Indijski koncept osvojio region
Brainobrain kocept stigao je na ovo područje iz Indije 2010. godine. Prvi franšizni centar otvoren je u Makedoniji, da bi danas u toj zemlji poslovalo čak 18 franšiznih centara.
Brainobrain je, zapravo, inovativni program razvoja intelektualnih i životnih sposobnosti i veština dece starosti od četiri do 14 godina. Ovu metodu je osmislio gospodin Subramaniam iz Indije sa svoja dva sina Anandom i Arulom Subramaniamom, a u saradnji sa poznatim trenerom neurolingvističkog programiranja Sju Najt te matematičkim genijem Spenserom Kolinom. Ideja je zaživela u Indiji 2003. godine, da bi kroz franšizu za 13 godina stigla u 28 zemalja u kojima sada posluje 900 franšiznih centara.
U Hrvatskoj posluje devet Brainobrain centara, kao i u Sloveniji, u Makedoniji ih je 18, Bosni i Hercegovini četiri, Srbiji dva, jedan na Kosovu
Foto: Brainobrain Hrvatska, Brainobrainfest 2016
– Brainobrain povećava mentalne kapacitete. Dovoljno je 15 minuta vježbe dnevno, uz dva sata edukacije tjedno, da bi dijete povećalo svoje mentalne i memorijske kapacitete – kaže Klaudija Ehmer Vorgić, vlasnica kompanije Brainobrain Europa iz Zagreba.
Brainobrain Europa je, kako Klaudija Ehmer Vorgić objašnjava, „produžena ruka“ Brainobrain International iz Indije za razvoj franšizinga na Starom kontinentu. Klaudia Ehmer Vorgić kaže da je ona zapravo „regionalni koordinator za zemlje Evrope“, a sama je primalac master franšize za teritoriju Makedonije i Hrvatske. Za sve ostale zemlje u Evropi pronašla je primaoce master franšize koji dalje šire mrežu dajući pojedinačne franšize. Osim toga što Brainobrain Europa razvija franšiznu mrežu u Evropi, treneri ove kompanije su i jedini ovlašćeni da dalje edukuju trenere koji će raditi u franšiznim centrima.
Ugovor o master franšizi se potpisuje na pet godina, plaća se ulazna franšizna naknada, a primalac master franšize mora da otvori dva sopstvena centra. On ujedno plaća i edukaciju trenera koji će raditi u njegovim centrima. S druge strane, primaoci pojedinačnih franšiza potpisuju ugovor na tri godine, plaćaju franšizne naknade i edukaciju trenera. – Brainobrain pruža potporu u vidu savjetovanja oko organizacije rada, prezentacije programa, marketinga – kaže Klaudija Ehmer Vorgić.
Foto: Brainobrain Hrvatska, Brainobrainfest 2016
Brainobrain program, inače, traje 3 do 4 godine i podeljen je u 10, odnosno, 12 nivoa. Grupe se sastoje od manjeg broja učenika (od pet do 15) i formiraju se prema uzrastu dece. Program je dvojezičan, nastava se održava na maternjem i engleskom jeziku. Cilj programa je, prema rečima Klaudije Ehmer Vorgić, da se razvije brzina procesuiranja informacija, bolje pamćenje, koncentracija, fokus, izvrsnost u rešavanju matematičkih i logičkih zadataka. Osim toga, postiže se svesnost o ličnim i tuđim kvalitetima i vrednostima i podstiče se kreativnost. Programi se zasnivaju na Abakus mentalnoj aritmetici i NLP tehnikama.
U Hrvatskoj pod ovim brendom posluje devet centara, kao i u Sloveniji, u Makedoniji ih je, kao što smo pomenuli, čak 18, Bosni i Hercegovini četiri, Srbiji dva i jedan na Kosovu, koji ima čak 350 polaznika. Klaudija Ehmer Vorgić najavljuje otvaranje prvih centara u Austriji i Češkoj u septembru ove godine.
Osim u zemljama ovog regiona, Brainobrain posluje i u Velikoj Britaniji, Norveškoj, Švedskoj, Kuvajtu, Keniji, Novom Zelandu, Kanadi, Tajlandu...
– Daljnji cilj i želja Brainobrain akademije jest da se svakom djetetu omogući pohađanje programa, kako bi svako djete imalo ravnopravni status i priliku da svoj intelektualni i emocionalno-socijalni razvoj – kaže Klaudija Ehmer Vorgić.
POGLEDAJTE ČLANKE

Naučna kuhinjica spaja nauku i igru kroz eksperimente i radionice za decu, dok franšizerima nudi stabilan i perspektivan biznis model širom Evrope.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od retkih domaćih franšiznih sistema koji godinama uspešno odoleva svim izazovima i konstantno raste.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Kompanija DIS očekuje da se broj primalaca njihove franšize i franšiznih radnji u narednoj godini poveća za 10 odsto.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...