Nove radnje za nemački brend
Povodom otvaranja radnje u Dubrovniku, jedan od osnivača kompanije Peter Šenhofen rekao je da su zadovoljni što je KARE konačno u tom gradu te da stanovnici te regije ne moraju više da idu u Zagreb ili Italiju po njihov nameštaj. Prodavnica u Dubrovniku prostire se na 1.000 m2, a za poslovanje salona zadužena je hrvatska kompanija Meblo Trade, koja je i primalac franšize ovog nemačkog brenda.
– KARE je već 35 godina lider u opremanju domova i poslovnih prostora, koji svojim kupcima nudi odličan, uvek neuobičajen i nekonvencionalan nameštaj, dizajniran za individualce. Kad smo moj poslovni partner Jirgen Rajter i ja kao studenti pokretali kompaniju 1981. godine, želeli smo da ponudimo izvanredan i zabavan dizajnerski nameštaj po prihvatljivim cenama – izjavio je Šonhofen prilikom otvaranja.
Osim u Dubrovniku, ovaj nameštaj se može kupiti i u KARE salonima u Splitu i Zagrebu.
Od zemalja ovog regiona, KARE Design prisutan je u Srbiji, gde je primalac franšize kompanija Studio 3 Kompresor, a početkom jeseni prva KARE radnja otvorena je u Tirani, u Albaniji. Franšizni partner za tu zemlju je albanska porodična kompanija, koja ima nekoliko trgovina u trgovačkim centrima u Albaniji.
– Naš franšizni partner je, dakle, profesionalni maloprodavac, što daje i snagu našem brendu na tržištu – izjavio je Šenhofen.
Radnja je smeštena na 900 kvadratinih metara, u poslovnom parku koji se nalazi na putu između grada i aerodroma, dok je manji KARE butik smešten u samom centru Tirane.
KARE Design je franšiznu mrežu počeo da širi 1994. godine kada je otvorena prva franšizna radnja nameštaja u Beču. Danas, u gotovo 50 zemalja imaju više od 200 KARE salona, franšiza i „shop-in-shop“ radnji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
Duka je brend sa švedskim korenima, sinonim za prodavnice u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi i franšizu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se