Američke krofne osvajaju sever

Kako su preneli islandski mediji, više od 200 ljudi je čekalo pred vratima na sam dan otvaranja restorana. Stanovnici Rejkjavika su, čini se, željno iščekivali dolazak novog američkog brenda, spremni da probaju krofne i kafe po kojima je Dunkin' Donuts poznat. Ulazak velikog sistema, s druge strane, mediji tumače kao još jedan znak ekonomskog oporavka, podsećajući da je 2008. godine, usled katastrofalne ekonomske krize, i „stari, dobri“ McDonald's bio primoran da zatvori restoran i povuče se sa ovog tržišta.
Dunkin' Donuts danas ulazi sa mnogo više očekivanja i ambicija. Ne samo što namerava da nastavi sa otvaranjem restorana na Islandu, već i da otvori između 20 i 30 restorana u Danskoj, Švedskoj i i Finskoj.
Dunkin' Donuts će se na Islandu širiti kroz franšizu, a ugovor je sklopljen sa poznatim islandskim lancem supermarketa „10-11“. Na taj je način islandska kompanija, kao nosilac franšize, dobila pravo da u narednih pet godina otvori još 15 Dunkin' Donuts restorana. Svi će, inače, biti smešteni u postojeće „10-11“ supermarkete.
Ovo nije neobična niti retka strategija – naročito kada su velike kompanije u pitanju, a pogotovo kada se radi o sistemima koji se šire franšizno. Veliki davaoci franšize, kao što su McDonald's, KFC, Subway, na nova tržišta ulaze tako što pronalaze ozbiljnog i pouzdanog partnera – najčešće, kompaniju koja već ima iskustva u istoj ili sličnoj branši i koja bi, sa svojim postojećim kapacitetima, mogla da omogući brži razvoj brenda na lokalnom tržištu. Jedan od primera ove poslovne simbioze pronalazimo i u Francuskoj – Starbucks je, naime, sredinom jula ušao u sličan dil sa francuskim trgovinskim lancem Casino.
Inače, ako sve bude teklo po planu, Island će za pet godina imati najveći broj Dunkin’ Donuts restorana po glavi stanovnika – što znači da će jedan restoran dolaziti na svakih 20.000 žitelja (u SAD, na primer, jedan Dunkin’ Donuts dolazi na svakih 46.000 stanovnika). Ono što bi moglo da privuče veliki broj lokalnih potrošača biće mnogo veći izbor u odnosu na poslastice i napitke koji se mogu kupiti u običnim pekarama, navode islandski mediji. Dunkin’ Donuts, međutim, računa da će, pored lokalnog stanovništva, postati „poželjna destinacija“ i za 150.000 američkih turista, koliko svake godine poseti Island.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...