Nekadašnji nosilac master franšize Fornetti za tržišta Slovačke i Češke od sledeće godine će početi da posluje pod sopstvenim brendom Minit
Utorak
25.08.2015.
Kompanija Fornetti Slovakia je donedavno bila nosilac master franšize mađarskog brenda Fornetti za tržište Slovačke i Češke. Ove su godine, pak, odlučili da razviju sopstveni brend.
 

Posle 15 godina saradnje sa mađarskim franšiznim lancem mini-pekara Fornetti, kompanija Fornetti Slovakia i njena podružnica Fornetti Bohemia, odlučile su da se osamostale i da na tržištu Slovačke i Češke od sada nastupaju pod jedinstvenim brendom Minit.

Promena je, kako kažu, nastala iz želje da proizvode i ukuse prilagode specifičnostima lokalnih tržišta.  – Osamostaljenje će nam omogućiti brži razvoj i prilagođavanje potrebama i ukusima naših kupaca  – objašnjava Zoltán Ambrovics, izvršni direktor kompanije Fornetti Bohemia.

Osim novog brenda, za kupce u Slovačkoj i Češkoj promene će biti minimalne, jer se 99% postojećeg asortimana već ionako proizvodi u postrojenju kompanije Fornetti Slovakia, koja će u narednom periodu takođe biti modernizovana. – Saradnja sa Fornettijem se nastavlja samo na tehnološkoj osnovi – kaže Ambrovics i dodaje da će ime kompanije biti promenjeno krajem ove godine. 

Inače, prva jedinica „u novom ruhu“ i pod novim brendom već je otvorena u Češkim Budjejovicama, dok bi ostale pekare u franšiznom lancu trebalo da postupno promene ime i vizuelni identitet do sredine iduće godine.

Mađarski brend Fornetti je stigao na tržište Slovačke 1999. godine kada je, nakon kupovine master franšize, kompanija Fornetti Slovakia počela da proizvodi i prodaje peciva. Godinu dana kasnije, osnivanjem kompanije Fornetti Bohemia, prodajna mreža je proširena i na tržište Češke. Trenutno, u Slovačkoj posluje 250 pekara, dok ih je u Češkoj 150. Ukupni promet kompanija u 2014. godini iznosio je više od 27 miliona evra.

Slična se promena desila i u Srbiji 2012. godine. Naime, subotička kompanija Fornetti Mini Peciva d.o.o., dotadašnji nosilac master franšize Fornetti za tržište Srbije i ostalih zemalja ovog regiona, odlučila je da se osamostali i nastavi poslovanje pod sopstvenim brendom Mini Pani. 

Izvor: Franchising.cz