Samo prirodno

U Americi su se upravo oglasila dva franšizna lanca brze hrane u vlasništvu kompanije Yum! Brands – Pizza Hut i Taco Bell – objavom da će tokom ove godine iz hrane koja se priprema u njihovim restoranima izbaciti sve konzervanse, veštačke boje i arome. Taco Bell planira da ovaj proces završi do kraja ove godine, Pizza Hut do kraja jula.
Odluka je neminovna posledica konstantnog pritiska javnosti. Zapravo, nove generacije potrošača koja se poslednjih godina radije okreće konceptima koji nude kvalitetniju hranu – obroke sa mnogo više svežih i prirodnih, samim tim, i zdravijih sastojaka. – Današnji potrošači, više nego ikad, žele da znaju koji sastojci ulaze u hranu u kojoj toliko uživaju – objašnjava Dejvid Gibz, izvršni direktor lanca Pizza Hut. – Kao najveći lanac picerija na svetu, sa dugom tradicijom u pravljenju ukusnih obroka, jedina razumna odluka je bila da i po ovom pitanju budemo predvodnik u branši – navodi Gibz u saopštenju.
Pizza Hut je, zapravo, iz svojih obroka već izbacila veštačke trans masti (delimično hidrogenizovana ulja), koje je Američka agencija za hranu i lekove 2013. godine i zvanično stavila na listu sastojaka štetnih po zdravlje ljudi. Lanac, takođe, već godinama radi na smanjenju količine natrijuma u svojim obrocima. Do 2020, kako je planirano, 20 posto Pizza Hut specijaliteta će sadržavati samo jednu trećinu preporučene dnevne doze natrijuma.
Uvođenje novih standarda u pripremu hrane sigurno neće teći tako lako. Promene će zahvatiti najveći deo postojećih menija – 95 posto obroka koji se prave u Taco Bellu i sve vrste pizza koje prodaje Pizza Hut.
Odluka dva „sestrinska“ lanca nije, međutim, usamljena pojava na američkom tržištu. Sa primetnim promenama u navikama potrošača, svi veliki, tradicionalni lanci brze hrane u Americi pokušavaju da prate trend koji sada diktiraju konkurentski lanci iz tzv. fast-casual sektora. Samo tokom ove godine, nekoliko velikih brendova se odlučilo za istu vrstu „redukcije“ u jelovniku. Lanac pekara Panera objavio je listu sa više od 150 veštačkih aditiva – zaslađivača, konzervanasa, veštačkih boja i aroma – koje planira da izbaci iz svojih proizvoda do 2016. Chipotle, predvodnik među fast-casual restoranima, poznat po svežim i kvalitetnim obrocima, izbacio je sve genetski modifikovane sastojke. Čak je i „dobri, stari“ McDonald's, u borbi protiv lošeg imidža, objavio da će ubuduće isključivo koristiti piletinu gajenu bez upotrebe antibiotika.
Izvor: Entrepreneur Magazine
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...