Nameštaj po meri deteta
Od ostalih poznatih svetskih proizvođača nameštaja danska Flexa se izdvojila još sedamdesetih godina prošlog veka kada se na tržištu pojavila sa do tada neviđenim rešenjem – nameštajem koji je mogao da se prilagođava potrebama deteta, kako se ono razvija i raste. Za roditelje, to je značilo znatnu uštedu, za najmlađe – zgodno i zabavno rešenje.
Flexa danas prodaje nameštaj u 40 zemalja širom sveta, kroz više od 140 poslovnica. Prodajnu mrežu, pak, duže od 40 godina razvijaju i davanjem franšize. Kako najavljuju iz kompanije, Flexa planira da uđe i na tržišta ovog regiona i već je u potrazi za primaocima franšize u Srbiji i Sloveniji.
– Flexa ne proizvodi nameštaj koji je samo lep, već koji ima i specifičnu svrhu. Mi, zapravo, pokušavamo da podstaknemo dečju znatiželju i kreativnost kroz naše proizvode. Tu mogućnost želimo da pružimo i deci u Srbiji i Sloveniji. Zbog toga smo i odlučili da potražimo franšizne partnere – kaže Kevin Chan Le, brend menadžer zadužen za region Evrope. Kompanija, kako kaže, nema posebne uslove vezane za mesto ili grad gde bi bile otvorene prve prodavnice, što znači da franšizu nude preduzetnim ljudima iz cele Srbije.
Zainteresovani preduzetnici bi, pak, trebalo da imaju između 120 i 150 hiljada evra, koliko je potrebno za pokretanje posla i otvaranje prodavnice. Ova investicija bi pokrila kupovinu licence, brendiranje, opremanje i prvo punjenje prodavnice. Flexa, s druge strane, tokom saradnje ne bi naplaćivala nikakve druge naknade.
Što se tiče veličine ili lokacije za franšizne Flexa prodavnice, kompanija nema posebnih zahteva. – Naš koncept je vrlo fleksibilan, tako da prodavnice mogu da budu otvorene bilo gde – podjednako su dobre lokacije u tržnim centrima, ali i drugim gradskim zonama – objašnjava Chan Le.
Ipak, od primaoca franšize se traži da ima iskustvo u maloprodaji ili u industriji namještaja i da poznaje lokalno tržište. – Da li će koncept uspeti u Srbiji ili drugim zemljama regiona, zavisi i od odabrane marketinške strategije – kaže Chan Le. Primaoci franšize mogu da računaju na punu podršku kompanije koja će osmisliti marketinške kampanje, ali i dati uputstva za interakciju putem društvenih mreža.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se