Denny’s daje franšize u regionu

Harold Batler i Ričard Džezak su 1953. otvorili štand za krofne u mestu Lejkvud u Kaliforniji i nazvali ga Danny’s Donuts. Batlerova poslovna krilatica bila je „Služiti najbolju kafu, napraviti najbolje krofne, pružiti vrhunsku uslugu, omogućiti najvišu vrednost i raditi 24 sata“. Tokom decenija, štand krofni izrastao je u lanac restorana koji se nalazi na više od 1.700 lokacija u 14 zemalja držeći se i dalje, kako kažu u samoj kompaniji, pomenute Batlerove krilatice. Koncept je vremenom menjan, pa je već nekoliko godina od osnivanja promenjen i naziv u Denny’s Coffee Shop. Današnji naziv Denny’s, restorani nose od 1961. i sinonim su mesto okupljanja svih generacija.
Prvi franšizni ugovor potpisan je deset godina od osnivanja (1963), podaci su sa zvaničnog sajta kompanije, a Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS, koja zastupa Denny’s na ovim prostorima, kaže da su franšizing počeli da razvijaju kako bi povećali prihode, brže širili mrežu i imali bolji prodor na tržištu. Danas se nalaze među top 10 franšiza u svetu prema magazinu Enterpreneur. Prošle godine su raznim inovacijama uspeli da povećaju prihode, ali i broj franšiznih jedinica.
Namera davaoca franšize je da restorane, između ostalog, proširi širom Evrope, pa i u zemljama ovog regiona. Primalac franšize bi, zapravo, postao vlasnik Area Development licence i morao bi da ima dovoljno finansijskih sredstava da samostalno otvori pet restorana. Procenjena investicija po jednom restoranu je oko milion dolara. Franšizna naknada iznosi 5,25 odsto bruto prihoda svih restorana i plaća se mesečno davaocu franšize. Obaveza primaoca je takođe da 3,75 odsto bruto prodaje svih restorana uloži u marketing. Procenjuje se da su za povraćaj investicije neophodne dve godine.
– Idealni kandidati za uzimanje franšize su jake kompanije koje su na neki način povezane sa ovom vrstom ugostiteljstva – odnosno, sektorom hrane i pića ili koje imaju iskustvo u vođenju velikih gastronomskih brendova. Svakako je važno da su im dostupne odgovarajuće lokacije jer je poželjno da se restorani nalaze u centralnim gradskim zonama. Neophodno je da primalac bude upoznat sa zapadnim standardima bezbednosti i kvaliteta hrane te da ima obezbeđen siguran lanac snabdevanja – kaže Edvards.
Foto: Denny’s
Franšizni koncept Denny’s ima nekoliko formata restorana u ponudu, pa lokali mogu biti veličine od 70 do 800 kvadrata. Najmanji formati, koji obično ne prelaze 250 kvadrata, najčeće su smešteni u tržnim centrima, aerodromima, fakultetima. Veliki Denny’s restorani, koji imaju nekoliko stotina kvadratnih metara, obično su samostalni restorani ili se nalaze u velikim šoping molovima. Restorani veličine od 250 do 500 metara, koji se nazivaju Denny’s on-the-go, pogodni su da se smeste na lokacije uz auto-puteve ili velike raskrsnice.
– Primalac franšize najbolje poznaje lokalno tržište te je odluka njegova, ali mi svakako pružamo podršku, kako u izboru lokacija, tako i prilikom dizajniranja enterijera. Franšizni paket uključuje i treninge, kao i podršku u poslovanju i marketingu. Treninzi se održavaju u SAD i traju od osam do 12 nedelja, a najmanje tri osobe koje će biti na rukovodećim pozicijama moraju da budu na obuci. One se upoznaju sa upravljanjem i vođenjem poslovanja. Zatim, primaocima franšiza na raspolaganju su marketinške kampanje i materijali koji se mogu primeniti na lokalnom tržištu – objašnjava Edvards.
Strategija razvoja Denny’s restorana podrazumeva dalje širenje ovog brenda ne samo u Evropi, već i u Aziji i Bliskom istoku, ali svakako i na matičnom tržištu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...