Brend za najzahtevnije klijente

Četvrtak
20.07.2017.
Kada se pomene ime Roberto Baressi, većina bi prvo pomislila da je reč o italijanskom brendu. Veza sa Italijom postoji, ali je, u ovom slučaju, reč o košuljama koje se proizvode u – Ivanjici.
 

Sam naziv i koncept osmislila je mlada preduzetnica Dragana Milanović, koja je kao student italijanskog jezika mnogo vremena provodila u Italiji, u čiju se modu i način života zaljubila. Dragana, međutim, nije tek tako ušla u preduzetničke vode. Njen otac Dragan Milanović je još 1990. godine osnovao firmu DIS Export-Import u Ivanjici koja je godinama radila uslužno šivenje za poznate brendove, uglavnom italijanske. – Otac je imao proizvodnju i radio je samo uslužno šivenje za strane brendove – Cavalli, Robeta Scarpa, La Martina. Kada rastete uz privatni posao svojih roditelja, možda vam je put i predodređen, iako su se roditelji nadali da ću raditi neke „mirnije“ stvari. Privatni posao zahteva mnogo vremena, davanja i odricanja. Ja sam, međutim, mnogo zavolela posao kojim se otac bavio. Završila sam Filološki fakultet, ali sam i dalje želela da se bavim privatnim poslom, tako da sam upisala master studije na Fakultetu organizacionih nauka kako bih dobila i „teorijsku“ potporu za buduće poduhvate – objašnjava Dragana kako je sve počelo.

Foto: Dragana Milanović (Fotograf: Marko Marković @cap10_011)

Novi početak

Analizirajući tržište shvatila je da u ponudi nedostaje dobrih i kvalitetnih, poslovnih košulja. – To je bila naša ideja vodilja – kaže ona. Od Italijana su, napominje, naučili sve. Radeći godinama za njih sarađivali su sa kontrolorima najvećih italijanskih brendova kod kojih nije bilo prostora za grešku, pa su, na taj način, praktično i „ispekli zanat“. – Mislim da Srbija ima dobro tekstilno nasleđe, odnosno, imamo dragocenu tradiciju u tekstilnoj industriji, što ne treba da prenebregnemo tek tako. Firme iz stare Jugoslavije su „oblačile“ čitav svet – kaže Dragana.

Brend Roberto Baressi zaživeo je 2014. godine. Dragana Milanović je izabrala italijansko ime jer su celu priču, kako kaže, izgradili upravo na vezi sa Italijom i italijanskom kvalitetu tkanina. – Želeli smo da ime bude internacionalno jer želimo da se proširimo i van granica Srbije. Osim toga, tkanine nabavljamo isključivo od italijanskih kompanija, što je sigurno najbolji izbor s obzirom na to da je njihova industrija proizvodnje materijala za košulje, ubedljivo najbolja na svetu. Naši klijenti su ljudi koji imaju iskustva, znaju da prepoznaju vrednost i žele da nose dobru košulju. Oni kupuju kvalitet – objašnjava Dragana Milanović i dodaje da im low cost brendovi nisu konkurencija jer nemaju istu ciljnu grupu.

Mislim da se srpsko tržište otvara za brendove kao što je naš, gde je presudan kvalitet. Ljudi sve više vole da se dobro obuku i mislim da su se zasitili loših odevnih predmeta i da se vraćaju logici „Hajde da kupim manje, ali da mi traje“ – kaže ona i dodaje da su njihovi potrošači uglavnom muškarci i žene od 30 do 50 godina. – Osim pamučnih košulja za muškarce i žene iz naše standardne ponude, razvijamo i liniju svilenih bluza koje su ukrašene italijanskim madreperla dugmićima sa Swarovski kristalima. Dugmad ručno ušivamo na svaki pojedinačni komad – naglašava Dragana kako se brinu o svakom detalju.

Košulje i još ponešto

Iako su proizvodnja i prodaja košulja osnovni program Roberto Baressi brenda, uz njih se sezonski nude i drugi proizvodi poput kravata, haljina, pantalona, džempera. Godišnje predstave po dve kolekcije, ali je u ponudi uvek i „osnovna“ kolekcija koja se nalazi u radnjama tokom cele godine.

