Šta je to franšiza?

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...

Definicija franšizinga

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Vrste franšiza

Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.

Šta sa poslovanjem u tržnim centrima?

Ograničenje rada tržnih centara i značajan pad prometa jesu jedna od posledica širenja koronavirusa. Kako to utiče na franšizne sisteme?

Mini-pekara za posao budućnosti

Za pekare važi da dobro posluju i tokom krize, a potencijalni primaoci franšize se sada mogu opredeliti za koncept koji ne zahteva velika ulaganja – mini-pekaru Kralj Coffee Donuts & Snacks.

Život je pun iznenađenja

Kao inženjer pomorskih tehnologija, Petar Duvnjak se godinama bavio nautičkim turizmom. Danas je preduzetnik i primalac franšize dućana zdrave hrane „Refužo“.

Vreme je da se dobro promisli i dela

Kako će pandemija izazvana virusom SARS-CoV-2 uticati na poslovanje franšiznih sistema i o čemu treba da razmišljaju davaoci franšiza, razgovaramo s Igorom Bogojevićem, PROFIT system

Od papirića do franšize

Trenutno u Srbiji posluju dva franšizna objekta pod imenom Zla shtek, a interesovanje za širenje franšizne mreže postoji i u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini.

Aplikacijom do profita

ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije u čijoj je osnovi program lojalnosti koji povezuje kompanije iz različitih branši i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela ekspanziju u regionu.

Franšizni paket

Franšizni paket je suština franšiznog sistema, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davalac franšize.

Franšiza i distribucija: razlike

Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?

Čarapa biznis čuva

Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

McDonald’s u brojkama

Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.

Drvo, ljubav i dizajn

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.

Cammeo stiže u Beograd

Taksi prevoznik Cammeo, koji je svoju franšiznu mrežu do sada razvijao u Hrvatskoj i Sloveniji, počinje u aprilu poslovanje u Beogradu.

Nega lepote u doba pandemije

Epidemija koronavirusa sigurno utiče i na biznise iz sektora nege lepote. Kako se franšizni sistemi nose s novonastalom situacijom? Prenosimo nekoliko iskustava iz Poljske.

Italija: iskustva i rešenja

Italija je bila prva evropska zemlja u kojoj se pojavio novi koronavirus. Nakon četiri nedelje epidemije, sagledavamo ekonomsku situaciju u Italiji i mere Vlade iz Rima.

Američke krofne širom Evrope

Tokom prošle godine američki lanac Dunkin’ Donuts otvorio je 55 novih franšiznih kafe-pekara širom Evrope. Ekspanzija se nastavlja.

Kako sačiniti kvalitetan ugovor o franšizingu?

Ugovor o franšizingu je temelj na kome se gradi odnos između davaoca i primaoca franšizinga.

Jačamo gde smo najjači

McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.

Univerzalna moda Zemlje izlazećeg sunca

Uniqlo, japanski modni brend koji sve više osvaja svet, širi maloprodajnu mrežu otvaranjem sopstvenih radnji, ali i putem franšiza. Ove godine, u fokusu su tržišta u Evropi.

Sreća u teglici putera

Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

Očarajte kupca!

Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.

Taco Bell stiže u „komšiluk“

Američki lanac brze usluge Taco Bell najavljuje ulazak u Rumuniju.

Platne usluge bez granica

Paysera nudi jednostavna i efikasna rešenja za elektronska plaćanja za klijente širom sveta. Kompanija sada traži i partnere koji bi posao razvijali u ovom regionu.

CFS ulazi na tržište BiH

Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, potpisao je ugovor o master franšizi s partnerima iz Kneževa (BiH).

Spremni za franšizing?

Šta sve treba uzeti u obzir i kako pripremiti biznis da bi bio „franšizni“.

Pekara – bez glutena

Kupaca sa intolerancijom na gluten i alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorisati. Oni će uvek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Malgožata Dombrovska, preduzetnica iz Varšave, videla je u tome dobru poslovnu priliku i otvorila prvu sertifikovanu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Budućnost u kućnim ljubimcima

Saša Milutinović je, sasvim slučajno, postao vlasnik master franšize švedske kompanije Husse – i nije se pokajao.

Pekarstvo bez kompromisa

„Domaćim kiflicama“ iz Pančeva nije bilo potrebno mnogo vremena da postanu brend. Tajna je u tome što se kompromis nije pravio ni po jednom pitanju – „Domaće kiflice“ su to što jesu, a da bi mušterije znale da iza ove priče „nema laži, nema prevare“, samo ih je trebalo navesti da kiflice probaju.