Smanjeni rizici kroz franšizu

Marko Pešić, generalni direktor kompanije Green Motion West Balkans, koja je ujedno i primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, kaže da tržišni trendovi nalažu da se lokalne „rent- a-car“ kompanije priključuju velikim sistemima. Time, automatski, kako kaže, dobijaju mogućnost da budu deo šire prodajne mreže i imaju konstantnu konsultantsku podršku davaoca franšize. – Prema našim analizama, uzimanjem franšize smo ubrzali razvoj poslovanja za tri godine – to jest, da smo radili sami, trebalo bi nam najmanje tri godine za razvoj, značajna finansijska sredstva, a rezultat bi i dalje bio upitan. Ulaskom u franšizni sistem, uspjeli smo eliminirati te rizike – objašnjava Pešić.
Green Motion West Balkans je za sad samostalno pokrenuo franšize u Zagrebu, Dubrovniku i Sarajevu, a uskoro će biti otvorena i poslovnica na aerodromu u Tuzli. Za 2016. planiraju početak poslovanja i u Sloveniji.
– Konstantno istražujemo tržište, te smo otvoreni za mogućnost davanja pojedinačnih, single-unit franšiza, kako u Sloveniji, tako i na području Istre i srednje Dalmacije – kaže Pešić.
Green Motion je mlada kompanija, osnovana 2007. koja naglasak stavlja na rentiranje automobila sa smanjenom emisijom štetnih gasova. Prvu franšizu dali su 2011. i to za tržište Meksika. Vrlo brzo su tamo otvorene 24 poslovnice. Naredne godine daju franšizu za Kipar i Maltu. Širenje je nastavljeno i u 2013. kada su master franšizu dali za tržišta Italije, Islanda i Irske. Ove godine, ušli su na tržišta Balkana, a kako se navodi na zvaničnom portalu, pored toga što žele da se i dalje razvijaju na matičnom tržištu, pažnja im je usmerena i na internacionalnu ekspanziju ka Bliskom Istoku, Severnoj i Južnoj Americi i Australiji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.