Starbucks franšiza? Samo u Francuskoj

Starbucks je 2013. samo ovlaš „popustio uzde“ kada je franšizing u pitanju, ponudivši mogućnost otvaranja franšiznih kafeterija jedino u Velikoj Britaniji, o čemu smo svojevremeno pisali. „Dobra volja“ Starbucks-a, međutim, nije trajala suviše dugo. Nakon što je otvorena prva franšizna kafeterija u selu Liphuk, Starbucks je vrlo brzo sklopio ugovore sa još osam primalaca franšize i dodao 45 franšiznih kafeterija u svoj portfelj. Američkom divu je to bilo sasvim dovoljno, pogotovo što su se franšizni partneri obavezali da će u narednih deset godina (do 2023.) otvoriti po deset kafeterija. Najmanje. Čak i na zvaničnoj korporativnoj stranici stoji da Starbucks ima „dovoljan broj izvrsnih franšiznih partnera i da, stoga, u ovom trenutku ne traži nove primaoce franšize u Velikoj Britaniji“.
Pojedinačne Starbucks franšize, međutim, dostupne su za sada samo u Francuskoj. Kompanija je još početkom 2014. najavila da uvodi franšizing kao model razvoja na ovom tržištu, a prema poslednjim podacima, prva franšizna Starbucks kafeterija na tlu Francuske biće otvorena u septembru u Bordou. – Proces odabira partnera je dug proces – izjavio je svojevremeno Kristof Bornji, direktor franšiznog razvoja brenda u Francuskoj za portal Le Echos de la Franchise. – Da biste postali primalac Starbucks franšize, morate imati nekoliko poželjnih osobina, a jedna među njima je i strpljenje – nama je potrebno vreme za izgradnju poverenja – kaže on.
Pored toga, svakako mnogo važnije, potencijalni primaoci franšize treba da obezbede solidan početni kapital (ne manje od 300.000 evra), da imaju iskustva iz srodnih branši (ugostiteljstvo, hotelijerstvo), kao i da su spremni da otvore najmanje 15 kafeterija u narednih pet godina.
Postati primalac Starbucks franšize možda jeste, kako se navodi na zvaničnom francuskom sajtu, sjajna prilika, ali i težak posao. Kompanija, s druge strane, obećava da će partneri neminovno osetiti korist od pristupanja velikom sistemu. – Starbucks je svetski brend, to je sjajna referenca za sve naše klijente. Osim toga, brend je već jako popularan u Francuskoj. Recimo, pre nego što smo počeli da razmišljamo o otvaranju kafeterije u Bordou, otvorena je nezvanična Facebook stranica „Za Starbucks u Bordou“ koja je ubrzo privukla 13.000 fanova – kaže Bornji.
Za sada u Francuskoj Starbucks ima više od 100 kafeterija. Zanimljivo je da su sve raspoređene samo u četiri grada – Parizu, Marselju, Lionu i Nici.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...