Magnet za kupce

Kompanija Mare Altum, vlasnik brenda Surf'n'Fries, pregovara sa novosadskom firmom o davanju master franšize za Srbiju, Makedoniju i Crnu Goru. Suvlasnik i direktor kompanije Denis Polić kaže da su i do sada imali desetak upita iz Srbije, ali da do realizacije nije došlo zbog toga što potencijalni primaoci franšize nisu mogli da obezbede dobru lokaciju. Sada su, izgleda, na dobrom putu da sklope ugovor.
Surf`n`Fries, neobične porcije krompirića serviranih sa raznim sosevima, nastao je kao odjek na priču iz detinjstva Denisa Polića. Polić je, naime, voleo da odlazi na jedno vrlo popularno mesto u Rijeci gde su služili odlične krompiriće. Nakon što je prodao prethodni „biznis“, odlučio je da s još jednim partnerom krene u novu pustolovinu. Baš u tom trenutku se rodila ideja za Surf'n'Fries. Godinu dana su planirali i postavljali koncept, putovali po svetu da bi videli kakvih sve „đakonija od krompira“ ima. Po povratku u Hrvatsku, pokušali su da objedine svoja iskustva u originalan meni. Osmislili su i jedinstvenu ambalažu, što se pokazalo kao pun pogodak, jer je postala pravi „magnet“ za kupce.
U posao su utkali i lifestyle priču. Surf`n`Fries je, kako kaže Polić, spoj šezdesetih i modernih vremena. Samo ime za brend je nastalo kao spoj hobija vlasnika (wind-surf, kite-surf) i posla (pomfrit). - Pri postavljanju koncepta unajmili smo priznate stručnjake u svojim branšama, pa smo tako za projektovanje enterijera odabrali arhitektu Igora Rukavinu, za grafičke elemente diplomiranog dizajnera Anju Zambelli, a za osmišljavanje umaka poznatog kuvara Andrej Barbieria. Ovo su samo neki od ljudi koji su uključeni u projekt Surf`n`Fries – kaže Polić i dodaje da je Surf`n`Freis danas poznat po najboljim krompirićima na svetu, bogatoj paleti posebno osmišljenih sosova i tajnoj mešavini začina.
Franšizu su pokrenuli 2009. nakon niza upita. Prvi franšizni objekat je otvoren upravo te godine u Zagrebu. - Zbog izuzetnog interesovanja i stalnog preslikavanja našeg poslovnog koncepta, nametnule su se dve opcije - krenuti u saradnju sa zainteresovanima i od njih stvoriti partnere ili ih pustiti da odu, te im ostaviti mogućnost da nam postanu konkurencija. Drugi razlog leži u što bržem pokrivanju tržišta, pošto se kod otvaranja sopstvenih objekata širenje mreže mnogo sporije odvija – objašnjava Polić.
U ponudi imaju, kako ih oni zovu, dve vrste franšiza: „velike franšize“ i „mobilne franšize“. Danas ukupno posluje 36 franšiza, od čega 16 „velikih“ i 20 „mobilnih“. Nalaze se u Hrvatskoj (Pula, Rijeka, Zagreb, Dugo Selo, Varaždin, Slavonski Brod, Mali Lošinj, Novalja, Zadar, Split, Dubrovnik), ali i Sloveniji (Ljubljana), Bosni i Hercegovini (Sarajevo, Mostar). Njihovi krompirići su stigli čak i u Tursku ( Istanbul).
- Da bi neko postao primalac ove franšize, prvo mora da ima ili unajmi prostor koji zadovoljava naše kriterijume, a koji su postavljeni da bi se smanjila mogućnost greške pri odabiru. S obzirom na to da se radi o standardizovanom načinu poslovanja, osoba zainteresovana za rad u našem franšiznom lancu ne treba da ima neke posebne veštine niti predispozicije. Svakako da je lakše i jednostavnije ako ima iskustva u ugostiteljstvu, ali kao što sam spomenuo, nije neophodno. Naravno, osim gore navedenog potrebno je da ima i osigurana finansijska sredstva – objašnjava Polić.
Primaoci franšize imaju, takođe, određene finansijske obaveze. Franšizni fee je iznos koji se plaća jednokratno i sa njime se, kako objašnjava Polić, dobija pravo rada pod brendom „Surf`n`Fries“, kao i kompletan know-how poslovanja. Iznos franšizne naknade određuje se za svaku zemlju posebno, tako da zavisi do standarda zemlje, broja stanovnika, bruto društvenog proizvoda po stanovniku, broja velikih gradova. Kreće se od 5.000 evra, pa naviše. Royalty fee je deo koji se plaća od mesečnog prometa, a iznosi pet odsto od prodajne cene pojedinačne porcije. Naknade za marketing i ostalo ne postoje, jer vlasnici smatraju da u ovoj fazi franšize nisu potrebne.
- Mi volimo reći da „nismo prodali ni jednu franšizu, već da su svi došli kod nas da je kupe“. Naime, od kada smo otvorili prvi objekat u Rijeci pa do danas, imali smo nekoliko stotina upita, kako iz zemlje tako i inostranstva. Trenutno smo u završnoj fazi pregovora za master franšizu za zemlje GCC-a (Persijskog zaliva), te se nadamo potpisivanju ugovora do kraja ove godine. Takođe, do kraja godine planiramo da otvorimo i sopstveni objekat u Istanbulu i pripremamo se za franšizno širenje na području cele Turske – najavljuje Polić dalje planove kompanije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Surf'n'Fries, poznat po pomfritu i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim sosevima i origanalnoj ambalaži, konačno je stigao u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Franšizni lanac pomfrit barova Surf’n’Fries proširio je svoje poslovanje na brojne svetske destinacije, a uskoro stiže u još jednu zemlju ovog regiona. Osim toga, koncept se stalno inovira.
Surf'n'Fries, brend iz Rijeke poznat po prodaji pomfrita „za poneti“, otvorio je svoj prvi franšizni objekt u Australiji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...