od ideje do biznisa
Ukusi Vojvodine u jednom dućanu
U „Vojvođanskom dućanu“ smestilo se obilje proizvoda koji nastaju u malim proizvodnjama u Vojvodini. Da bi „zaslužili“ mesto u ovom dućanu, moraju ipak da ispune nekoliko uslova, ali najvažniji su da nije reč o industrijskoj proizvodnji, da su prirodni i bez veštaških dodataka.
Brend za najzahtevnije klijente
Kada se pomene ime Roberto Baressi, većina bi prvo pomislila da je reč o italijanskom brendu. Veza sa Italijom postoji, ali je, u ovom slučaju, reč o košuljama koje se proizvode u – Ivanjici.
Pekara – bez glutena
Kupaca sa intolerancijom na gluten i alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorisati. Oni će uvek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Malgožata Dombrovska, preduzetnica iz Varšave, videla je u tome dobru poslovnu priliku i otvorila prvu sertifikovanu bezglutensku pekaru u Poljskoj.
Novi sjaj starinske poslastice
Za pokretanje privatnog posla Lana Nedeljković se dugo pripremala – od same ideje do otvaranja „Ferdinand knedli“ proteklo je tri godine. Danas, pola godine otkako radi ova mala „oaza“ slatkih i slanih knedli u Beogradu, smatra da je upravo u temeljnoj pripremi i pažljivom osmišljavanju svakog dela poslovanja – tajna dobrog početka.
Kuća začina, rasadnik inovacija
Kompanija Šafram pod istoimenim brendom prodaje brojne začine, a prepoznatljivost je stekla po proizvodnji slatke i ljute začinske paprike. Sarađuju sa desetinama kooperanata, konstantno ulažu u nova znanja, koja nesebično dele s drugim proizvođačima.
Dobar savet zlata vredi
Poreski sistem postaje sve kompleksniji, a česte promene zakona i nemogućnost da se one isprate, stvaraju sve veću glavobolju privrednicima. Biljana Trifunović, vlasnica kompanije IFA, osmislila je poslovni model koji uključuje konsalting i edukaciju, s ciljem da reši nedoumice u svakodnevnom poslovanju.
Nauka u službi biznisa
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Da li je u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo sa vlasnicom kompanije Ivankom Milenković.
Utičnica nadohvat ruke
Sve je veći broj mobilnih uređaja u upotrebi te raste i potreba za utičnicama „nadohvat ruke“, i to ne samo u kancelarijama, već gotovo u svakom prostoru. Rešenje ima kompanija Digitel.
U prirodi skrivena poslovna ideja
Ideja za biznis nekada se krije i u našem neposrednom okruženju – što dokazuje i priča o domaćim proizvodima koji nastaju podno Golemog Stola kod Babušnice i prodaju se pod brendom „Opčinjava“.
Legenda o LEGO kockama
Kada se zbroje sve humanoidne figurice koje je do sada napravio LEGO, ispada da ih ima nešto manje od broja ljudi na Zemlji – četiri milijarde.