Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

Sa jakim brendom napred

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Pizza Hut ponovo u regionu

Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.

Franšiza ili licenca?

Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.

„Mek“ osnažuje mrežu

McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.

Šta su franšizne naknade?

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?

Prilika za biznis s malom investicijom

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.

Od ideje do parfimerije

Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta

Posao budućnosti u zaštiti telefona

Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja razvoj na tržištima Balkana.

Ideja za posao? Apoteka!

Nisu farmaceuti, a ipak vode apoteku. Šta su tražili i kako su kupili „apotekarsku“ franšizu, reći će nam Katažina Kvjatkovska.

Domaći brend, uspešna franšiza

Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.

Novo tržište za Tiffany

Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.

Mesto gde se sreću nauka i zabava

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

Novo ime u svetu kafe

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?

Brend koji osvaja

Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Franšizne asocijacije

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Uvozimo zrno, izvozimo kvalitet

„Ako želite biti najbolji, potrebna su vam najbolja znanja i prakse“, kaže Krina Čočan, partnerka u kompaniji i direktorka za poslovni razvoj lanca kafeterija Meron

Miks dobrih sastojaka

Jeftine franšize po pravilu privlače veći broj zainteresovanih primalaca. Poljska kompanija YanTea računa na to i traži partnere za prodaju svog neobičnog napitka.

Od mikrobilja do obilja

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?

Pouzdan oslonac u franšiznoj porodici

Sticaj okolnosti naveo je Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da, umesto u Beogradu, otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da potencijala za otvaranje novih škola ima u gotovo svim gradovima Severne Makedonije.

Kroz igru do znanja

Raditi s decom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ispunjenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primalac master franšize edukativnog koncepta Tinker Labs. Jedan od glavnih ciljeva joj je da podeli svoje iskustvo i proširi franšiznu mrežu škola širom Srbije i Crne Gore.

Pršuta kao „suvo zlato“

Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?

Pametno ulaganje u koncept budućnosti

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab

Kutak sa mnogo glamura

Petar Mugoša je pre nekoliko godina uvrstio franšizne kornere u svoje drogerije Kuća hemije i Dama i tako obogatio ponudu malog, ali zahtevnog tržišta Crne Gore .

Ledene rolnice u franšizi

Franšizni sistem Icy Bobo, koncept za prodaju sladoleda pripremljenog na tajlandski način, namerava da proširi mrežu širom Evrope. Partnere traže i u ovom regionu.

S malo rizika do održivog biznisa

Makedonski lanac Sara Fashion, u kojem se prodaju čarape, donji veš, pidžame, kupaći kostimi i brojni modni dodaci, u ovoj godini planira snažnu ekspanziju u regionu. Mrežu će širiti i kroz franšizing.

Franšiza bez naknada

Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc