Više posla uz franšizu

Branislav Đurđić
Branislav Đurđić, franšizni menadžer brenda Green Motion u Srbiji, kaže da je „rent-a-car“ kompanija Mega Trio Rent već imala iskustva sa franšizom, ali poreklom iz SAD. Kada je taj brend odlučio da napusti tržište, praktično su i oni izašli iz mreže. Međutim, nisu dugo čekali da bi opet postali deo franšiznog sistema. – Mnogo je prednosti u „rent-a-car“ industriji koje stičete uzimanjem franšize. Najvažnije je što se na taj način sasvim sigurno povećava kvalitet usluge i obim posla, zahvaljujući između ostalog i prepoznatljivosti brenda. Ukoliko kompanija posluje u 20 ili 30 zemalja sveta, sigurno je prepoznatljivija od onih koje su prisutne samo na lokalnom tržištu. Većina naših klijenata su stranci ili ljudi našeg porekla koji žive u inostranstvu. Kada ste deo franšize, veća je verovatnoća da će vas upravo takvi klijenti lakše prepoznati i odabrati. Druga važna stvar u ovom poslu jeste rezervacioni sistem preko kojeg nam zapravo dolaze klijenti iz inostranstva – objašnjava Đurđić.
Kompaniju Green Motion, koja je tek pre nekoliko godina počela da razvija franšiznu mrežu, izabrali su zbog toga što je specifična u „rent-a-car“ industriji. Naime, prema rečima Đurđića, nijedna „rent-a-car“ franšiza nije ekološki orijentisana prema okolini, odnosno, nijednoj to nije u fokusu poslovanja. – Green Motion je prvi počeo sa propagiranjem svesti o značaju ekologije, što će svakako biti tema budućnosti pošto i auto-industrija ide u tom pravcu – smanjuje se emisija štetnih gasova, proizvode se hibridna vozila i ka tome će morati da se okreće i „rent-a-car“ industrija. Naša vozila su uglavnom nova, sa eko 5 motorima i ispunjavamo uslove u pogledu emisije štetnih gasova. Kada se za to steknu zakonske i tržišne mogućnosti, ponuda će se sasvim sigurno orijentisati i ka hibridnim autima i autima na struju – kaže Đurđić.
Mega Trio Rent, kao primalac master franšize Green Motion za Srbiju, zainteresovan je da mrežu proširi i na druge gradove u Srbiji. Istina, ovaj biznis je, kako kaže Đurđić, moguće razvijati samo u većim gradovima kao što su Novi Sad, Niš, Kragujevac. – Ova franšiza bi bila najinteresantnija postojećim „rent-a-car“ agencijama koje bi želele da podignu nivo svoje usluge i obim posla – dodaje on.
U zavisnosti od veličine tržišta bili bi i formirani iznosi za ulaznu franšiznu naknadu i minimalan broj automobila. Đurđić napominje da oni u ponudi imaju vozila niže, srednje i srednje više kategorije, koja su i najtraženija.
– Bez obzira na veliku konkurenciju, „rent-a-car“ biznis se sve više razvija i tržište postoji, a oni koji znaju da rade ovaj posao, dobro i posluju – dodaje Đurđić.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.