Nega lepote kao porodični biznis

Cacao Banjaluka / Porodični biznis u jednoj od najbrže rastućih industrija na svetu
Ponedeljak
04.11.2019.
Centar za negu lepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Ko su primaoci franšize za ovo područje te kako su u oblasti nege lepote prepoznali dobru priliku za porodični biznis?
 

Nakon Beograda, Zagreba, Podgorice, Kragujevca, Svilajnca i Užica, Cacao Beauty Centar, mesto za negu lepote sa brojnim kozmetičkim uslugama, otvoren je i u Banjaluci. – Srećni smo da se naša uspešna priča iz godine u godinu širi, i što imamo sve veći broj zadovoljnih korisnika naših usluga iz celog regiona. Očekujemo da će franšizni centar u Banjaluci uspešno poslovati jer je reč o gradu koji je centar tog dela Bosne i Hercegovine, a po broju stanovnika i platežnoj moći, mogli bismo reći da je između Kragujevca i Beograda – istakla je Marija Čalija, idejni tvorac koncepta Cacao Beauty Centar.

Primalac franšize u Banjaluci je Jelena Rosić koja je u industriju lepote zakoračila još 2008. godine. Jelena je i po svedočenju davaoca franšize jedna od najboljih polaznica Cacao Akademije kada je reč o trajnoj šminci. Ideja je da ovo, ipak, bude porodični biznis u čijem bi razvoju učestvovali svi članovi porodice.

Želeći da svoja znanja i iskustvo pretočimo u jedan mali porodičan biznis, dosta vremena smo provodili istražujući. Beauty industrija je jedna od najbrže rastućih industrija u svijetu, tako da smo razmišljali u tom pravcu. Ujedno, oblast njege ljepote je moja velika ljubav, a u budućnosti vjerujem da će ovaj posao zavoljeti neka od naših tri kćeri. Dakle, od kada smo odlučili da se upustimo u preduzetništvo, željeli smo porodičan biznis, ali kojim ću se prevashodno ja baviti. Naša prednost je ipak što i moj suprug Vladimir ima dosta iskustva u biznisu, tako da smo, rekla bih, odličan spoj uz dobru organizaciju. U najboljim smo godinama i svako od članova porodice već ima neke svoje male zadatke i dodijeljene aktivnosti i obaveze. To je još jedan od razloga zašto smo se odlučili za ovu franšizu, svako može da učestvuje u njenom razvoju. Vjerujemo da je ovo dobar početak jedne dugoročno uspješne priče – kaže Jelena Rosić.

Za Cacao Beauty Centar su saznali pretražujući na internetu, a kontakirali su i prijatelje koji žive u Srbiji da dobiju informacije. – Istražujući dalje Cacao koncept i njihovu franšiznu ponudu, uvidjeli smo da je ovo jedna ozbiljna, odlično koncipirana priča, zaokružen biznis model, tako da smo stupili u kontakt sa davaocima franšize. Odluka o kupovini franšize je donesena nakon obavljenih prvih konsultacija i dobre analize tržišta u našem gradu i državi – napominje Jelena i dodaje da je njihova želja bila da ponude nešto novo i drugačije u odnosu na postojeću ponudu kozmetičkih salona za ulepšavanje na prostoru Bosne i Hercegovine.

Iako do sada nisu imali iskustva sa franšiznim modelom poslovanja, Jelena kaže da su uspeli dobro da se upoznaju s načinima na koje franšiza funkcioniše. – Bitno je istaći je da su u ovom našem slučaju davaoci franšize postali i naši partneri i prijatelji, jer smo od starta uvidjeli da imamo zajedničke interese i energiju, uz našu veliku želju da uspijemo i donesemo nešto novo. Od samog početka smo imali veliku pomoć i podršku davaoca franšize, jer nismo znali mnogo o ovom biznisu. Put bi nam bio sigurno teži da sam sama krenula u ovaj biznis – kaže Jelena Rosić.

Za Cacao Beauty Centar stižu upiti i iz drugih gradova regiona, kaže Marija Čalija. – Želimo da postepeno širimo franšiznu mrežu birajući pouzdane partnere. Trenutno, dodatno osnažujemo celokupnu organizaciju poslovanja, što je izuzetno važno i za dalje širenje mreže – ističe Marija Čalija.


Od franšizne saradnje do prijateljstva / Marija Čalija, idejni tvorac koncepta Cacao Beauty Centar i Jelena Rosić, primalac franšize za područje Banjaluke
Vesna Lapčić
saradnik