„Brzim čitanjem“ do sopstvenog biznisa

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ započinje poslovanje u Sloveniji. Za to je tržište potpisan ugovor o master franšizi.

Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Inovacije održavaju poslovanje

Franšiza koja stalno inovira programe, ima dobru organizaciju i podršku, omogućava primaocima i da zarade i da uživaju u svom poslu. Tako o franšizi „Malac genijalac“ govore Nataša Tomašević i Živojin Stanković, franšizni partneri iz Čačka i Leskovca.

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Sve veća Jumbo mreža

Jumbo, grčki lanac prodavnica igračaka, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu, a otvaranje novih jedinica najavljeno je i za 2018.

Cammeo stiže u Beograd

Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

S malo rizika do održivog biznisa

Makedonski lanac Sara Fashion, u kojem se prodaju čarape, donji veš, pidžame, kupaći kostimi i brojni modni dodaci, u ovoj godini planira snažnu ekspanziju u regionu. Mrežu će širiti i kroz franšizing.

Uz DepilConcept do sopstvenog biznisa

Od aprila 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sistem specijalizovan za epilaciju. Primaoci master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – i kao koncept i kao biznis prilika.

Francuski parfemi širom Srbije

Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.

Svet bombona u franšizi

Candy Universe, firma za prodaju gumenih bombona i dražeja, nudi priliku preduzetnicima da kroz franšizne kornere obogate ponudu svojih lokala. Primaoce franšize traže i u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori.

Pekara – bez glutena

Kupaca sa intolerancijom na gluten i alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorisati. Oni će uvek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Malgožata Dombrovska, preduzetnica iz Varšave, videla je u tome dobru poslovnu priliku i otvorila prvu sertifikovanu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Franšiza na štapiću

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

Kako sačiniti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu je temelj na kome se gradi odnos između davaoca i primaoca franšizinga.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Slatka radionica

Nedavno je u beogradskom TC Medaković otvorena deseta franšizna prodavnica kompanije Vanilica, proizvođača torti i sitnih kolača.

Modeli širenja na inostranim tržištima

Svaki franšizni sistem bira ili kreira način na koji će se širiti na inostranim tržištima. Praksa, pak, pokazuje da postoji pet osnovnih modela. Kako odabrati pravi?

Novi sjaj starinske poslastice

Za pokretanje privatnog posla Lana Nedeljković se dugo pripremala – od same ideje do otvaranja „Ferdinand knedli“ proteklo je tri godine. Danas, pola godine otkako radi ova mala „oaza“ slatkih i slanih knedli u Beogradu, smatra da je upravo u temeljnoj pripremi i pažljivom osmišljavanju svakog dela poslovanja – tajna dobrog početka.

Hitni transport brzo raste

Flash Europe, evropski lider u pružanju profesionalnih usluga hitnog transporta, pokreće franšizni program u ovom regionu. Ko može postati primalac franšize i šta se očekuje od partnera, otkriva franšizni menadžer Frank van Dorn

Autoperionica „dolazi pred vrata“

Međunarodna franšizna mreža za ekološko pranje i održavanje automobila „krije se“ pod brojem 111, ili tačnije, pod brendom Eleven One.

Kako stoje franšize u Srbiji?

Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.

My way: Subway

Da je savet prijatelja ponekad zlata vredan, reći će i Iztok Levac, mladi preduzetnik iz Slovenije koji je poslušao predlog prijatelja i počeo da razmišlja o franšizi američkog fast-food lanca Subway.

„Livade“ u komšiluku

Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.

Naknade za franšizu

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšizing, po tom pitanju, nije izuzetak. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može ni zamisliti?

Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.