Franšizom osvajaju nova tržišta

Iako ima više od 3.500 restorana u Kanadi, više od 850 u Sjedinjenim Državama i oko 80 u zemljama Persijskog zaliva, Tim Hortons još uvek nije poznat brend u svetu. Matična kompanija ovog lanca, Restaurant Brands International (RBI) od ove godine namerava da to promeni i ubrza širenje i na tržištima van Kanade. Pred kompanijom, kako kaže izvršni direktor Danijel Švarc, ne stoji jednostavan zadatak – svesni su da samo podizanje svesti o brendu može da traje godinama. Međutim, ono što kompaniju ohrabruje da koncept predstavi svetu, najviše je posledica – dobrog iskustva.
Kada se Tim Hortons pre nekoliko godina pojavio na tržištima Bliskog istoka, brend je lokalnom stanovništvu bio gotovo nepoznat. Sam koncept, kvalitet proizvoda i usluge, napominje Švarc, zaslužni su za to što se lanac za samo nekoliko godina pozicionirao uz mnogo poznatije brendove.
Tim Hortons je, inače, poznat po svojoj ponudi kafa i krofni. Nije ni čudo, budući da su prvi lokali, iz šezdesetih godina prošlog veka, jedino i nudili ova dva proizvoda. Danas, Tim Hortons, slično konceptima ove vrste (američki Dunkin' Donuts ili Starbucks) ima mnogo širi i raznovrsniji meni koji uključuje i peciva, kolače, sendviče, supe...
Drugi, ne manje bitan faktor optimizma koji podstiče ekspanziju na novim tržištima, takođe je zasnovan na dobrom iskustvu. U kompaniji su se, naime, odlučili za strategiju razvoja putem franšizinga, što znači da će na novim tržištima tražiti lokalne partnere – primaoce master franšize – koji će biti zaduženi i za pozicioniranje brenda i razvoj mreže restorana. Franšizing, kao poželjan model širenja, nametnuo se i zbog toga što je ovaj model poslovanja doneo odlične rezultate lancu koji se takođe nalazi u vlasništvu kompanije RBI – svetski poznatim restoranima brze hrane Burger King.
Kako je nedavno najavljeno, kompanija već pregovara sa nekolicinom potencijalnih primalaca franšize. U oktobru je sklopila dogovor i sa novim partnerom iz Sjedinjenih Američkih Država, a prema tom sporazumu, u narednih 10 godina trebalo bi da bude otvoreno više od 150 Tim Hortons restorana u samom gradu i u oblasti oko Sinsinatija.
Tim Hortons i Burger King se od decembra 2014. nalaze u vlasništvu kompanije Restaurant Brands International. Spajanjem ova dva brenda stvoren je treći po veličini lanac u sektoru brze hrane u svetu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...