KFC osvaja Francusku
Od početka 2015. američki lanac KFC, poznat po specijalitetima od piletine, otvorio je deset novih restorana u Francuskoj. Da bi ostvario ambiciozni plan od 200 jedinica, lancu preostaje da otvori još 20 restorana do kraja decembra. Međutim, kako potvrđuju čelnici kompanije, ovo je tek početak ekspanzije. KFC, naime, namerava da do 2020. tržište Francuske pokrije mrežom od 500 restorana, što znači da će se širiti tempom neuporedivo bržim od sadašnjeg. Osnovni zamajac razvoja, pak, biće franšizing. Trenutno, KFC ima 50 franšiznih partnera koji drže skoro 50% postojećih restorana.
KFC u Francuskoj posluje od 2001. i do sada je otvorio 179 restorana. Ako želi da do 2020. ima mrežu od 500 restorana, moraće da se širi pet puta brže nego do sad.
Foto: KFC France (Kfcsengage.fr)
Potražnja na tržištu uveliko potpiruje ambicije kompanije. Pored KFC-a, manje-više svi prisutni američki brendovi brze hrane – McDonald's, Subway, Burger King, Steak'n'Shake, Chipotle – imaju dobru prođu i posluju bolje od očekivanog. Suprotno uvreženom mišljenju, Francuska je zemlja u kojoj je svaka četvrta porudžbina – hamburger, dok je druga na svetu po konzumaciji pizze. Nije ni čudno što KFC traži nove primaoce franšize. – Francuska je zemlja u kojoj KFC restorani, u proseku, ostvaruju najveće prihode – podseća Gilles Boehringer, potpredsednik razvoja KFC franšize u Francuskoj i Evropi.
Da bi pridobili poverenje francuskih potrošača, američki lanac će ipak morati da vodi bitku protiv lošeg imidža koji, skoro bez izuzetka, prati sve restorane brze hrane. KFC je već pokrenuo kampanju u kojoj će naglasak biti na kvalitetu piletine i drugih sastojaka koji se koriste pri pripremi obroka. KFC je, pored toga, pokrenuo i poseban veb-sajt – Kfcsengage.fr – na kojem će se pratiti napredak kompanije po četiri važna pitanja: odnosa prema zaposlenima, kvalitetu hrane, društvenom angažmanu i zaštiti životne sredine.
KFC je u vlasništvu kompanije YUM! Brands. Posluje u 125 država i ima 19.000 restorana – od toga, 85% u rukama primalaca franšize. KFC je do pre deset godina 80% ukupnih prihoda ostvarivao u Americi, samo 20% na inostranim tržištima. Situacija je danas u potpunosti drugačija i najbolje oslikava zaokret u razvojnoj strategiji kompanije. Prošle godine, lanac je otvorio svoje prve restorane u Italiji, u Španiji je prisutan od 2013. godine. Širi se s uspehom na tržištima Srednje Evrope – u Srbiji od 2007. U Rusiji je za samo godinu dana otvorio 110 restorana. Ipak, najbrži razvoj američki lanac beleži u Kini, gde, doslovno, otvara nove restorane svakog dana.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...