NAJČITANIJE

Šta je to franšiza?
Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Definicija franšizinga
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Zabava za decu, šansa za preduzetne
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nagrada za franšizu „Malac Genijalac“
Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
Jaka podrška, siguran partner
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Franšiza ili licenca?
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Brend koji osvaja
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
Kroz igru do znanja
Raditi s decom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ispunjenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primalac master franšize edukativnog koncepta Tinker Labs. Jedan od glavnih ciljeva joj je da podeli svoje iskustvo i proširi franšiznu mrežu škola širom Srbije i Crne Gore.
Biznis kao najslađi projekat
Vrlo brzo po otvaranju „Muzej čokolade“ u Beogradu je postao turistička atrakcija i uverio svog idejnog tvorca i vlasnika da se radi o biznisu u koji je vredelo ulagati.
Pretočiti biznis u franšizu
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Modeli širenja na inostranim tržištima
Svaki franšizni sistem bira ili kreira način na koji će se širiti na inostranim tržištima. Praksa, pak, pokazuje da postoji pet osnovnih modela. Kako odabrati pravi?
Ulaznica za saradnju
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
„Mala kuća“ putujuća
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
Pouzdan oslonac u franšiznoj porodici
Sticaj okolnosti naveo je Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da, umesto u Beogradu, otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da potencijala za otvaranje novih škola ima u gotovo svim gradovima Severne Makedonije.
Poljska IT franšiza na Balkanu
Coders Lab, lanac IT akademija iz Poljske, nastavlja da širi franšiznu mrežu na Balkanu.
Dobrobit od učenja i brzog čitanja
Jelena Spasić je izabrala franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ jer voli da radi sa decom. Smatra da je reč o lepom, porodičnom poslu iz oblasti edukacije od kojeg koristi imaju i vlasnik i šira zajednica.
Investirati u razvoj franšize
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Sa terena do franšize
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Želela je da se posveti edukaciji dece i pri tom gradi svoj preduzetnički put. Ines Slunjski je napustila državni posao, uzela franšizu i donela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Pršuta kao „suvo zlato“
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Unificirani kvalitet je snaga franšizinga
Kako je i zašto u Kliker IT centru za decu prepoznao dobru priliku za pokretanje sopstvenog posla, priča Vladan Milosavljević, primalac franšize ovog koncepta za područje Požarevca i Kostolca.
Škola programiranja za novi početak
Šta mogu da očekuju preduzetnici iz ovog regiona koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradovske iz Poljske može biti zgodan primer.
Franšiza bez naknada
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Malo skladište za franšizu
Iako je iznajmljivanje malih skladišta tipično za stanovnike SAD, prostora za ovu vrstu usluge ima i u Evropi. Na samo za pokretanje posla, već i za razvoj franšize.
Novo ime u svetu kafe
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Franšiza na zrnu kafe
Greenet je u Srbiji prepoznatljivo ime za kafeteriju. U svojoj mreži imaju šest franšiza, a želja im je da dobiju i nove partnere.
Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Vrste franšiza
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
„Mek“ osnažuje mrežu
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.