Salate? U McDonald’s!
Da će i McDonald's morati da se menja, znali su u kompaniji već dosta dugo, naročito nakon dve poslednje godine u kojima se lanac suočio sa konstantnim padom prodaje i prometa, pre svega u Americi i Aziji. Globalna manija za zdravom ishranom i gastronomski koncepti koji svoje jelovnike prave u skladu sa novim potrebama potrošača, samo su dodatno pojačali teskobu među klasičnim brendovima „brze hrane“. McDonald's se, međutim, poslednjih godinu dana – otkako je na čelu kompanije Stiv Isterbruk – istinski bori da vrati deo tržišnog kolača. Inovacije i koncepti koje je uvodio i testirao u različitim zemljama, pokazale su da američki div zaista želi to i da ostane.
© McDonald’s
U junu prošle godine, recimo, četiri franšizna restorana u Francuskoj, bez velike pompe, isprobali su uvođenje „gurmanskog“, sočnijeg i bogatijeg burgera (McGourment), zajedno sa uvođenjem usluge konobara – ono što se u McDonald's-u obično ne očekuje. Na isti način, prvi bio burger, napravljen od mesa proverenog porekla i kvaliteta, uveden je u Nemačkoj u septembru prošle godine. Međutim, koncept restorana koji je otvoren u Hong Kongu u decembru 2015. najpotpunije odslikava težnju lanca da ostane „moderan i progresivan“.
Šta se promenilo?
„McDonald's Next“ – brend je pod kojim je osvanuo novi restoran u Hong Kongu. Na prvi pogled, sve se promenilo. Umesto žarke crvene i žute, zaštitnim znacima McDonald's-a, prostorom vladaju srebrna i crna, delimično i zbog toga što je skoro sve napravljano od drveta, stakla i nerđajućeg čelika. Dizajn je „sveden“, industrijski, osvetljenje – ambijentalno. U srcu restorana nalaze se otvorena kuhinja i bar sa salatama –najznačajnija novina, koja bi i trebalo da privuče goste gladne svežih i zdravih obroka, budući da u osnovu salata ulazi i jedna od tzv. „supernamirnica“ – kinoa.
© McDonald’s
I to nije sve. Posle šest sati popodne, McDonald's Next uvodi i usluživanje za stolom, kao i ponudu vrhunskih kafa. Prve reakcije mušterija su pozitivne, iako za nove stavke u ponudi moraju da plate nešto više od uobičajenog. Ipak, novi McDonald's, prema njihovim rečima, ima prijatniju atmosferu i više podseća na kafić , nego na klasične restorane ovog lanca.
I u tehničkim inovacijama ovaj restoran daje primer. Interaktivni terminal za poručivanje i besplatan WiFi, istina, danas ima veliki broj McDonald's-ovih restorana širom sveta, međutim, restoran u Hong Kongu ima terminale sa punjačima za telefone i druge uređaje.
Šta se nije promenilo?
Za sve istinske ljubitelje McDonald's-a, najbitnije je da su svi obroci sa klasičnog jelovnika, uključujući i dobro poznati Big Mac sa pomfritom, i dalje u ponudi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...