Rakija u franšiznom korneru

Branko Nešić
Rakia Bar se godinama nalazi u svetu franšizinga. Nakon godina iskustva sa osnovnim franšiznim modelom, koji je podrazumevao otvaranje barova pod ovim brendom, gde su primaoci franšize bili ljudi bez iskustva u ugostiteljstvu – vlasnici ovog koncepta su rešili da donekle promene model. Branko Nešić, vlasnik Rakia Bara, kaže da su shvatili da moraju da prilagode koncept zainteresovanim profesionalcima, koji već imaju svoj lokal. Naime, 2016. godina će, prema njegovim rečima, biti posvećena razvoju franšiznog kornera koji se pokazao kao najbolja opcija.
– Otvaranje novog lokala, po našem dizajnu i sa kompletnom logistikom, pokazalo se kao investicija za koju mnogi nemaju dovoljno sredstava. Takođe, zbog nedostatka iskustva u ugostiteljstvu kod primaoca franšize, proces je bio jako spor. S druge strane, mnogo je lokala u Srbiji, ali i u Evropi, koji bi u partnerstvu sa nama, kroz otvaranje franšiznih kornera, mogli da unaprede svoju ponudu i uslugu podignu na viši nivo u vrlo kratkom roku i sa manje ulaganja – kaže Nešić.
On objašnjava da postoje dve mogućnosti. Jedna, koja je već primenjena u Beču, u saradnji sa kafeom Kotor, a pokazala se veoma uspešnom. Naime, u okviru tog lokala otvoren je franšizni korner Rakia Bara. – Kotor je bio veoma pogodan partner jer je lokal na dva nivoa, pa smo gornji nivo potpuno uredili u skladu sa našim pravilima. Naši ljudi u Beču su jako lepo prihvatili novi koncept i brend i često, kada ih neko pita gde su, govore da sede u Rakia Baru – kaže Nešić.
Druga mogućnost, koja bi zahtevala još manje investicije, podrazumeva da se umesto opremanja dela prostora, u lokalu koriste samo pojedini brendirani elementi – spoljna reklama, karta pića, čaše, podmetači pod imenom Rakia Bar. – Pokazalo se da bi takav koncept bio najisplativiji za obe strane. Srpski mentalitet je teško prevazići – često se kao problem javljalo to što bi svi želeli da rade sa nama, pod našim imenom, ali po svojim pravilima. Odlučili smo da ponudimo fleksibilniju opciju za zainteresovane partnere, a da opet ne unazadimo koncept i samu kulturu rakije koju smo gradili godinama – kaže Nešić.
Ovakav koncept, pored brendiranja, edukacije i podrške, podrazumeva da se ti lokali snabdevaju proizvodima Rakia Bara. – Svi koji bi želeli da unaprede svoju uslugu, ponudu i kulturu ispijanja rakije podignu na viši nivo su dobro došli partneri. Ovaj koncept nije za niskobudžetne lokale gde gostima nije bitno šta piju, ali bi mnogi lokali u Srbiji, kao i u dijaspori, mogli da imaju franšizni korner Rakia Bara. Poput restorana koji žele da budu prepoznatljivi po kvalitetnoj vinskoj karti, tako i oni koji bi želeli da budu prepoznatljivi po kvalitetnim rakijama i njihovim koktelima, jesu potencijalni partneri – objašnjava Nešić.
Dakle, pored prepoznatljivog brenda, i kvalitetnih rakija koje se nesmetano izvoze u EU, partneri bi dobili i svu neophodnu edukaciju u vezi sa rakijom i njenim serviranjem, recepture za koktele od rakije, koji čine značajan deo karte piće, mogućnost postavljanja „gift cornera”-a, marketinšku podršku, kao i knjigu koktela sa rakijama, koja je u završnoj fazi izrade. – Još uvek nam se dešava, i to ne samo na tržištu Srbije, već i u regionu, da ljudi koriste naš žig koji je zaštićen. Ovo je način da im, uz minimalno investicija, omogućimo da posluju pod našim brendom i pomognemo da na tržištu postanu prepoznaljiviji, a da ne ulaze u sukob sa zakonom – dodaje Nešić.
On kaže da će u 2016. godini težiti da pronađu partnere za pojedinačna tržišta Evropske unije. Oni bi koncept dalje razvijali na tim tržištima i tražili odgovarajuće lokale koji bi želeli da postanu deo Rakia Bar sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...