Od perionice do franšize

Tomislav Fain iz Zadra već godinama razvija dva privatna biznisa. Njegova firma Terra Travel se bavi turizmom, a druga, Cidaris, ugostiteljstvom. U jednom trenutku je, međutim, odlučio da proširi poslovanje i sa partnerom otvori samouslužnu perionicu veša.
– Obišli smo većinu proizvođača opreme za samouslužne perionice i već otvorene perionice. Sa vlasnicima smo pričali o opremi koju imaju. Kada smo sve stavili na papir – cenu, kvalitet, dostupnost servisa – ispostavilo se da franšizni sistem LG Laundry Lounge daje najbolju vrednost za uloženi novac – kaže Fain. Nakon što su potpisali franšizni ugovor, firma New Deal je postala prvi primalac pojedinačne LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj.
Već sada, kako kaže, nisu pogrešili jer su od kompanije Bijeli svijet, kao primaoca master franšize i dobavljača LG opreme, imali odličnu podršku. Perionicu su otvorili u maju ove godine, a prva turistička sezona je protekla odlično. – I sada, nakon sezone, perionica radi iako nema turista, što je i dokaz da je hrvatsko tržište spremno za samouslužne perionice – kaže on.
Tokom sezone, najčešći klijenti su im bili turisti sa svih strana sveta, ali primećuju da je nešto više bilo onih koji dolaze iz zemalja van Evrope. – Trenutno, u perionicu dolaze naši Zadrani i zadarski studenti. Pošto u perionici imamo i mogućnost peglanja, privukli smo i deo vlasnika apartmana i restorana koji svoj veš peglaju kod nas – kaže Fain.
Foto: LG Laundry Lounge Zadar
Fainu je ovo prvo lično iskustvo sa franšizingom. I ranije je mnogo toga znao o franšiznom poslovanju, najviše zahvaljujući partnerima koji su i sami radili u sistemu franšizinga. – Što se tiče LG Laundry Lounge franšize mogu reći samo reči hvale. Prednost franšize je svakako to što nam je davalac maksimalno pomogao u početku kod uređenja prostora i oglašavanja. Za sada još nismo naišli ni na jednu manu – kaže on. Dodaje, međutim, da ga, kao i većinu preduzetnika u Hrvatskoj, najviše „muče“ visoki PDV i visoka davanja za radnike.
LG Laundry Longue je svoje poslovanje u Hrvatskoj započeo početkom 2015. godine, a primalac master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije je hrvatska kompanija Bijeli svijet.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc