NAJČITANIJE

Šta je to franšiza?
Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Mnogo više uz DIS
Kompanija DIS očekuje da se broj primalaca njihove franšize i franšiznih radnji u narednoj godini poveća za 10 odsto.
Definicija franšizinga
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Domaći brend, uspešna franšiza
Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.
Šta su franšizne naknade?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Novo ime u svetu kafe
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Vrste franšiza
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Pet mitova o franšizingu
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize ponekad u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
Franšiza ili licenca?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
„Mek“ osnažuje mrežu
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.
Pizza Hut ponovo u regionu
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Zabava za decu, šansa za preduzetne
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Čemu nas McDonald’s može naučiti?
Poslovni model jednog od najuspešnijih franšiznih sistema temelji se na nekoliko jednostavnih principa. Šta je zaslužno za globalni uspeh McDonald’s-a?
Po svetskim standardima
Franšizni sistem Tudors promenio je koncept prateći svetske trendove. Prva redizajnirana radnja otvorena je u tržnom centru Big Fashion, a krajem avgusta i druga, u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
Licenca za „dobru hranu“
Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i poslastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regionu, ali i zemljama EU. U svojoj mreži imaju već dve franšizne jedinice.
Spremni za franšizing?
Šta sve treba uzeti u obzir i kako pripremiti biznis da bi bio „franšizni“.
Jačamo gde smo najjači
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Ćevapi na ceni
„Pink Panter“, ćevabdžinica iz srca Šumadije, otvorila je 5. novembra drugu franšiznu radnju u Novom Sadu. U pripremi su lokali na Zlatiboru, Požarevcu, Somboru i Vrnjačkoj banji.
Kako do primalaca franšize?
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pametno ulaganje u koncept budućnosti
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Mesto gde se sreću nauka i zabava
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
Kurirska franšiza i u Srbiji
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
S malo rizika do održivog biznisa
Makedonski lanac Sara Fashion, u kojem se prodaju čarape, donji veš, pidžame, kupaći kostimi i brojni modni dodaci, u ovoj godini planira snažnu ekspanziju u regionu. Mrežu će širiti i kroz franšizing.
Dobar biznis u perionicama veša
LG Laundry Lounge, samouslužne perionice koje pružaju usluge pranja, sušenja i peglanja veša, šire svoju mrežu u Hrvatskoj, a najavljuju i ulazak na novo tržište.
Perionica veša kao siguran biznis
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Ideja za posao? Apoteka!
Nisu farmaceuti, a ipak vode apoteku. Šta su tražili i kako su kupili „apotekarsku“ franšizu, reći će nam Katažina Kvjatkovska.
Snaga partnerskog sistema
Partnerski sistem „Trafika“ je u poslednjih godinu dana proširen za dve nove lokacije. Uz to, uspešno je prošao kroz krizu izazvanu pandemijom koronavirusa.
Nije franšizing za svakoga
Franšizna saradnja, kao i bilo koji drugi poslovni model, ima svojih ograničenja. Šta mogu biti razlozi zbog kojih preduzetnici odustaju od uzimanja franšize?
Biti "mercedes među parfemima"
Brend Nicole cosmetics internacionalno je prisutan kao franšiza - na tržištima Poljske, Litvanije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore. O postignutom i planovima razgovaramo sa Alenom Fonom.