I mala tržišta poželjna

Iako Slovačka spada u male evropske države, njenu veličinu ne treba nužno doživljavati kao manu, tvrdi Matej Varga, regionalni menadžer Subway-a zadužen za razvoj ovog lanca u Slovačkoj. – Subway, da podsetimo, ima vrlo ambiciozan plan da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana širom sveta. Svesni smo da će ovom kolaču Slovačka pridodati mali broj restorana, ali u kontekstu Istočne i Srednje Evrope, može da bude jedan od glavnih igrača – ističe on.
Za Subway u Slovačkoj 2014. je bila uspešna godina. – Otvorili smo dva restorana i prodali još nekoliko franšiza, tako da tokom 2015. očekujemo snažniju ekspanziju – kaže Varga. To potvrđuju i događaji s početka ove godine kada je otvoren deseti Subway restoran u Bratislavi i prvi u Njitri. Trenutno, pod brendom Subway u Slovačkoj posluje 13 restorana. – Ta činjenica ujedno svedoči o snazi brenda i zadovoljnim primaocima naše franšize – ističe on.
Da broj otvorenih restorana i tempo širenja franšizne mreže nisu zavisili prvenstveno od veličine tržišta, slikovito pokazuje i poređenje sa Češkom, koja je, kako napominje Varga, po teritoriji i broju stanovnika bezmalo dva puta veća od Slovačke, a po tržišnim uslovima i potrošačkim navikama – vrlo slična svom susedu. Češka ima 17 Subway restorana, to jest, tek četiri restorana više od Slovačke.
Uspeh na slovačkom tržištu Varga objašnjava i određenim promenama u navikama i očekivanjima potrošača. – Savremeno doba obeležavaju konstante promene i čovek je primoran da živi brzo. Većina ljudi je takvom tempu života prilagodila i svoj način ishrane. S druge strane, potrošači danas ne traže „brzu hranu“, već zdravije alternative, koncepte koji nude obroke pripremljene od svežih sastojaka, i to određenog kvaliteta. Ovaj trend, zapravo, ide u korist Subway-u, jer je to ono što su radili svih ovih 50 godina. I dalje se drže načela da je kvalitetan proizvod najvažniji, tako da se zemičke za sendviče peku u samim restoranima, a sendviči prave pred mušterijom i sadrže veliku količinu svežeg povrća. Sa ovako postavljenim konceptom, Subway skoro da nema konkurenciju u Slovačkoj – kaže Varga.
***
Među više od 43.000 restorana, koliko američki lanac trenutno ima u 110 zemalja širom sveta, ubraja se i za sada jedini Subway restoran u ovom regionu, otvoren krajem 2013. u Ljubljani. Kompanija je, pak, prošle godine najavila da želi da otvori nove restorane u Sloveniji, ali da primaoce franšize traži i u Hrvatskoj.
Izvor: Franchising.sk
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...