Skuter za najbrže
Razlog zbog kojeg se mreže picerija Biesiadowo, i „mlađeg“ podbrenda Crazy Pyramid Pizza, šire zavidnim tempom leži u smeloj poslovnoj politici kompanije Wojtex, vlasnika koncepta, koja smatra da potencijalne partnere, pre svega, treba privući stimulativnim olakšicama.
Naime, vlasnik kompanije i brenda Vojceh Godunski pošao je od toga da primaoci franšize, prvo, ne treba da plaćaju astronomske iznose za pristup franšizi. U poređenju sa drugim brendovima na ugostiteljskom tržištu Poljske, ulazne naknade za franšizu picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza su prilično niske. Konkretno, to znači da je za pokretanje posla potrebno izdvojiti nepunih 10.000 evra, dok se minimalne investicije za pokretanje drugih koncepata u istoj branši kreću od preko 20.000 do „pozamašnih“ 300.000 evra. Uostalom, podatak da je u prve četiri godine postojanja otvoreno čak 80 picerija širom Poljske potvrđuje da je takav koncept više nego uspešan.
Po dinamici akcija za privlačenje novih partnera, reklo bi se da promocije traju neprestano. U ovoj godini, svi oni koji su se odlučili da do kraja jula kupe franšize picerija Biesiadowo i Crazy Pyramid Pizza, dobili su skuter i specijalan popust za opremu.
- Pored toga, primaoci koji su sklopili franšizni ugovor s nama, narednih šest meseci neće morati da plaćaju redovnu naknadu! Posebno iznenađenje je skuter na poklon. Znamo koliko je bitno „skratiti“ put do gladnih potrošača – objašnjava Vojceh Godunski. - Osim dobrog proizvoda, naša obaveza je da ponudimo i brzu uslugu. Tu privilegiju sada imaju i naši partneri – naglašava i dodaje Godunski.
Kao rezultat akcije „Skuter za najbrže“, lanac picerija Biesiadowo je proširen sa četiri, a Crazy Pyramid Pizza sa pet novih lokala. Primalac franšize je mogao da otvori piceriju standarne veličine (Biesiadowo), ali i manji lokal u kome bi se prodavala jedinstvena „pizza u kornetu“ (Crazy Pyramid Pizza). Franšizne Crazy Pyramid picerije su takođe dobile priliku da prošire postojeću ponudu jela, a kompanija Wojtex je svim novim partnerima ponudila i specijalne pokretne lokale (u vidu kiosk-prikolica) za prodaju ovih neobičnih specijaliteta.
Ovo, međutim, nije bila jedina akcija. U septembru i novembru ove godine, vlasnik koncepta je odlučio da snizi i cenu pećnica za pizzu na smo jedan zlot (0, 25 evra), što je suštinski važan deo investicije kad je pokretanje picerije u pitanju. Zahvaljujući ovoj promociji, koncept picerija Biesiadowo je uspeo da privuče još dva partnera.
Na ovakvu vrstu poslovne politike burno je reagovala konkurencija, koja tvrdi da nije moguće pokrenuti i održati posao sa tako niskim investicijama, takvim tempom širenja. Uprkos negodovanju branše, Godunski je uveren u ispravnost svojih postupaka i nada se da će poslovni model uspešno razvijati i u narednim godinama.
Fenomen neobične „pizze u kornetu“, koja se prodaje pod brendom Crazy Pyramid Pizza, za sada je vrlo dobro prihvaćen u Irskoj, a kompanija aktivno traga za primaocima master franšize koji bi razvili mrežu u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Rusiji, Češkoj, Mađarskoj, Rumuniji...
Sudeći po ambicioznim planovima širenja franšizne mreže, nije neobično očekivati da se koncept „lude piramidalne pizze“ proširi i na ove prostore.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...