Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Knedle stižu u Zagreb

„Ferdinand knedle“ ulaze na tržište Hrvatske – prvi franšizni ugovor potpisan je s partnerskom firmom iz Zagreba. Planirano je da prva prodavnica bude otvorena krajem februara 2022.

Dobrobit za decu i lekcija za mlade

Želela je da se posveti edukaciji dece i pri tom gradi svoj preduzetnički put. Ines Slunjski je napustila državni posao, uzela franšizu i donela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.

Kurirska franšiza i u Srbiji

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.

Više od italijanskog restorana

Kako otvoriti restoran sa provereno popularnim menijem? Comparello Bello nudi franšizu.

Šansa uprkos izazovima

„Srpska preduzeća imaju šansu u Kini, a mi im možemo pomoći da se na najbolji mogući način predstave i povežu s kineskim preduzetnicima“, kaže Tomislav Despić, direktor kancelarije za Istočnu Evropu kompanije ToJoy.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Papa John's osvaja Kinu

Američki lanac picerija Papa John's planira da otvori više od hiljadu franšiznih restorana u Kini.

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Međusobno poverenje i podrška

„U kriznim vremenima, do izražaja dolaze sve dobre strane franšizne saradnje“, kaže Marek Halfar, direktor konsultantske kompanije PROFIT system, Češka

Riblji delikatesi i franšiza

Ko želi da obogati lokalno gastro tržište i pokrene uspešan brend ribljeg uličnog restorana – od sada može uzeti franšizu hrvatskog koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?

Ideja za posao? Apoteka!

Nisu farmaceuti, a ipak vode apoteku. Šta su tražili i kako su kupili „apotekarsku“ franšizu, reći će nam Katažina Kvjatkovska.

Više franšiza, veći profit

Kompanija YUM! Brands, vlasnik brendova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, nastaviće i ove godine da smanjuje udeo vlastitih, a povećava broj franšiznih restorana.

Franšiza i distribucija: razlike

Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Franšizne naknade

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza, po tom pitanju, nije izuzetak. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?

Vrste franšiza

Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.

Franšize za primer

Španski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ovog regiona. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja srednje Evrope. Češka je jedna od njih.

Od mikrobilja do obilja

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?

Moja lutka Pepetuška

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dve mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizovane lutke.

Ljubav u osnovi biznisa

Tijana Radulović je pre deset godina osnovala firmu Tintolino Family, radionicu za proizvodnju kolača i torti. Danas, osim radionice, vodi i dve poslastičarnice Dolce by Tintolino u Beogradu.

Sreća u teglici putera

Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Dobar biznis u perionicama veša

LG Laundry Lounge, samouslužne perionice koje pružaju usluge pranja, sušenja i peglanja veša, šire svoju mrežu u Hrvatskoj, a najavljuju i ulazak na novo tržište.

Snaga partnerskog sistema

Partnerski sistem „Trafika“ je u poslednjih godinu dana proširen za dve nove lokacije. Uz to, uspešno je prošao kroz krizu izazvanu pandemijom koronavirusa.

Od srećnog deteta do uspešnog biznisa

Happy Kids je danas najveća privatna predškolska ustanova u Srbiji – sinonim za sistem koji je podigao standarde privatnog predškolskog obrazovanja i vaspitanja. S neprocenjivim iskustvom i znanjem koje mogu da ponude, sada ulaze i u franšizing.

Subway u novom ruhu

Nakon što je 2016. najavio da će promeniti logo, američki lanac brze usluge poznat po sendvičima, uvodi promene koje će uticati i na enterijer i na meni restorana.

Evropski etički kodeks franšiznog poslovanja

Ovaj Evropski etički kodeks je ažurna verzija Kodeksa koji je Evropska franšizna federacija (EFF) usvojila 1972. godine, a njegove poslednje izmene su usvojene krajem 2016. godine.

Pekarstvo bez kompromisa

„Domaćim kiflicama“ iz Pančeva nije bilo potrebno mnogo vremena da postanu brend. Tajna je u tome što se kompromis nije pravio ni po jednom pitanju – „Domaće kiflice“ su to što jesu, a da bi mušterije znale da iza ove priče „nema laži, nema prevare“, samo ih je trebalo navesti da kiflice probaju.

Licenca za „dobru hranu“

Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i poslastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regionu, ali i zemljama EU. U svojoj mreži imaju već dve franšizne jedinice.