Posao na stabilnim temeljima

Energetski efikasne i pasivne kuće, za čiju je izgradnju potrebno tri meseca – koncept je na kojem je poljska kompanija Zielone Domy (Zelena kuća) izgradila čitav biznis. Gradnjom energetski efikasnih kuća počeli su da se bave pre 15 godina. – Prema direktivama Evropske unije od 2017. sve novoizgrađene kuće će morati da ispunjavaju određene standarde energetske efikasnosti. Naša ponuda, srećom, neće biti odraz mode ili trenda, već rezultat višegodišnjeg truda i ulaganja u razvoj ozbiljnog posla – kaže Marćin Mažjaž, suvlasnik kompanije.
Kuće kompanije Zielone Domy građene su od drveta, greju se na gas, izolovane su ekološkom vunom. – Cela struktura je tako pripremljena da je kuća sama po sebi veoma topla i da je potrebno malo energije za dogrevanje. Fokusirali smo se na materijale visokog kvaliteta, koristimo drvo prve klase, sušeno u kontrolisanim uslovima, koje ima odlična izolacijska svojstva – objašnjava Mažjaž. U ovom trenutku, kako kaže, grade i po tri kuće mesečno.
Kompanija se, međutim, osim gradnje kuća, bavi i njihovom prodajom – u tom segmentu, najveću dobit su videli po razvoju franšize. Za sada imaju 20 franšiznih poslovnica širom Poljske. Kako su uglavnom pokrili veće gradove, od ove godine nameravaju da franšizu ponude i preduzetnim ljudima iz manjih mesta. – Naši primaoci franšie rade, zapravo, kao prodavci. Pre nego što se upuste u posao, prolaze temeljnu obuku, tokom koje će naučiti sve o tehnologiji gradnje, jer moraju znati da stručno odgovore na sva pitanja o našim proizvodima. Naučiće takođe i same veštine i tehnike prodaje – naglašava Mažjaž.
Primalac franšize Zielone Domy treba da obezbedi i opremi jednu kancelariju, a po prirodi posla, idealni partneri su agencije za promet nekretninama. Novi partneri dobijaju sav potreban marketinški materijal koji, između ostalog, uključuje letke, kataloge, plakate, logo kompanije. Pogodnost je i što davalac franšize ne naplaćuje nikakve franšizne naknade, a primalac može da računa na proviziju od prodaje, koja iznosi 3% vrednosti transakcije. Iskustva pokazuju da se za mesec dana zaradi oko 1.600 evra (7.000 zlota) pa i više.
– Naravno, ovo nije proizvod koji se prodaje kao hleb – u velikim količinama i svakog dana. Ne znači da će prodaja dobro krenuti od prvog dana. I zato je važno da primalac franšize od samog početka radi na promociji, širi informacije o tome da imamo dobar proizvod, gde ga zainteresovani mogu pogledati i, najzad, graditi – napominje Mažjaž.
Izvor: Franchising.pl
Priredila:
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se