Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Advokat u novom biznisu

Zbog toga što voli inovacije i što misli da je reč o sistemu budućnosti, Nenad Živković, advokat po profesiji, odlučio je da postane primalac franšize Mobile Outfitters. Njegov model poslovanja je još po nečemu specifičan.

Pizza Hut ponovo na meniju

Poljska kompanija AmRest, vodeći operater restorana u centralnoj i istočnoj Evropi, potpisala je nedavno franšizni ugovor s kompanijom Pizza Hut Europe.

Mini-mreža Mini Panija

Vladimir Todorović iz Kragujevca radi kao primalac franšize Mini Pani od 2007. U svom vlasništvu danas ima četiri franšizne mini-pekare, uskoro otvara i petu.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

Uspeh nije iluzija

Iako su privatni muzeji u balkanskom regionu pravi raritet, „Muzej iluzija“, otvoren pre tri godine u Zagrebu, postao је „instant hit“.

Dragulj među franšizama

Pre više od 30 godina u Kopenhagenu je otvorena radionica za izradu nakita koja će postati poznata pod imenom Pandora. Danas je treći najveći proizvođač nakita na svetu.

Direct Booker osvaja jug

Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

Organizacija je ključ uspeha

– Istrajnost i upornost da se uspe i ne odustane čak i kad nema trenutnih rezultata, veoma su važni za uspeh. Takav pristup apsolutno može da se primeni u bilo kom sportu, ali i biznisu – kaže Uroš Tripković, proslavljani košarkaš, reprezentativac Srbije, suvlasnik u kompaniji DIGItel i vlasnik jednog poljoprivrednog gazdinstva nadomak Čačka.

Aplikacijom do profita

ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije u čijoj je osnovi program lojalnosti koji povezuje kompanije iz različitih branši i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela ekspanziju u regionu.

Tržište franšiza u Srbiji raste

U Srbiji je na kraju 2020. godine aktivno poslovalo ukupno 255 franšiznih sistema, pokazuje analiza tržišta grupacije PROFIT system.

Alal vera, Domaccini

Marija Slović je napravila „oazu“ malih proizvođača u prodavnici Domaccini. Koji će se proizvodi naći na policama njene radnje, zavisi, pre svega, od kvaliteta proizvoda. Jer su kvalitet i poštenje – osnovni faktori uspeha.

Zdrav život – sada i sutra

U selu Seleuš, na obodima Deliblatske peščare, OLDA Grupa se bavi organskom proizvodnjom na 85 hektara zemlje.

Franšiza i distribucija: razlike

Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

S ćevabdžinicama u Evropu

Lanac brze hrane „Pink ćevabdžinice“ godinama razvija franšiznu mrežu. Sada se spremaju i za izlazak u inostranstvo. Prvi koraci su već načinjeni.

Rast hotelskih franšiza i u Evropi

Veliki hotelski lanci u Evropi sve češće pribegavaju franšiznom modelu poslovanja, navodi se u izveštaju „Hotel Franchising in Europe 2019“ konsultantske kuće HVS.

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Franšiza na štapiću

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

Novi sjaj starinske poslastice

Za pokretanje privatnog posla Lana Nedeljković se dugo pripremala – od same ideje do otvaranja „Ferdinand knedli“ proteklo je tri godine. Danas, pola godine otkako radi ova mala „oaza“ slatkih i slanih knedli u Beogradu, smatra da je upravo u temeljnoj pripremi i pažljivom osmišljavanju svakog dela poslovanja – tajna dobrog početka.

Zašto je važan sporazum o poverljivosti podataka?

Da bi se došlo do dobrog primaoca franšize, jedan od osnovnih uslova jeste uređen proces pregovaranja. Jedan od važnih elemenata tog proseca je i sporazum o poverljivosti.

„Livade“ u komšiluku

Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.

Subway u novom ruhu

Nakon što je 2016. najavio da će promeniti logo, američki lanac brze usluge poznat po sendvičima, uvodi promene koje će uticati i na enterijer i na meni restorana.

Sreća u teglici putera

Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

„Zeleno svetlo“ za Evropu

KiwiSun je jedan od najuspešnijih franšiznih sistema u Mađarskoj. Šta ovaj lanac solarijuma čini posebnim i kako nameravaju „osvojiti“ Evropu, otkriva tvorac koncepta Peter Klein

Brza zdrava hrana

Zašto je Salad Box gastro koncept skrojen po meri modernog potrošača, koliki je njegov poslovni potencijal i ko može uzeti ovu franšizu, otkriva jedan od osnivača Radu Lupaš

Škola kao biznis prilika

Kanadski obrazovni sistem Maple Bear pokreće razvoj franšizne mreže u zemljama regije. Saznajte kako da prvi postanete primalac franšize i pod posebnim uslovima uđete u rastući biznis edukacije