Lepota u jednostavnosti
Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka u razvoj krenula brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavnica pod ovim brendom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini...). U mreži je danas najviše franšiznih radnji – više od 40. Kompanija sada po istom principu planira da maloprodajnu mrežu proširi i na tlu Evrope, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere traže i u zemljama ovog regiona.
KIODA se od ostalih maloprodajnih lanaca izdvaja pre svega po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih radnji našli su se, naime, različiti dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko kancelarijskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Kako ističe Džejson Taj, direktor franšiznog razvoja u kompaniji, dizajn je „upisan u samo ime brenda“.
– Reč „kio da“, zapravo, potiče iz korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da sam brend opisuje čitave linije proizvoda. S druge strane, naša poslovna filozofija se temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti i lepe i posebne. Ta posebnost se, u najvećeoj meri, ogleda u jednostavnosti – objašnjava Taj i dodaje da kupci pozitivno reaguju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA radnji, što, kako kaže, nije nastalo igrom slučaja, već je rezultat pomnog dizajnerskog promišljanja, koje inspiraciju najviše crpi iz korejske pop kulture – iako za brend rade dizajneri iz čitavog sveta.
Osim toga, asortiman se redovno „osvežava“ na svaka tri meseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj način, naglašava Taj, asortiman je uvek aktuelan i „u trendu“.
Preduzetnicima, koji u ovom konceptu vide dobru šansu za pokretanje sopstvenog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvaranja jedne radnje), a pogodnost je što bi investicija bila niža nego kada bi sličan koncept, s celokupnom logistikom i lancem snabdevanja – otvarali sami. Prosečna veličina prostora potrebna za ovu radnju iznosi oko 140 kvadrata, a troškovi vezani za uređenje i opremanje radnje po KIODA standardima najviše će zavisiti od stanja i lokacije prostora. Davalac franšize, pak, procenjuje da bi za pokretanje posla, bez troškova rente i uređenja prostora, trebalo izdvojiti između 150.000 i 280.000 dolara (USD). Ovaj iznos pokriva i jednokratnu naknadu za licencu, projektantska rešenja, opremu, IT sistem, obuku, prvo punjenje robom...
– Mi ćemo u potpunosti biti posvećeni saradnji s primaocima franšize. To, naravno, ne podrazumeva samo redovno snabdevanje robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bićemo uz njih tokom čitavog perioda saradnje. Mogu da računaju na našu podršku i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Taj.
– Naši partneri, stoga, mogu da budu i ljudi koji do sada nisu imali nikakvog iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, posvećeni, spremni da rade i grade poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtevati i da donose brze odluke, tako da je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami podstičemo partnere da nam šalju svoja mišljenja i predloge. Suština franšizne saradnje jeste upravo u deljenju iskustva i stvaranju vrednosti za obe strane – kaže Taj.
POGLEDAJTE ČLANKE
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
Duka je brend sa švedskim korenima, sinonim za prodavnice u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi i franšizu.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se