Koncept picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza se za prve četiri godine postojanja razvio u franšiznu mrežu koja obuhvata čak 80 picerija širom Poljske.
Ponedeljak
10.12.2012.
Mreže picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza su jedne od najbrže rastućih franšiza na ugostiteljskom tržištu u Poljskoj.
 

Razlog zbog kojeg se mreže picerija Biesiadowo, i „mlađeg“ podbrenda Crazy Pyramid Pizza, šire zavidnim tempom leži u smeloj poslovnoj politici kompanije Wojtex, vlasnika koncepta, koja smatra da potencijalne partnere, pre svega, treba privući stimulativnim olakšicama.

Naime, vlasnik kompanije i brenda Vojceh Godunski pošao je od toga da primaoci franšize, prvo, ne treba da plaćaju astronomske iznose za pristup franšizi. U poređenju sa drugim brendovima na ugostiteljskom tržištu Poljske, ulazne naknade za franšizu picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza su prilično niske. Konkretno, to znači da je za pokretanje posla potrebno izdvojiti nepunih 10.000 evra, dok se minimalne investicije za pokretanje drugih koncepata u istoj branši kreću od preko 20.000 do „pozamašnih“ 300.000 evra. Uostalom, podatak da je u prve četiri godine postojanja otvoreno čak 80 picerija širom Poljske potvrđuje da je takav koncept više nego uspešan.

Po dinamici akcija za privlačenje novih partnera, reklo bi se da promocije traju neprestano. U ovoj godini, svi oni koji su se odlučili da do kraja jula kupe franšize picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza, dobili su skuter i specijalan popust za opremu.

- Pored toga, primaoci koji su sklopili franšizni ugovor s nama, narednih šest meseci neće morati da plaćaju redovnu naknadu! Posebno iznenađenje je skuter na poklon. Znamo koliko je bitno „skratiti“ put do gladnih potrošača – objašnjava Vojceh Godunski. - Osim dobrog proizvoda, naša obaveza je da ponudimo i brzu uslugu. Tu privilegiju sada imaju i naši partneri – naglašava i dodaje Godunski.

Kao rezultat akcije „Skuter za najbrže“, lanac picerija Biesiadowo je proširen sa četiri, a Crazy Pyramid Pizza sa pet novih lokala. Primalac franšize je mogao da otvori piceriju standarne veličine (Biesiadowo), ali i manji lokal u kome bi se prodavala jedinstvena „pizza u kornetu“ (Crazy Pyramid Pizza). Franšizne Crazy Pyramid picerije su takođe dobile priliku da prošire postojeću ponudu jela, a kompanija Wojtex je svim novim partnerima ponudila i specijalne pokretne lokale (u vidu kiosk-prikolica) za prodaju ovih neobičnih specijaliteta.

Ovo, međutim, nije bila jedina akcija. U septembru i novembru ove godine, vlasnik koncepta je odlučio da snizi i cenu pećnica za pizzu na smo jedan zlot (0, 25 evra), što je suštinski važan deo investicije kad je pokretanje picerije u pitanju. Zahvaljujući ovoj promociji, koncept picerija Biesiadowo je uspeo da privuče još dva partnera.

Na ovakvu vrstu poslovne politike burno je reagovala konkurencija, koja tvrdi da nije moguće pokrenuti i održati posao sa tako niskim investicijama, takvim tempom širenja. Uprkos negodovanju branše, Godunski je uveren u ispravnost svojih postupaka i nada se da će poslovni model uspešno razvijati i u narednim godinama.

Fenomen neobične „pizze u kornetu“, koja se prodaje pod brendom Crazy Pyramid Pizza, za sada je vrlo dobro prihvaćen u Irskoj, a kompanija aktivno traga za primaocima master franšize koji bi razvili mrežu u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Rusiji, Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji...

Sudeći po ambicioznim planovima širenja franšizne mreže, nije neobično očekivati da se koncept „lude piramidalne pizze“ proširi i na ove prostore.