim Američkim Državama poželeli su da iz San Franciska „ponesu“ nešto jedinstveno. U Hrvatsku su doneli brend San Francisco Coffee House.
Ugovor o master franšizi je potpisan na pet godina. Radenković kaže da ga je za ovu vrstu franšize opredelila, pre svega, povoljna ulazna naknada i fleksibilan ugovor.
– Za većinu poznatih lanaca treba da izdvojite pozamašne količine novca za ulazne naknade, koje se kreću od 200.000 do 500.000 evra. Ovaj koncept je bio znatno povoljniji, i to je jedan od boljih načina na koji se može proširiti biznis – objašnjava Radenković.
Prema podacima davaoca franšize, koji se mogu pronaći na njihovom portalu, ulazne naknade se kreću od 7.000 do 45.000 evra, zavisno od franšiznog modela.
Pored ulazne naknade, Petema doo kao primalac masterfranšize, ima obavezu da naručuje kafu od kompanije DT marketing. Drugih finansijskih obaveza nema. Kompletno uređenje lokala finansirao je sam, kao primalac franšize, dok su dizajnersko rešenje lokala predložili davaoci franšize.
– U ponudi imamo oko 40 vrsta kafe. Različite arome, šoljice, ambalažu na početku smo uvozili iz Hrvatske, ali sada to kupujemo od domaćih firmi – kaže on.
U tom domenu, prema njegovim rečima, franšiza je fleksibilna. Radenković takođe ističe da sami mogu da odlučuju kako će nastaviti da se šire – tako što će davati franšize ili otvoriti sopstvene lokale. U narednom periodu će tek definisati tipove lokala, ali, kako kaže Radenković, načelno postoje tri oblika: lokali sa „kafom za poneti“ (coffee to go), kafeterije u okviru tržnog centra i velike kafeterije, kao što je lokal u Ulici 27. marta.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...