Poslovanje sa stilom

Kompanija Stile Interio je osnovana 2006. godine i za ovih šest godina postojanja uspela je da postane igrač broj jedan na tržištu za opremanje i unutrašnje uređenje doma u Mađarskoj. U 2010. kompanija je počela da širi mrežu franšiznih radnji unutar i izvan granica zemlje. Trenutno, Stile Interio ima tri vlastite i tri franšizne jedinice, 18 dobavljača i partnera u veleprodaji, a sve proizvode prodaje i preko web shop-a. I pored toga što su gotovo sve vodeće kompanije za uređenje doma u poslednjih nekoliko godina objavljivale podatke o padu prodaje, Stile Interio svake godine povećava zaradu. Kako?
-Stile Interio nudi jedinstven proizvodni portfolio, što znači da smo asortiman sastavili od proizvoda visokog kvaliteta i originalnog dizajna koji su, uz to, i cenovno vrlo pristupačni. Ideja je bila da se ponude ne samo dekorativni i funkcionalni proizvodi, nego i sva dodatna dekorativna oprema za uređenje doma koja do sada nije bila dostupna u Mađarskoj, tako da je deo asortimana nabavljen iz inostranstva, jer takvih proizvoda, jednostavno, nije bilo na domaćem tržištu - objašnjava Žolt Vig (Vigh Zsolt), izvršni direktor kompanije Stile Interio, i dodaje da velika zasluga za uspeh pripada i timu od 36-oro zaposlenih, među kojima su i oni koji rade po četrnaest sati dnevno.
Prodajni saloni se prostiru na površini od 200 do 250 kvadratnih metara, a asortiman obuhvata proizvode koji se prave u 170 različitih fabrika, od kojih većina proizvodi robu samo za Stile Interio. Svake godine oko 100.000 kupaca prođe kroz prodajne salone Stile Interio, ali budući da se veći deo njihovog dekorativnog asortimana isporučuje i drugim robnim kućama, njihove proizvode kupi od 150 do 160 hiljada ljudi.
- U ovom trenutku, tražimo partnere koji žele da ponude jedinstvene proizvode koji se ne mogu naći nigde drugde, koji žele da rade u prijatnom prodajnom ambijentu i koji će znati da iskoriste postojeću bazu klijenta, a ono što mi očekujemo nije mnogo, tražimo da se potrude i pokušaju da profitiraju na ovim povlasticama - kaže Vig.
U Slovačkoj je već otvoren prvi prodajni salon, a uveliko se pregovara sa kandidatima iz Rumunije i Poljske. Dobra vest je da su u kompaniji Stilo Interio započeli pregovore sa potencijalnim primaocima franšize iz Srbije, Slovenije i Hrvatske, tako da se u ovom regionu širenje franšizne mreže vodeće mađarske kompanije za uređenje doma može očekivati u bliskoj budućnosti.
( Franchising.hu; priredila NB)POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se