I dalje snažna ekspanzija
Na samo da je najveći franšizni sistem na svetu, sa više od 43.000 restorana u 110 zemalja, nego i kompanija sa velikim ambicijama – Subway, naime, planira da do 2030. uspostavi mrežu od 100.000 restorana širom sveta. To, između ostalog, podrazumeva i širenje na tržišta ovog regiona, a američki lanac, da podsetimo, za sada primaoce franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
Svako tržište je posebno i mi se trudimo da svakom od njih prilagodimo svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi kvalitetnu i zdravu hranu.
Razvoj u zemljama Srednje i Istočne Evrope odvija se uz nadzor glavne regionalne kancelarije Subway-a koja se nalazi u Češkoj. Novinarima našeg češkog portala Franchising.cz o planovima razvoja, prioritetima i očekivanjima na tržištima ovog dela Evrope govorio je Krištof Olsen, zadužen za regionalni razvoj mreže Subway restorana.
Ako izuzmemo činjenicu da se sedište kompanije za čitavo područje Srednje i Istočne Evrope nalazi u Pragu, čini se da je širenje mreže Subway restorana na češkom tržištu teklo nešto sporije u odnosu na susedne zemlje. Kako to objašnjavate?
Osnovni razlog je u tome što je do sada prioritet Subway-a u ovom delu Evrope bilo tržište Poljske, gde je lanac uspeo da izgradi vrlo stabilnu poziciju. Nakon Poljske, usledile su zemlje Balkana, pre svega Bugarska i Rumunija. Dosadašnji razvoj na češkom tržištu bio je, međutim, sasvim u skladu sa dugoročnim planovima kompanije, a snažnija ekspanzija planirana je za ovu godinu. Češka će, zapravo, biti prioritet. Zbog uspeha u drugim zemljama, koji se u poslednje vreme sve češće pominje i u češkim medijima, primetili smo da se povećao broj upita za Subway franšizu, što nas je vrlo obradovalo. Trenutno smo u pregovorima s nekoliko zainteresovanih, a ako sve bude kako treba, možemo da očekujemo otvaranje novih Subway restorana u Češkoj.
U ugostiteljskom sektoru, na globalnom nivou, vlada velika konkurencija. Kako Subway odgovara na potrebe tržišta?
Svako tržište je posebno i mi se trudimo da svakom od njih prilagodimo svoj razvoj. Za nas je pozitivan trend to što sve više ljudi želi kvalitetnu i zdravu hranu.
Zaduženi ste za razvoj Subway-a i u drugim zemljama Srednje i Istočne Evrope. Kakvo je stanje na tim tržištima?
Među zemljama Srednje i Istočne Evrope u najrazvijenija tržišta, prema broju Subway restorana, svakako spada Poljska. To je, posle Rusije, naše najveće tržište. Tu smo u periodu od nekoliko godina zaista doživeli vrlo dinamičan rast, a broj restorana se i dalje povećava. Očekujemo da će vrlo brzo u Poljskoj biti 100 Subway restorana. S druge strane, u Bugarskoj imamo restorane koji su po prodaji među najuspešnijim Subway restoranima u celoj Evropi. Tamo je do sada otvoreno 36 restorana, ali se mreža i dalje razvija.
Treba, svakako, pomenuti i zemlje u kojima postoji ogromno interesovanje za Subway, ali u kojima je, iz sasvim opravdanih razloga, razvoj usporen. U ovom trenutku, to je Ukrajina. Poseban slučaj je, pak, Kazahstan, gde planiramo da uđemo sledeće godine, a već sada nam svakodnevno stiže na desetine upita za franšizu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Hrvatska kompanija Eko okusi predstavila je franšizni koncept proizvodnje i prodaje poslastice Kolutti. Uskoro se očekuje i otvaranje prvih franšiza.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...