Prednosti franšize
1. Poznati brend
Primalac franšize radi „pod patronatom“ brenda koji je već poznat i prisutan u svesti javnosti. Tako je mnogo lakše privući kupce. Primaoci franšize takođe imaju koristi i od reputacije, zaštićenog trgovačkog znaka, autorskih prava, poslovnih veština, kao i drugih proizvodnih procedura i tajni uspeha koji su u vlasništvu davaoce franšize.
2. Dokazani koncept
Prednost ulaska u mrežu franšize je pristup znanju i informacijama (know-how) kao i strategijama koje su doprinele njenom uspehu. Ili kraće – pristup informacijama o upravljanju poslovanjem. Uz relativno mali kapital i ulaganje, primalac franšize ima pristup rešenjima ekonomskog razvoja. Rešenjima koje bi, inače, morali sami da pronađu, i koja bi zahtevala značajno vreme i značajne investicije.
3. Podrška davaoca franšize
Davalac franšize prihvata, potpisivanjem ugovora o franšizi, obavezu pružanja potrebne podrške primaocima, kako bi i oni postigli uspeh što sličniji njegovom. Njegova obaveza obuhvata, između ostalog:
- podršku u pronalaženju odgovarajućeg prostora ili zadovoljavajuće lokacije
- pomoć pri otvaranju poslovne jedinice
- pomoć u određivanju količine i asortimana robe namenjene prodaji
- obezbeđivanje obuke za primaoce franšize i njihovo osoblje u vezi sa: upravljanje poslovanjem, pripremom proizvoda ili praksom usluga (npr. meni u restoranu), finansijama, računovodstvom, planiranjem i kontrolom marketinških i promotivnih aktivnosti.
4. Podrška za one bez iskustva u konkretnoj oblasti poslovanja
Obično, primalac franšize ne mora da poseduje bogato iskustvo u branši u kojoj će raditi. On od davaoca franšize dobija obuku za razvoj poslovanja kao i trajnu podršku, dakle osnovna znanja iz branše se dobijaju obukom koju obezbeđuje davalac franšize. Primalac franšize dobija franšizni priručnik koji objašnjava kako pokrenuti uspešno poslovanje u branši. Osim toga, davalac franšize prikuplja obično što više informacija o tržištu i poslovnom okruženju koje, zatim, deli sa svojim partnerima.
5. Minimalni rizik, maksimalna pouzdanost
Glavna prednost pridruživanja franšiznom sistemu jeste u smanjivanju rizika koje donosi poslovna administracija. To doprinosi da se primaocima franšize povećava kredibilitet u poslovnim razgovorima ili pregovorima za saradnjom sa drugim preduzetnicima ili ugovornim stranama (uključujući i finansijske institucije). Zaključak preuzet iz istraživanja i iskustava zapadnih tržišta pokazuje da je broj bankrotiranih preduzeća koje posluju unutar franšize znatno manji od broja onih koja su nezavisna.
6. Prednosti promotivnih kampanja i promocija u organizaciji davalaca franšize u svim zemljama u kojima kompanija posluje
Primalac franšize kao samostalan trgovac ne može da priušti da veliku reklamnu kampanju na nacionalnom nivou. Niti bi imalo smisla organizovati takvu kampanju kada deluje lokalno. Pridruživanje franšizi i mreži koja uključuje mnoge jedinica franšize, omogućuje primaocu franšize da dobija korist od uticaja „krovne“ reklamne kampanje koju organizuje davalac franšize za celu mrežu.
7. Bolji uslovi u ugovorima i odnosima s dobavljačima
Davalac franšize pregovara o uslovima ugovora sa dobavljačima za celu franšiznu mrežu (npr. snabdevanje Coca- Colom u svakom restoranu). On može da dobije bolje uslove kupovine samo zbog postojanja franšize, bez obzira na svoje pregovaračke veštine.
(A.W., PROFIT system)

POGLEDAJTE ČLANKE

Kada kupe master franšizu, primaoci franšize ulaze u „ozbiljnu igru“ od samog početka. Iako je profit u tom slučaju veći, neuporedivo su veće i obaveze.
Primiti franšizu, opredeliti se za partnerstvo (agenturu, kako se češće naziva) ili poslovati potpuno samostalno - na svoj način, po sopstvenoj ideji i nahođenju? Izbor nije lak; svaki model ima svoje prednosti i mane.
Zainteresovani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupovini franšize? Ali mnogo toga je nepoznato, te Vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australijski test ispod – možda Vam pomogne da dođete do odgovora da li je franšizing za Vas!
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.