U srcu Šumadije Srce

Iako na spomen Kragujevca svi prvo pomisle na „Zastavu“ i čuvenu kišu koja kruži oko grada, u srcu Šumadije više od dve decenije postoji još jedan statusni simbol – Kuća slatkiša Srce. Nema tog u Kragujevcu koji bar jednom nije svratio da se zasladi njihovim tortama i kolačima. Pored tri „kuće slatkiša“ u vlasništvu same kompanije Srce doo, koje se nalaze u Kragujevcu, u Srbiji posluje pet franšiznig poslastičarnica.
Vladislav Avramović, vlasnik kompanije Srce, kaže da je već neko vreme u ozbiljnim pregovorima sa jednom kompanijom kojoj bi dao master franšizu za tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata. – Pregovori su u toku. Kompanija koja bi kupila master franšizu je zainteresovana da otvori desetak poslastičarnica u gotovo svim zemljama Emirata – kaže Avramović.
On dodaje da su franšizni koncept ustrojili po pravilima koja važe na zapadnim tržištima, gde je model franšiznog poslovanja već odavno poznat. U Srbiji, ljudi izgleda da ne shvataju u potpunosti koncept franšize, ističe Avramović. – Ovde postoji franšiza na srpski način. Ljudi hoće da im date sve, kupite sve, opremite, a da oni rade kako hoće. Šalu na stranu, primaoci često ne shvataju da moraju striktno poštovati uslove ugovora – kaže Avramović.
Srce nudi dve mogućnosti. Primaoci franšiza mogu da kupe brend i recepturu, pa da sami proizvode kolače, torte i sladolede. S druge strane, ukoliko ne žele da se bave proizvodnjom, robu mogu da nabavljaju iz Kragujevca.
Ulazna naknada iznosi oko 20.000 dolara za tržište Srbije. Ugovor se potpisuje na pet godina. Pored toga, primaoci su dužni da plaćaju i određen procenat od bruto prometa umanjenog za porez.
Naknade za tržišta u inostranstvu zavise od zemlje do zemlje i predmet su pregovora.
Obaveza primaoca franšize je da opremu za izlaganje, čuvanje i prodaju kolača naruči od njih. Naime, Srce je distributer italijanskih kompanija ISA i ORION čija se oprema koristi u lokalima ove Kuće slatkiša. – To su veoma ozbiljne kompanije. Vi im dostavite skice lokala i oni po tome rade kompletno opremanje – kaže Avramović.
Srce je radilo i u srcu Beograda, na Obilićevom vencu, ali je taj lokal zatvoren. Avramović kaže da sa osam stolova, koliko je bilo moguće smestiti u postojeći prostor, nisu mogli da posluju na zadovoljavajući način. Sada su u potrazi za lokalom od 200 do 300 kvadrata koji bi uredili u starom bečkom stilu. Ne bi im smetalo da se i u Beogradu prošire franšizno. – Beograd je veliko tržište i sigurno ima prostora za nekoliko poslastičarnica Srce – kaže Avramović.
Pored klasičnih poslastičarnica, u ponudi su i takozvane Mini poslastičarnice Srce, idealne za tržne centre, šoping molove i male ugostiteljske objekte. Na svega osam kvadratnih metara može da se smesti mala moderna poslastičarnica.
U Srbiji trenutno posluje pet franšiznih poslastičarnica Srce. Nalaze se u Jagodini, Valjevu, Vršcu, Leskovcu i Kraljevu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...