Ozbiljan pristup

Branko Nešić, Rakia bar
(Foto: Branko Nešić)
Sredinom decembra u Beogradu će biti održan Rakia fest „Najjači ukusi Srbije“ u organizaciji Rakia bara i Udruženja proizvođača prirodnih voćnih rakija. Nedavno je otvoren i prvi franšizni Rakia bar „preko bare“ – u Kanadi. Razgovaramo sa Brankom Nešićem, direktorom Rakia festa i vlasnikom Rakia bara o vezi ova dva događaja, kao i rezultatima u Kanadi.
Približava se Rakia fest. Da li takav događaj, koji ima sajamski karakter, na bilo koji način stvara benefite i za razvoj franšizne mreže?
Rakia fest je mnogo širi koncept od Rakia bara. Povezali smo jedno i drugo na simboličan način, a da ne pravimo Rakia bar fest. Rakia fest je promocija rakije kao pića na kojoj nastupa i Rakia bar. Kao organizatori dajemo informacije o samom poslovanju Rakia bara i franšiznim mogućnostima. Dobar deo informacija dat je u katalogu Rakia festa. Ipak, Rakia fest nije promocija isključivo Rakia bara, već rakije.
Jedna od ključnih stvari u našem biznisu je snabdevanje. Rakia bar nije samo bar sa gomilom rakija na jednom mestu. Nakon uspeha naše „priče“ mnogi vlasnici lokala su počeli da obogaćuju rakijsku kartu pića. Uvideli smo koliko je veliko nepoznavanje suštine stvari: šta je to dobra rakija, kako se konzumira, sa čim se slaže. Na Rakia festu pričamo baš tu priču. Na Festu gostuju strani predavači, organizujemo razne radionice, najveće nacionalno takmičenje u ocenjivanju rakije odvija se na Festivalu. Približili smo potrošačima samu rakiju i kako da razlikuju dobru od loše. Zahvaljujući tome, sporednim putem utičemo i na našu franšiznu ponudu. Na Rakia festu postoji fantastična selekcija dobrih i loših proizvođača, novih ukusa. Uz to, stičemo nova saznanja koja implementiramo u franšizno poslovanje. Svi naši primaoci franšize dolaze na taj događaj. Potencijalni partner iz Beča će doći ove godine, kao i ambasador Kanade koji se zainteresovao da upozna ljude koji na kreativan način povezuju Srbiju i Kanadu.
Prošlo je nekoliko meseci od pokretanja franšiznog Rakia bara u Kanadi. Kakva su iskustva?
Franšizna jedinica u Torontu pozitivno posluje od samog početka, što je sjajno.
Tržište Kanade za nas predstavlja najveći izazov do sada, budući da prvi put radimo u tako velikoj zemlji. Kanada je i veoma specifična, jer u njoj živi veliki broj nacija, pa smo želeli da vidimo koliko je Rakia bar uopšte multikulturalno prihvatljiv. Rakia bar, bez obzira što je vezan za rakiju, nema u svom konceptu izražene etničke detalje poput ćilima, sarmi i slično. Rezultat je da su polovina gostiju Kanađani, a polovina naši ljudi koji žive tamo.
Kada se radi o samom poslovanju, reakcije su fantastične. Franšiza, kao koncept poslovanja, u Kanadi je mnogo jednostavan i razumljiv model. U Srbiji, gde god sam bio, prvo sam morao da objašnjavam šta je franšiza, pa tek onda da dam informacije o samom franšiznom konceptu. Bilo je već upita iz Vankuvera i razmišljamo o otvaranju drugog Rakia bara u Torontu. Neophodno je, međutim, po kanadskim zakonima, da prvi lokal radi godinu dana da bi širenje mreže moglo da se nastavi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...