Lepota u jednostavnosti
Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka u razvoj krenula brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavnica pod ovim brendom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini...). U mreži je danas najviše franšiznih radnji – više od 40. Kompanija sada po istom principu planira da maloprodajnu mrežu proširi i na tlu Evrope, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere traže i u zemljama ovog regiona.
KIODA se od ostalih maloprodajnih lanaca izdvaja pre svega po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih radnji našli su se, naime, različiti dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko kancelarijskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Kako ističe Džejson Taj, direktor franšiznog razvoja u kompaniji, dizajn je „upisan u samo ime brenda“.
– Reč „kio da“, zapravo, potiče iz korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da sam brend opisuje čitave linije proizvoda. S druge strane, naša poslovna filozofija se temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti i lepe i posebne. Ta posebnost se, u najvećeoj meri, ogleda u jednostavnosti – objašnjava Taj i dodaje da kupci pozitivno reaguju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA radnji, što, kako kaže, nije nastalo igrom slučaja, već je rezultat pomnog dizajnerskog promišljanja, koje inspiraciju najviše crpi iz korejske pop kulture – iako za brend rade dizajneri iz čitavog sveta.
Osim toga, asortiman se redovno „osvežava“ na svaka tri meseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj način, naglašava Taj, asortiman je uvek aktuelan i „u trendu“.
Preduzetnicima, koji u ovom konceptu vide dobru šansu za pokretanje sopstvenog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvaranja jedne radnje), a pogodnost je što bi investicija bila niža nego kada bi sličan koncept, s celokupnom logistikom i lancem snabdevanja – otvarali sami. Prosečna veličina prostora potrebna za ovu radnju iznosi oko 140 kvadrata, a troškovi vezani za uređenje i opremanje radnje po KIODA standardima najviše će zavisiti od stanja i lokacije prostora. Davalac franšize, pak, procenjuje da bi za pokretanje posla, bez troškova rente i uređenja prostora, trebalo izdvojiti između 150.000 i 280.000 dolara (USD). Ovaj iznos pokriva i jednokratnu naknadu za licencu, projektantska rešenja, opremu, IT sistem, obuku, prvo punjenje robom...
– Mi ćemo u potpunosti biti posvećeni saradnji s primaocima franšize. To, naravno, ne podrazumeva samo redovno snabdevanje robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bićemo uz njih tokom čitavog perioda saradnje. Mogu da računaju na našu podršku i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Taj.
– Naši partneri, stoga, mogu da budu i ljudi koji do sada nisu imali nikakvog iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, posvećeni, spremni da rade i grade poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtevati i da donose brze odluke, tako da je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami podstičemo partnere da nam šalju svoja mišljenja i predloge. Suština franšizne saradnje jeste upravo u deljenju iskustva i stvaranju vrednosti za obe strane – kaže Taj.

POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
Duka je brend sa švedskim korenima, sinonim za prodavnice u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi i franšizu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se