Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj know-how i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Nova modna franšiza

Kompanija BJN proširila je portfelj još jednom franšizom – brendom Goose, a marku Tudors „uvela“ je na tržište Crne Gore.

Preuzeti stvar u svoje ruke

Znajući da izbor dobrog posla najviše zavisi od njega samog, Uroš Protić je rešio da uđe u samostalan biznis i postane primalac franšize turističke agencije Odeon World Travel.

Zabranjeno pušenje

Kada se jedan od vlasnika kompanije Viva partners uspešno odvikao od pušenja metodom Alena Kara, odlučio je da uzme franšizu Allen Carr’s Easy Way za tržište Srbije.

„Američki dajner“ u potrazi za partnerima

Denny’s planira da osvoji tržišta Evrope. Jaki partneri – primaoci franšize koji bi razvijali mrežu restorana na lokalnom tržištu – neizostavan su „sastojak“ recepta za uspeh.

Nova Linea Snella

Novi franšizni centar Linea Snella otvoren u Murskoj Soboti u Sloveniji.

Starbucks otvara prvu kafeteriju u Italiji

Hoće li Amerikanci uspeti da prodaju kafu Italijanima?

Miris kafe u neobičnom ambijentu

Češki proizvođač obuće Bata planira da „zagazi“ u novu branšu - ugostiteljstvo. Otvoriće kafeteriju u okviru jedne od svojih prodavnica cipela u Pragu.

Do frizure i kroz franšizu

Lanac frizerskih salona Mitja iz Slovenije uspešeno širi svoju franšiznu mrežu i namerava da poslovanje proširi po celoj Evropi.

Novi partneri i nove šanse

Sushi by A’s, koncept koji podrazumeva pripremu i prodaju sušija u okviru trgovačkih objekata, proširio je svoju franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji.

Cammeo stiže u Beograd

Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.

Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

I Tuzla na Helen Doron mapi

Životne okolnosti odvele su mladi bračni par Hasanović iz Sarajeva u Tuzlu, gde su prošle godine pokrenuli sopstveni posao uzevši Helen Doron franšizu.

CFS ulazi na tržište BiH

Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, potpisao je ugovor o master franšizi s partnerima iz Kneževa (BiH).

Obrazovanje je globalni biznis

Kanadski sistem Maple Bear jedna je od najvećih svetskih franšiza u oblasti obrazovanja. Šta nudi ova franšiza i ko bi bili idealni partneri u Srbiji i zemljama regiona, objašnjava Jan Bidan, generalni direktor za Centralnu i Istočnu Evropu

Surf’n’Fries konačno u Beogradu

Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim sosevima i origanalnoj ambalaži, konačno je stigao u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.

Subway u novom ruhu

Nakon što je 2016. najavio da će promeniti logo, američki lanac brze usluge poznat po sendvičima, uvodi promene koje će uticati i na enterijer i na meni restorana.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Dobar biznis u perionicama veša

LG Laundry Lounge, samouslužne perionice koje pružaju usluge pranja, sušenja i peglanja veša, šire svoju mrežu u Hrvatskoj, a najavljuju i ulazak na novo tržište.

„Livade“ u komšiluku

Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Pronađite franšizu u Poljskoj!

Sajam franšiza u Varšavi se ove godine održava od 17. do 19. oktobra. Čitaoci portala mogu da se registruju za besplatne ulaznice!

Biznis iz druge ruke

Ispostavilo se da prodaja polovne odeće može da bude vrlo profitabilan posao. Kompanija Family Shop iz Poljske to potvrđuje.

Sreća u teglici putera

Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

Francuski parfemi širom Srbije

Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.

Vrste franšiza

Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.