Radnje u Beogradu, proizvodnja u Ivanjici

Prva radnja Roberto Baressi je otvorena u beogradskom naselju Belville, druga se nalazi u TC Eurocentru, a treća u Krunskoj ulici na Vračaru. – Kada smo lansirali brend Roberto Baressi, praktično smo počeli od nule. Sve smo finansirali sopstvenim kapitalom i, u takvoj situaciji, odlučili smo da novac, umesto u najprometnije lokacije, uložimo u kvalitetne tkanine. Naš put do potrošača nije bio ni lak ni brz, ali je bio kvalitetan. Nismo se pokajali zbog takve odluke. Sa klijentima vrlo brzo razvijemo prijateljski odnos jer većina postanu naši stalni potrošači – ističe Dragana.

Foto: Radnja Roberto Baressi (Fotograf: Marko Marković @cap10_011)

Sve Roberto Baressi košulje se proizvode u proizvodnom pogonu koji se nalazi u Ivanjici. – Naša prednost je i što možemo da stanemo iza svakog komada koji proizvedemo jer sve lično nadgledamo. Osim toga, mnogo je velika razlika između serijske proizvodnje i male proizvodnje kakva je naša – svaku našu košulju prekontroliše „ljudska ruka“, čime se dodaje vrednost proizvodu– kaže ona.

U međuvremenu, počeli su da im se javljaju i korporativni klijenti koji uglavnom traže da im se proizvedu kvalitetne uniforme. – Većina korporativnih klijenata je sama došla do nas, jako malo smo mi inicirali kontakt, što nam je jako drago, jer je to još jedan dokaz da smo na pravom putu – dodaje ona.

Budući da je Dragana završila master studije iz odnosa sa javnošću, marketing su vodili sami, koristeći društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn. – Na samom početku smo organizovali jedno profesionalno fotografisanje sa manekenima. Nismo se oglašavali po časopisima, nije bilo potrebe. „Kanal preporuke“ možda jeste nevidljiv, ali je njegov značaj za nas bio nemerljiv – naglašava ona.

Porodični biznis

Dragana Milanović je preuzela kompletno rukovođenje poslom, a otac je tu, kako kaže, za konsultacije, jer ima mnogo iskustva koje se ne može zanemariti. – Kada vodite sopstveni biznis, vi ste emotivno vezani za sve što radite. Svaki uspeh vam je još draži, svaki neuspeh još više boli. Imali smo sreću i da smo okupili odličan tim ljudi. Devojke koje rade u našim radnjama su od samog početka sa nama i one su važan deo tima. Marija, Marina, Vesna, Anđelka i Sanja su, zapravo, „duša“ radnji u kojima rade. One nam daju povratne informacije od klijenta i mi konstantno možemo da napredujemo zahvaljujući tome – objašnjava ona.

Posao ne staje

Početkom jeseni, u Beogradu će biti otvorena i četvrta radnja, ovaj put u tržnom centru Stadion. – Prvi put ulazimo u klasičan tržni centar i to će za nas biti potpuno novo iskustvo – kaže Dragana.

O franšizingu, kao načinu širenja mreže, još uvek razmišljaju, ali bi, kako kaže, u Srbiji svakako nastavili da sami otvaraju radnje i najverovatnije ne bi davali franšize. – U poslu, međutim, ne treba biti isključiv. Ukoliko nađemo pouzdanog partnera i vidimo da možemo kvalitetno sarađivati, otvoreni smo i za tu mogućnost. U inostranstvu bismo se širili davanjem franšize. Mislim da, zahvaljujući našoj saradnji sa najvećim italijanskim firmama za tkanine – kao što su Tessitura Monti, Cotonificio Albini, Grandi e Rubinelli – ali i dobroj izradi košulja, bez problema možemo da izađemo na „zapadna“ tržišta. Posedujemo kvalitet koji može da zadovolji najzahtevnije potrošače – kaže ona.


Vesna Lapčić
saradnik

NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Prilika za biznis s malom investicijom /26.12.2023.

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.11.2023.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?