Na istoj lađi

Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original
Za samo osam godina postojanja CrossCafe je uspeo da postane jedno od omiljenih mesta za ispijanje kafe u Češkoj. Uprkos tome što je pušenje u CrossCafe-u strogo zabranjeno... Za sve ostale uobičajene društvene rituale koji „dobro idu“ uz kafu – druženje, priču, čitanje, rad na kompjuteru – vrata CrossCafe-a su širom otvorena. Ovih dana, novu kafeteriju ponovo je dobio Hradec Kralove, grad na severoistoku Češke koji ima oko 90 hiljada stanovnika. Činjenica da je ovo četvrti CrossCafe u gradu, možda dovoljno govori o tome koliko je koncept popularan.
Na češkom tržištu, kafeterije imaju i mnogo poznatija imena iz branše – američki Starbucks i britanski Costa Coffee – i to ne mali broj. Starbucks ima 12, Costa Coffee čak 30 kafeterija – međutim, treba istaći da se najveći broj tih kafeterija nalazi u Pragu. Kad je 2007. otvorio prvi CrossCafe u Plzenu, vlasnik koncepta nije ni slutio da će za kratko vreme uspeti da otvori lokale u šest gradova Češke. To što se radi o domaćem brendu, igralo je, zapravo, veliku ulogu.
– Mi smo, pre svega, domaća kompanija. Sve važne odluke se donose u Plzenu, ne u Njujorku ili Londonu. Zato i možemo brže da reagujemo na tržišne uslove, osmislimo i uvedemo promene, tako da smo uvek konkurentni. Prednost je i to što dobro poznajemo ukus čeških potrošača, što direktno utiče na ponudu i kombinacije proizvoda u našim kafeterijama – objašnjava Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original. To može biti, smatra on, ogromna prednost u odnosu na multinacionalne lance, koji imaju istu ponudu u Pragu, Los Anđelesu ili Tokiju.
– Mnogo toga se i promenilo otkako smo otvorili prvi kafe. Koncept se, zapravo, stalno razvija, menjao se dizajn enterijera, menja se asortiman. Iako zvuči neobično, nedavno smo, na primer, počeli da služimo i supe – kaže Janak, ali dodaje: – Možda jedina konstanta u tom neprekidnom procesu menjanja je naša želja da gradimo koncept. Ali, i to najviše zbog toga što još uvek postoje ljudi koji žele da ga prihvate i razvijaju kao svoj biznis.
Ta želja je neminovno vodila razvoju franšize.
Iako se primaoci CrossCafe franšize biraju po istim kriterijumima i prolaze strogu selekciju, Janak kaže da, na kraju, svako od njih vodi i razvija kafeteriju pomalo drugačije i na svoj način. – Za nas je, međutim, bitan i uspešan jedino onaj partner iz čijeg kafića mušterija izađe zadovoljna i sa mnogo razloga za povratak. Iskustvo primalaca franšize je izuzetno važno, jer ono što oni imaju da nam kažu, služi kao inspiracija i najbolji pokazatelj šta potrošači žele – naglašava Janak.
– S druge strane, ako postoji nešto što primalac franšize ne zna ili ne može sam da reši, mi smo tu da pomognemo. Uvek im govorim da plovimo na istoj lađi – dok primalac franšize šeta po palubi i pažljivo osmatra, davalac franšize je u potpalublju, stara se da sve funkcioniše kako treba – slikovito opisuje odnose u franšiznim sistemima.
Iako već godinama daju franšize, CrossCafe ne odustaje od otvaranja sopstvenih lokala. – Nastojimo da broj franšiznih kafeterija i onih u našem vlasništvu bude uravnotežen. I baš zbog toga što je proporcija uvek bila takva, mi smo stekli ogromno iskustvo, i na osnovu toga, mogli da prenosimo znanje i kvalitetno razvijamo mrežu franšiza – kaže Janak.
Podrška na koju primaoci franšize mogu računati uključuje pomoć pri odabiru, uređenju i opremanju lokala, obuku vlasnika i svih zaposlenih, pomoć pri samom otvaranju, kao i redovnim marketinškim kampanjama.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...