Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Izaberi i pokreni svoj biznis

Bliži se 19. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Varšava će ponovo ugostiti više od 200 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.

Prava je sreća usrećiti druge

Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“

Vuna kao vredan resurs

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Preduzetnički dvojac iz Rumunije pokrenuo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao izuzetno kvalitetno organsko đubrivo.

Franšiza ili licenca?

Bez licenciranja nema franšizinga. Međutim, iako su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.

Zaradi na jeftinoj kafi

Cofix, lanac kafića s povoljnim cenama, pojavio se na tržištu Izraela kao žestoki konkurent Starbucks-u. Danas, nakon što su postigli zavidne rezultate na postojećim tržištima, nameravaju da biznis prošire i širom Evrope.

Franšizne naknade

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza, po tom pitanju, nije izuzetak. Koje se to, pak, investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?

Kreativno obrazovanje u temelju franšize

Tržište vannastavnih aktivnosti za decu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i deci iz ovog regiona.

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

Pravni akti koji regulišu franšizni ugovor

Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima

Taco Bell stiže u „komšiluk“

Američki lanac brze usluge Taco Bell najavljuje ulazak u Rumuniju.

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Zdrava hrana, dobra investicija

Lanac restorana zdrave hrane Salad Box traži franšizne partnere i u zemljama ovog regiona.

Alal vera, Domaccini

Marija Slović je napravila „oazu“ malih proizvođača u prodavnici Domaccini. Koji će se proizvodi naći na policama njene radnje, zavisi, pre svega, od kvaliteta proizvoda. Jer su kvalitet i poštenje – osnovni faktori uspeha.

Moda sa severa osvaja svet

LPP, poljska modna kompanija u čijem su vlasništvu brendovi Reserved, Cropp, House, Mohito i SinSay, širi mrežu i na Balkanu. Najavljuje se ulazak i na novo tržište ovog regiona.

Vrste franšiza

Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.

Mini-mreža Mini Panija

Vladimir Todorović iz Kragujevca radi kao primalac franšize Mini Pani od 2007. U svom vlasništvu danas ima četiri franšizne mini-pekare, uskoro otvara i petu.

Sreća u teglici putera

Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

Franšiza na štapiću

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

Ideja za posao? Apoteka!

Nisu farmaceuti, a ipak vode apoteku. Šta su tražili i kako su kupili „apotekarsku“ franšizu, reći će nam Katažina Kvjatkovska.

Franšize za primer

Španski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ovog regiona. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja srednje Evrope. Češka je jedna od njih.

Radost čitanja utkana u franšizu

Franšiza školice „Čitaj za 5“, poznate po jedinstvenom programu učenja čitanja, prepričavanja i pisanja sastava, od sada je dostupna širom regiona. Koje uslove treba da ispune budući franšizni partneri?

Autoperionica „dolazi pred vrata“

Međunarodna franšizna mreža za ekološko pranje i održavanje automobila „krije se“ pod brojem 111, ili tačnije, pod brendom Eleven One.

Franšiza i distribucija: razlike

Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Cammeo stiže u Beograd

Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.

Obilje u jednom zalogaju

Priča o Caribic Pizzi se širila „od zalogaja do zalogaja“, da bi danas pod ovim brendom radilo 14 restorana. Od 2017. lanac se širi i kroz franšizu.

Top 100 franšiza na svetu

Portal FranchiseDirect.com objavio je listu 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu. Na samom vrhu se nalaze lanci restorana brze hrane.

Od srećnog deteta do uspešnog biznisa

Happy Kids je danas najveća privatna predškolska ustanova u Srbiji – sinonim za sistem koji je podigao standarde privatnog predškolskog obrazovanja i vaspitanja. S neprocenjivim iskustvom i znanjem koje mogu da ponude, sada ulaze i u franšizing.

Jumbo raste na Balkanu

Jumbo, grčki lanac prodavnica igračaka, širi franšiznu mrežu u regionu. Poslednja radnja otvorena je u Gnjilanu na Kosovu.